    From: Skimir <p...@M...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kupno działki
    Date: Sun, 05 Jun 2011 10:40:40 +0200

    W dniu 2011-06-04 18:20, Budyń pisze:

    > No to gadaj o tak od razu. Energetyka daje ci taką mozliwosc - zrobic samemu
    projekt, latać za uzgodnieniami i miec prąd nieco szybciej - ale też mozna zapłacić
    i miec wszystko w dupie. Energetyka uzgodni, zapłaci jesli trzeba odszkodowania,
    zrobi projekt i wykona - bo taki ma ustawowy obowiazek. A ze sie nie znacie i
    ewentualnie dajecie spuszczac na drzewo to wasz problerm. Od tego są grupy dyskusyjne
    zeby pytać :-)

    No dobra - ciekawe jak potoczy się moja sprawa.
    Otóż w fazie załatwiania pozwolenia na budowę otrzymałem warunki
    przyłączenia do sieci, przygotowałem mapę trasy przyłączenia (czy jak
    tam to się nazywa) i uzgodniłem wszystko w ZUDB.
    Właściciel działki z której ma iść prąd (ze słupa) napisał mi zgodę,
    którą podpisał również sołtys tej wsi (jako takie potwierdzenie). Zgoda
    nie była załatwiana przez notariusza.
    Otrzymałem pozwolenie na budowę wraz ze wszystkimi dodatkami czyli m.in.
    pozwoleniem na przyłączenie do sieci energetycznej (pozwolenie na
    przejście linią napowietrzną przez drogę również załatwiłem)

    To wszystko było w 2008.

    Z pewnych przyczyn minęło trochę czasu i aby nie utracić pozwolenia w
    2010 zrobiłem fundament. Pod koniec roku 2010 wróciłem do sprawy prądu
    no i ciekawostka (tu będzie seria ciekawostek...) - warunki przyłączenia
    mimo, że już są w projekcie są nieaktualne. Dobra - załatwiłem nowe,
    identyczne ale z "lepszą" datą. Złożyłem wniosek o umowę i po jakimś
    czasie ją podpisałem.
    Termin realizacji umowy lipiec 2010... (przydałoby się wcześniej bo już
    stan surowy stoi).

    Kilka rozmów z ludźmi z energetyki i dowiedziałem się, że:
    - ma być przekazane zlecenie do lokalnego wykonawcy (niby teraz ale
    jakoś dzwonię do tego wykonawcy i nie ma)
    - ma być zrobione uzgodnienie w ZUDB bo tamto (druga ciekawostka) już
    nieaktualne
    - mam dostarczyć zgodę sąsiada (to bez zgody zrobili umowę??)

    Zaczyna się jakaś paranoja - aktualne pozwolenie wszystko OK ale część
    dokumentów zawartych w tym pozwoleniu już jest nieaktualna.

    --
    M.