    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: LEDY 12V zamiast halogenów
    Date: Thu, 23 Aug 2012 12:36:40 +0200

    news:decba9bb-71aa-43ea-bd55-dab37ae53a4e@googlegrou
    ps.com...

    >Czyli dekoracyjnie a mniej użytkowo. I tu ledy ok moim zdaniem.3
    >Nie jestm jakims przeciwnikiem ledów ale moim zdaniem narazie to tylko do
    >dekoracji- tu ekonomia nie gra roli;)

    A wiesz, ze nie koniecznie. Kiedy wykanczalem dom w srodku, inaczej -
    jeszcze wczesniej robilem elektryke. W salonie np. kinkiet tu, kinkiet
    tam... W holu - lampka tu, lampka tam... W salonie skonczylo sie na tym, ze
    zrobilem male podwieszenie sufitu przy jednej scianie. przy krawedzi jest
    szczelina. W szczelinie schowana jest tasma LED. Dekoracyjnie jestem bardzo
    zadowolony z takiego swiatla. Wyglada bardzo ciekawie, dosc tajemniczo, bo
    zrodla swiatla de facto nie widac patrzac z zadnej pozycji. Szczelina
    skierowana jest w dol i ma dlugosc blisko calej sciany, niecale piec metrow.
    Wyszlo z tego oswietlenie takie jak chcialem, a nawet lepsze. Delikatne
    rozproszone swiatlo, ani za ciemne, ani za jasne. Po drugiej stronie jest
    kominek, tez z wkomponowana szczelina przy suficie i tez nie widac zrodla
    swiatla, ta skierowana jest na salon. Wszystko zamiast dwoch kinkietow.
    Swiatla lacznie jest tyle, ze do normalnego uzytkowania nic wiecej nie
    trzeba. Koszt tasmy to ok. 120zl LED i ok. 60zl zasilacze dedykowane. Calosc
    oswietlenia niech bedzie 200zl. Za te cene na upartego moge nie kupic nawet
    jednego kinkietu, nie mowiac o ilosci swiatla i jego jakoscic w sensie jego
    kierunku i ze tak powiem aksamitu. :-) Oczywiscie obudowy trzeba zrobic, ale
    skoro i tak jakies sie robi (bo kominek np.) to moze wyjsc i taniej i
    lepiej.

    >Nie
    >Gdzies tam wyżej pisałem że oświetlenie zewnetrzne/dekoracyjne chałupy to
    >ledy.
    >Do oświetlenia nazwijmy go użytkowego na zewnatrrz mam dwie lampy
    >halogenowe ale jedną zmienie na metahalogen.

    Uruchomilem wreszcie studnie i wczoraj dolewalem wody do basenu. W podbitce
    cztery ledy skierowane na dzialke, nie na sciane. Moc pobierana jednej
    lampki to 1,2W. Swiatlo niestety wychodzi skupione, ale przy takim poborze
    pradu do chocby lania basenu noca, znalezienia weza, zaworu, wystarczaja w
    zupelnosci.

    Pozdro.. TK