  • Data: 2018-11-19 22:14:31
    Temat: Re: Liściasty! PV! szarówka i wydajność
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 19 listopada 2018 18:04:31 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

    > Ale z całego roku? :P Bo ten się jeszcze nie skończył, zresztą ten sezon
    > letni był wyjątkowo słoneczny (zwłaszcza wiosna). Średnia z lat poprzednich
    > mówi coś innego.

    No z całego roku, skoro rok to chyba rok.
    Od czerwca do czerwca. A że mam to dopiero od 1,5 roku to mam na razie
    jedną próbkę.

    > ° montaż generatora fotowoltaicznego o łącznej mocy 9,60 kWp,
    > ° liczba zastosowanych modułów fotowoltaicznych - 32 sztuki, Selfa GE S.A.
    > 300W, czarne (Polska)
    > ° inwerter solarny SolarEdge SE8K, 12 lat gwarancji w standardzie,
    > monitoring na poziomie każdego modułu,
    > ° system montażowy - blachodachówka, kąt zgodny z dachem, pionowe ułożenie
    > modułów,
    > ° prognozowane uzyski energii z instalacji - 8 401 kWh/rok.
    > Cena netto: 40 951,48 zł
    > Cena brutto: 44 227,59 zł

    Hm no to jest zestaw na wypasie. Solaredge z monitoringiem fajno
    ale to się IMHO nie nadaje do chałupy bo drogie :/ Ale wypas jest.
    Spróbujmy inaczej:

    - 32 szt. Longisolar 300W mono
    - falownik Huawei sun 2000-8KTL
    - przewody, złącza
    - konstrukcja na dach z blachodachówki
    - skrzynka z ogranicznikami przepięć, eskami itp. duperelami
    - montaż

    28 tys. brutto

    > ° montaż generatora fotowoltaicznego o łącznej mocy 4,50 kWp,
    > ° liczba zastosowanych modułów fotowoltaicznych - 15 sztuki, Selfa GE S.A.
    > 300W, czarne (Polska) ,
    > ° inwerter solarny Fronius Symo 4.5-3-M, 7 lat gwarancji, WIFI w
    > standardzie (Austria),
    > ° system montażowy - blachodachówka, kąt zgodny z dachem, poziome ułożenie
    > modułów,
    > ° prognozowane uzyski energii z instalacji - 4293 kWh/rok.
    > Cena netto: 21 145,50 zł
    > Cena brutto: 22 837,14 zł

    - 15x Boviet 300W mono
    - fronius 3.7 3M
    - przewody, złączki, duperele
    - konstrukcja na dach z blachodachówki
    - skrzynka z ogranicznikami przepięć, eskami itp. duperelami
    - montaż

    17,6 tys. brutto

    > Jak oni to niby chcą zrobić? Chcą sobie druta przez ocean atlantycki
    > pociągnąć ze stanów? ;)

    Normalnie. Wiatraki z magazynami energii, solary, biomasa... To już nie jest
    rocket science.

    L.