  • Data: 2017-08-16 13:07:39
    Temat: Re: Latarka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty pisze:

    > A patrzałeś ile prądu można wyssać z takiego gniazdka?
    > Może się toto opłaci na falownik on-grid zapodać ;P

    Te trzy waty są w pobliżu teoretycznego maksimum, więc przez
    miesiąc może da się uciągnąć prundu za złotówkę. Rozwarta linia
    powinna mieć napięcie 48 V (u mnie pomiar wykazuje 45). Do tego
    duża szeregowa rezystancja, powodująca, że w trakcie rozmowy
    przy obciążeniu telefonem napięcie spada do około 6V. Lampka
    led wywołuje podobny efekt -- teraz zmierzyłem napięcie, jest
    około 8 V. Takie tam źródło prądowe, które jest lubiane przez
    przetwornice led (PT4115 lub podobną).

    A żeby było blisko tematu, to z takiego reflektorka też da się
    łatwo zrobić latarkę. Średnica pasuje często do oldskulowych
    modeli z żarówką. Zasilić można z pojedynczego alumulatora
    litowego albo z minimum trzech paluszków. Reflektorek circa
    7 złotych w markecie.

    --
    Jarek