  • 141. Data: 2022-10-26 10:24:21
    Temat: Re: Limit 2000 kWh taniego prądu to wg czego.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2022 o 10:15, Adam Lubszczyk pisze:
    > Bo prawo euro-komuny zabrania produkować więcej w normalny sposób
    > i wymusza korzystanie z OZE.

    I bardzo dobrze.
    Konwekcjonalna energetyka dawno powinna być tylko backupem.
    Nie byłoby problemów z Putinem teraz.

  • 142. Data: 2022-10-26 10:40:41
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    środa, 26 października 2022 o 10:06:49 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > Ale tylko gdy nie ma.
    > A gdy jest - nie muszą, zysk jest potężny (już teraz kilkanaście % syfu
    > mniej).
    > Ale dlatego że są pv, czy też może dlatego, że jest ich za mało, bo
    > nierząd PIS upierdzielił wiatraki? ;-)
    Tak, w zimie PV uzupełnią braki, a Bozia sprawi że cała zimę będzie nieustanie i
    równomiernie wiało.
    Odpowiedzialny rząd (którego niestety nie mamy) inwestowałby dla dobra państwa w
    źródła energii
    pewne i stabilne jak elektrownie atomowe czy unowocześnianie konwencjonalnych
    i wspomaganie systemu poprzez OZE typu farmy wiatrowe lub farmy PV sterowane przez
    system,
    ale na pewno nie domowe PV zakłócające działanie systemu
    i wyrabiające nawyk braku oszczędzania energii u obywateli (stare zasady rozliczeń).

    Adam

  • 143. Data: 2022-10-26 10:49:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2022 o 10:40, Adam Lubszczyk pisze:

    > Tak, w zimie PV uzupełnią braki,

    to Ty w kretyński sposób powiązałeś jakoś pv z brakami prądu w zimie,
    więc wytłumacz ten związek....

  • 144. Data: 2022-10-26 10:57:25
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    środa, 26 października 2022 o 10:24:22 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > I bardzo dobrze.
    > Konwekcjonalna energetyka dawno powinna być tylko backupem.
    Czyli pracować jak teraz tylko z jeszcze mniejszą sprawnością
    i pełną gotowością by uzupełnić całą moc bo pojawiły się chmury i przestało wiać,
    ewentualnie jak rok temu w USA zwyczajnie, jak to u komunistów, skazać ludzi zimą na
    zamarzanie w domach.

    > Nie byłoby problemów z Putinem teraz.
    No takiego argumentu nie można odrzucić.
    To przecież Putin nakazał Polsce (na długo przed wojną na Ukrainie) zmykać kopalnie i
    ograniczać wydobycie węgla
    którego "mamy na 200 lat".

    Adam

  • 145. Data: 2022-10-26 11:07:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2022 o 10:57, Adam Lubszczyk pisze:
    > Czyli pracować jak teraz tylko z jeszcze mniejszą sprawnością

    Wisi mi to i powiewa jak.
    Wykonawca jest od tego, żeby zrealizować polecenie, polecający nie musi
    się znać na sposobie w jaki do tego dojdzie.

    Byle nie pytać wykonawcy, czy mu się chce pracować, czy woli nic nie
    robić, a w zamian narzekać i blokować rozwój alternatyw.
    Oczywiście nadal dostając co miesiąc tą samą wypłatę na rękę.

> [...]
    na zamarzanie w domach.

    > To przecież Putin nakazał Polsce (na długo przed wojną na Ukrainie) zmykać kopalnie

    Naprawdę nie zrozumiałeś o czym mowa, czy po prostu rżniesz głupa?

    Chodzi o to, że węgiel kamienny, można by całkowicie usunąć z menu, albo
    zostawić go tylko na zimowe awaryjne dogrzewki.

    Ale trzeba by od 2015 roku kasę inwestować w nowoczesne źródła energii,
    a nie przeżerać i rozdawać hołocie na wódkę.....

  • 146. Data: 2022-10-26 11:10:44
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    środa, 26 października 2022 o 10:49:46 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > to Ty w kretyński sposób powiązałeś jakoś pv z brakami prądu w zimie,
    > więc wytłumacz ten związek....
    To Ty sugerujesz że jej braki w ziemie uzupełni PV.
    A skąd braki - między innymi - prawnym wymuszeniem inwestowania w PV (OZE)
    zamiast w pewne i stabilne normalne (w tym także atomowe) elektrownie,
    a także z tym prawem powiązane naciski na ograniczenia wydobycia paliw kopalnych.

    Tak, sądzę że ideologia forsowania na siłę PV (OZE) jest w jakimś stopniu jest
    przyczyną obecnego braku energii.

    Adam

  • 147. Data: 2022-10-26 11:22:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2022 o 11:10, Adam Lubszczyk pisze:
    > To Ty sugerujesz że jej braki w ziemie uzupełni PV.

    W którym miejscu?
    Ironia Cię przypadkiem nie ugryzła w d...?

    > A skąd braki - między innymi - prawnym wymuszeniem inwestowania w PV (OZE)

    Nic takiego nie ma.
    Jest za to OZE jako takie.
    Które to wymogi i tak mamy gdzieś i wolimy smrodzić, żeby tylko górnicy
    z kilofami się przed Sejmem nie pojawili.

    > a także z tym prawem powiązane naciski na ograniczenia wydobycia paliw kopalnych.

    Słuszne.

    > Tak, sądzę że ideologia forsowania na siłę PV (OZE) jest w jakimś stopniu jest
    przyczyną obecnego braku energii.

    Wręcz przeciwnie.
    Przyczyną obecnego braku energii, jest zbyt mały udział OZE w koszyku
    ogólnym.
    A co za tym idzie, zbyt duże zapotrzebowanie na paliwa kopalne.

    I totalne przepierdzielenie posiadanej kasy na inwestycję w energetykę,
    poprzez wydanie jej na inne, totalnie zbędne cele.

  • 148. Data: 2022-10-26 11:26:21
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    środa, 26 października 2022 o 11:07:20 UTC+2 Cavallino napisał(a):
> [...]

    > Chodzi o to, że węgiel kamienny, można by całkowicie usunąć z menu, albo
    > zostawić go tylko na zimowe awaryjne dogrzewki.
    Czyli w zimie to tak na stałe będzie dogrzewać.
    To chyba Ty rżniesz głupa udając, że nie wiesz skąd masz w gniazdku prąd,
    jak działa wytwarzanie energii w PV czy wiatrakach a jak w normalnej (w tym atomowej)
    elektrowni.
    Wg Ciebie jak przestaje wiać to w normalnej elektrowni facet naciska guzik i po
    sekundzie
    wygaszona elektrownia zaczyna pchać energię do sieci.

    Adam

  • 149. Data: 2022-10-26 11:36:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2022 o 11:26, Adam Lubszczyk pisze:

    kopalnie i ograniczać wydobycie węgla

    > Czyli w zimie to tak na stałe będzie dogrzewać.

    Ale będzie czym, jeśli nie spali się bez sensu węgla przez pozostałe
    pory roku.

    > To chyba Ty rżniesz głupa udając, że nie wiesz skąd masz w gniazdku prąd,
    > jak działa wytwarzanie energii w PV czy wiatrakach a jak w normalnej (w tym
    atomowej) elektrowni.

    j.w.
    Od tego są energetycy - to ich problem jak zrobią to co im się każe zrobić.

    Podobnie jak mam gdzieś proces wypieku chleba, tak mam gdzieś proces
    wytwarzania prądu.
    Jeden warunek - ma nie być z paliw kopalnych.

  • 150. Data: 2022-10-26 12:10:54
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    środa, 26 października 2022 o 11:22:38 UTC+2 Cavallino napisał(a):
> [...]
    > ogólnym.
    > A co za tym idzie, zbyt duże zapotrzebowanie na paliwa kopalne.
    Nawet miliony PV nie może uzupełnić energii w zimie jeśli nic nie produkują.
    A jeśli oprzeć się tylko na wiatrakach to godzisz się na ciągłe wyłączenia prądu bo
    akurat nie wieje wiatr (lub zbyt silnie).

    Aby system energetyczny pracował poprawnie czyli bez zbędnych wyłączeń odbiorców "bo
    nie kręcą się wiatraczki"
    musisz mieć w systemie tyle samo mocy w elektrowniach normalnych co w OZE i mieć ich
    w ciągłej
    gotowości do pracy godząc się na niską ich sprawność i straty "biegu jałowego".

    Zgodnie z ideologią gdy tworzone są nowe OZE (a także tą samą ideologią zwiększane
    jest zużycie energii przez ludzi -
    ogrzewanie elektryczne, samochody elektryczne) to dla bezpieczeństwa energetycznego
    państwa
    powinno się tyle samo zbudować elektrowni normalnych - ale fanatycy ideologi OZE maja
    to w d...
    i g... ich obchodzi skąd będą brać energię gdy będzie pochmurnie i bezwietrznie.

    > I totalne przepierdzielenie posiadanej kasy na inwestycję w energetykę,
    > poprzez wydanie jej na inne, totalnie zbędne cele.
    Tak, na wymuszoną prawem konieczność wydawania na g... OZE (PV , wiatraczki i zakup
    do spalania "ekologicznego" syfu)
    zamiast na unowocześnianie i budowę nowych normalnych elektrowni.

    Adam