eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieLiczenie zapotrzebowania na ciepło - mieszkanie w bloku › Re: Liczenie zapotrzebowania na ciepło - mieszkanie w bloku
    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Liczenie zapotrzebowania na ciepło - mieszkanie w bloku
    Date: Fri, 5 Oct 2012 23:29:27 +0200

    >Chyba nie za bardzo. Kolega poniżej zjada 6 tys. a ma dużo lepsze
    >położenie mieszkania...

    Ja w latach 2004-2010 mieszkałem w nowo wybudowanym bloku.
    Blok oddany w 2003r.

    Blok wybudowany do końca parteru z silkatu a od pierwszego piętra z
    gazobetonu. Z tego co pamiętam miał 12cm styropianu (chyba). Była to
    dobudowa do starego bloku.
    Ja mieszkałem na pierwszym piętrze. Blok położony na wzgórzu , miałem słońce
    w salonie od rana aż do wieczora.
    Mieszkanie 65m2.
    Mieszkanie całkowicie opomiarowane (własne liczniki , licznik ciepła cyfrowy
    w GJ). Rury szły w podłodze (z korytarza , tam były liczniki) więc miałem
    "ogrzewanie podłogowe ;)" + grzejniki w pomieszczeniach.
    Okna U=1.1.

    W skali roku zużywałem ciepła za około 1000-1200zł . Zużywałem bardzo mało
    ciepła , więcej niż ja sam zużyłem według licznika płaciłem za "straty i za
    ogrzewanie ryczałtem od metra ..." ...

    Płaciłem za czynsz od 2004 aż do niemalże końca poniżej 400zł za mc , w tym
    były wszystkie opłaty (poza prądem) , w tym zaliczki na ogrzewanie ...

    Zastanawiam się więc skąd ludzie w nowych blokach mają takie wielkie zużycia
    ciepła ?