  • Data: 2022-10-03 17:26:56
    Temat: Re: Magazyn energii - akumulatory GEL czy LiFePO4?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 30.09.2022 10:16, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > [...]
    >
    > LiFePO4 są lepsze pod każdym względem - tyle, że u mnie planuję na razie
    > raczej pracę buforową (może będzie kilka, kilkanaście cykli rocznie do
    > 50%).
    > Dodatkowo obawiam się tego litu - akumulatory będą stały w pomieszczeniu
    > technicznym w chałupie. Żeli używam od nastu lat i zero incydentów, a
    > przy LiFePO4 różnie może być.
    > Doradzi ktoś? - pchać się w ten Lit?

    U maifrendów około 2.5k$ za 48V, 230Ah (11.5kWh), 6000 cykli ...

    Kawał metalowej skrzyni ze sterowaniem.

    Teoretycznie BMS powinien odciąć ładowanie przy nadmiernym wzroście
    temperatury. Zresztą status każdego ogniwa można kontrolować (RS-485) i
    ewentualnie odłączyć awaryjnie ładowanie ...

    Gęstość energii niższa niż w LiPo. W internetach nie znalazłem
    informacji o jakichś spektakularnych pożarach ...

    Może warto spróbować, aktualizując jednocześnie kwotę na polisie ;-)

    Daj proszę znać co wybrałeś bo zastanawiam się nad dołożeniem paneli
    obok istniejącej instalacji i dorzeźbieniem magazynu.

    Piotrek