eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieLokal 47m2 - czym grzać? › Re: Lokal 47m2 - czym grzać?
  • Data: 2018-03-12 23:22:37
    Temat: Re: Lokal 47m2 - czym grzać?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > A w temacie:
    >
    > DR. INŻ. WŁODZIMIERZ SELEM
    > konstruktor,
    > prezes Zespołu Rzeczoznawców
    > Samochodowych, Maszyn i Urządzeń,
    > były wieloletni dyrektor
    > Ośrodka Badawczo-Rozwojowego
    > Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu
    >
    > gada bzdury twierdząc poniższe?

    Zależy w którym miejscu.

    > "Po pierwsze, diesel jest oszczędniejszy. Jego sprawność w procesie
    > spalania wynosi 50%, tzn., że z dostarczonej 100% energii otrzymujemy
    > 50% pracy. Natomiast w silniku benzynowym maksymalnie 35-38%. Większa
    > sprawność silnika diesla wynika również z większego stopnia sprężania,
    > większego nadmiaru powietrza, braku przepustnicy, a tym samym braku
    > dławienia w zakresie obciążeń częściowych.

    No jasne, że oszczędniejszy, ludzie (chyba?) dlatego go kupują. Spala
    przecież na ogół mniej paliwa. Z tym że nie są to róznice na tyle duże,
    by można je uznać za "jakościowe" (innymi słowy, może istnieć diesel
    spalający więcej od silnika benzynowego i robiący to samo).

    > Po drugie silnik diesel jest bardziej ekologiczny w stosunku do silnika
    > benzynowego.

    To już zależy co kto uważa za "ekologiczne". Silnik benzynowy da się
    "odsmrodzić" bardzo skutecznie (wbrew temu, co niektórym się wydaje,
    udało się to lepiej niż w elektrowniach). Diesel emituje sadzę, a z
    tym sobie bardzo trudno poradzić. Sadze można uznać za ekologiczną,
    bo to czysty węgiel. Ale ekologiczna jest dopiero po kilku godzinach,
    gdy całkiem opadnie na ziemię. Wcześniej zdecydowanie nie jest. Bardzo
    zdecydowanie.

    > Praca silnika diesla w przeciwieństwie do silnika benzynowego nie jest
    > uzależniona od składu mieszanki określającej granicę zapalności, może
    > więc pracować na bardzo ubogich mieszankach. W spalinach są więc
    > znacznie mniejsze ilości trujących toksyn takich jak tlenek węgla (CO),
    > węglowodorów (HC), ale również w nowoczesnym silniku diesla jest znaczna
    > redukcja tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych."

    Może pracować, lecz tego nie robi. Co widać, słychać i czuć.

    > Pytam bo nie wiem.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1