  • 1. Data: 2024-01-06 12:05:28
    Temat: Kupno mieszkania
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    Jak na dzień dzisiejszy najbezpieczniej kupić używane mieszkanie, za
    pomocą pośrednika, bezpośrednio czy jeszcze jakiś inny sposób daje
    większą gwarancje co do jego stanu prawnego?

  • 2. Data: 2024-01-06 21:12:18
    Temat: Re: Kupno mieszkania
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 6 stycznia 2024 o 12:05:35 UTC+1 Trybun napisał(a):
    > Jak na dzień dzisiejszy najbezpieczniej kupić używane mieszkanie, za
    > pomocą pośrednika, bezpośrednio czy jeszcze jakiś inny sposób daje
    > większą gwarancje co do jego stanu prawnego?
    Jeśli z rynku wtórnego to wystarczy Tobie dobry notariusz- on wytłumaczy/ sprawdzi co
    i jak.
    Jeśli od developera czy innego oszusta to tu już musisz mieć dobrego papugę żebyś na
    minę nie wlazł

  • 3. Data: 2024-01-07 09:13:47
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.01.2024 o 21:12, Kris pisze:
> [...]
    co i jak.
    > Jeśli od developera czy innego oszusta to tu już musisz mieć dobrego papugę żebyś

    Niedawno czytałem o nowej modzie na oszustwa mieszkaniowe. Ktoś płaci
    właścicielowi za niewielkie udziały w lokalu bez ewidencjowania w KW, i
    podobno nie jest to metoda nielegalna. Właściciel sprzedaje mieszkanie a
    wtedy z swoimi żądaniami ujawnia się ów "udziałowiec". Czy zakup za
    pomocą pośrednika daje jakąś ochronę przed takimi oszustwami, jednym
    słowem czy można zareklamować takie mieszkanie u niego?

  • 4. Data: 2024-01-07 14:40:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f26d432-3baf-4b71-ba1f-fa4ea360bfefn@googlegr
    oups.com>
    user Kris pisze tak:

    > Jeśli z rynku wtórnego to wystarczy Tobie dobry notariusz- on
    > wytłumaczy/ sprawdzi co i jak.

    Przecież były przypadki, że notariusz dał dupy
    i klient utopił pieniądze.

    Notariusz nie odpowiada za sfalszowany dowód osobisty

    https://serwisy.gazetaprawna.pl/orzeczenia/artykuly/
    8088299,notariusz-odszkodowanie-odpowiedzialnosc-del
    iktowa-sfalszowany-dowod-osobisty.html

    jako niedoświadczony zwykły Kowalski kupiłbym
    stojące od spółdzielni. Czy jeszcze takie są nie wiem.
    Być może tylko w budowie trzeba kupić.

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 5. Data: 2024-01-07 17:30:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 7 stycznia 2024 o 09:13:52 UTC+1 Trybun napisał(a):
> [...]
    > pomocą pośrednika daje jakąś ochronę przed takimi oszustwami, jednym
    > słowem czy można zareklamować takie mieszkanie u niego?

    Może o czymś nie wiem ale według mnie nie ma możliwości kupna udziału w nieruchomości
    bez śladów w księdze wieczystej

  • 6. Data: 2024-01-07 17:49:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 7 stycznia 2024 o 17:30:19 UTC+1 Kris napisał(a):
    > Może o czymś nie wiem ale według mnie nie ma możliwości kupna udziału w
    nieruchomości bez śladów w księdze wieczystej

    Oczywiście jeśli dana nieruchomość ma księgę wieczystą

  • 7. Data: 2024-01-08 10:19:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-01-2024 o 08:13, Trybun pisze:

    > Niedawno czytałem o nowej modzie na oszustwa mieszkaniowe. Ktoś płaci
    > właścicielowi za niewielkie udziały w lokalu bez ewidencjowania w KW, i
    > podobno nie jest to metoda nielegalna.

    Sprzedaż nawet niewielkiej części udziału w nieruchomości, podlega tym
    samym przepisom co całość nieruchomości.
    Czyli akt notarialny i wpis do KW.

    Obowiązuje też rękojmia wiary publicznej ksiąg wieczystych.

    Więc ktoś Cię w maliny wpuszcza.

  • 8. Data: 2024-01-09 12:57:20
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Co do zasady pośrednicy nie świadczą usług prawnych (w PL jest to ograniczone do
    grona adwokatów i radców), ale jest coś takiego jak
    nos i doświadczenie, i jakby co można próbować o odszkodowanie z obowiązkowego
    ubezpieczenia od OC.

    -----

  • 9. Data: 2024-01-09 16:49:48
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.01.2024 o 10:19, Cavallino pisze:

> [...]
    > samym przepisom co całość nieruchomości.
    > Czyli akt notarialny i wpis do KW.
    >
    > Obowiązuje też rękojmia wiary publicznej ksiąg wieczystych.

    Chyba to była telewizyjna "sprawa dla reportera" czy jakiś inny bardzo
    podobny program, z udziałem prawników itd.  gdzie omawiano taki
    przypadek. Pytanie tylko czy to nie był jakiś szoł a nie autentyczny
    przypadek.

  • 10. Data: 2024-01-09 16:50:30
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 07.01.2024 o 17:30, Kris pisze:
    > Może o czymś nie wiem ale według mnie nie ma możliwości kupna udziału w
    nieruchomości bez śladów w księdze wieczystej

    Do niedawna też byłem tego pewny. Tymczasem podobno chyba 1/60 udziału
    nie wymaga takich wpisów do KW, tak przynajmniej słyszałem.