  • 31. Data: 2022-10-03 19:14:31
    Temat: Re: Magazyn energii - akumulatory GEL czy LiFePO4?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.10.2022 17:26, Piotrek wrote:
    > Teoretycznie BMS powinien odciąć ładowanie przy nadmiernym wzroście
    > temperatury. Zresztą status każdego ogniwa można kontrolować (RS-485) i
    > ewentualnie odłączyć awaryjnie ładowanie ...

    No to powodzenia. LiFePO4 są fajne do "zabawek" a nie do systemu który
    ma robić za zabezpieczenie awaryjne. Jasne że można się bawić w
    kontrolowanie temperatury, procesu ładowania, balansowanie - dołożyć
    wiadro elektroniki która będzie nad tym automatycznie czuwać i na koniec
    przekonać się, że najbardziej awaryjnym elementem będzie...ta
    elektronika. NiMH mają 500-800 cykli. Ręka do góry kto z ręką na sercu
    wykorzystuje chociaż 200 cykli w tych akumulatorkach.

    Też bym chciał, ale IMHO system podtrzymania w razie awarii ma przede
    wszystkim...zadziałać. A w przypadku awarii ma dać możliwość usunięcia
    jej samodzielnie, szybko i tanio.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2022-10-03 19:26:36
    Od: a a <m...@g...com>

    aku wodorkowe to stary syf, znany od 30 lat,
    zastąpiony przez litówki, bo napięcie ogniwa wzrasta z 1,2V do 4,2V

    Pojemność, gęstość energii wodorków jest niska, trwałośc njiska, bo każdy ma w domu i
    widzi, co to za chlam.

    Ale 30 lat temu to byla nowośc bo paluszki wodorkowe aku zastepowały paluszki
    bakteryjne.

    Ale dzisiaj to już przeszłość , prehistoria,
    dla niekumatych Zenkow

  • 33. Data: 2022-10-03 19:26:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 17:26 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> pisze:

    > U maifrendów około 2.5k$ za 48V, 230Ah (11.5kWh), 6000 cykli ...
    >
    > Kawał metalowej skrzyni ze sterowaniem.
    Gdzieś czytałem, że można się naciąć bo oni do tych magazynów dają
    fabrycznie odświeżone moduły z wielkich banków energii podtrzymujących
    całe ichnie fabryki. Taki moduł przez 3 miesiące dostaje tam mocno po
    dupie i idzie na wymianę.

    > Może warto spróbować, aktualizując jednocześnie kwotę na polisie ;-)
    Atrakcji w życiu mam nadto, nie potrzebuję nowych wyzwań :-)

    > Daj proszę znać co wybrałeś bo zastanawiam się nad dołożeniem paneli
    > obok istniejącej instalacji i dorzeźbieniem magazynu.

    Na razie kompletuję graty, mam już falownik, czekam na kable, złączki i
    rozdzielnię.
    Wystartuję na 4 x 100Ah GEL, które już mam.

    TG

  • 34. Data: 2022-10-03 20:04:38
    Od: a a <m...@g...com>

    > Wystartuję na 4 x 100Ah GEL, które już mam.
    To nie jest żaden magazyn energii a UPS
    ale w UPS-ie daje się wiele malych aku, bo się nie grzeją mocno gdy dużej pojemności

  • 35. Data: 2022-10-03 21:40:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Doradzi ktoś? - pchać się w ten Lit?

    a co podpowiada pan kalkulator? Bo masz 30 postów w wątku, a nikt nie
    wspomniał o stosunku ceny do wydajności.
    Zakładam że masz panele słoneczne, które powinny zarobić na siebie w 10
    lat. Czy akumulatory wogóle kiedykolwiek "zarobią na siebie"?
    (nowe, nie okazja z olx)

    ToMasz

  • 36. Data: 2022-10-03 22:02:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 21:40 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

> [...]
    > Zakładam że masz panele słoneczne, które powinny zarobić na siebie w 10
    > lat. Czy akumulatory wogóle kiedykolwiek "zarobią na siebie"?

    U mnie akumulatory nie mają zarabiać. To zabezpieczenie na wypadek braku
    prądu. Pisałem, że mają pracować buforowo.
    Własna elektrownia słoneczna gdy nie będzie zasilania.

    TG

  • 37. Data: 2022-10-03 22:08:43
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 3 October 2022 at 21:40:31 UTC+2, ToMasz wrote:
> [...]
    > Zakładam że masz panele słoneczne, które powinny zarobić na siebie w 10
    > lat. Czy akumulatory wogóle kiedykolwiek "zarobią na siebie"?

    p;rzecież ten watek jak i pozostałe to fake aby sprzedac niekumatym bezwartosciowe
    aku, aby wyrwac kasę

    Aku nie mogą miec dużej pojemności, gdyż po wyladowaniu ładowanie trwa za dlugo i
    generuje cieplo, które jest szkodliwe dla aku bo ppowoduje gazowan ie lub wysychanie
    elektroilitu.

    Dlatyego w UPS aku maja mała pojemnośc 7Ah,
    aby cykl ladowan ia trwał krótko a pojemnośc sie genereuje przez duża ilośc w stringu

  • 38. Data: 2022-10-04 08:06:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Sep 2022 13:30:11 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Tylko ze powoduje efekty uboczne. Na przykład mój SinusPRO 1000S
    > bez
    > problemu działa z tym akumulatorem w normalnych cyklach, ale jesli

    A day się użyć zamiennie takie 12V lifepo4 w UPS, który pracuje z
    tradycyjnymi kwasowo-żelowymi?

    --
    Marek

  • 39. Data: 2022-10-04 09:44:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/10/2022 08:06, Marek wrote:
    > A day się użyć zamiennie takie 12V lifepo4 w UPS, który pracuje z
    > tradycyjnymi kwasowo-żelowymi?

    Tak. Ale jak mówie: BMS w środku uniemożliwi w wielu wypadkach
    naładowanie akumulatora. Ładowarka w UPSie zanim załaczy zasilanie
    najpierw ocenia czy w ogóle jest coś podpięte. LiFePO4 rozładowany i
    odcięty przez BMS zachowuje się "jak by go nie było".

    Oczywiście weź tez pod uwagę ograniczenie ładowania poniżej 0C.

    No i jeszcze: przekroczenie prądu nominlanego rozładowania i ładowania
    powoduje uszkodzenie BMSa.

    LiFePO4 ma wiele zalet i wad. Da się go wprost stosować tam, gdzie
    żelowe, ale są ale.

  • 40. Data: 2022-10-04 11:54:49
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 4 October 2022 at 09:44:41 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > powoduje uszkodzenie BMSa.
    >
    > LiFePO4 ma wiele zalet i wad. Da się go wprost stosować tam, gdzie
    znow to ględzenie bez sensu.
    Aku fosforanowe wymyślono do samochodów elektrycznycn i jaklo rozruchowe do
    benzyniaków.
    Ale się nie sprawdziły jako rozruchowe z uwagi na niski prąd rozruchowy i grzanie się

    Do żadnych magazynów energii się nie nadają, ani do UPS bo się grzeją nadmiernie
    podczas łądowania a wtedy puchna jak polimerowe litowe i trzeba je prostowac i
    skręcać w śrubstaku.

    Najlepszy cykl ładowania/rozładowania dla baterii LiFePO4 to 10% do 90%, ale moim
    zdaniem 5% do 95% jest wystarczająco dobre. Prąd ładowania Zaleca się utrzymanie
    prądu ładowania baterii LiFePO4 poniżej 0,5C, ponieważ przegrzanie spowodowane
    szybkim ładowaniem może mieć negatywny wpływ na baterię. Chociaż limit prądu dla
    twojego akumulatora wynosi 1C lub więcej.
    Cykle ładowania Lifepo4 - esst.domwatches.shop
    esst.domwatches.shop/lifepo4-charge-cycles.html
    Opinia
    Inne zapytania
    Jak ładować akumulator LiFePO4?
    Jaka jest różnica pomiędzy akumulatorami SLA a LiFePO4?
    Jakie powinno być napięcie ładowania w cyklu dla akumulatora LFP?
    Dlaczego mój BMS rozłącza się podczas ładowania LiFePO4?
    Opinia
    Jak ładować baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LiFePO4)?
    https://www.power-sonic.com/blog/how-to-charge-lithi
    um-iron-p

    Etap 1 ładowania jest zazwyczaj wykonywany przy 10%-30% (0.1C do 0.3C) prądu
    pojemności znamionowej baterii lub mniej. Etap 2, stałe napięcie, rozpoczyna się, gdy

    Szacowany czas czytania: 10 min

    Kontakt
    Lithium
    O nas

    Odkrywaj dalej
    Ikona globalnej sieci Web
    Zalecany profil ładowania dla akumulatorów LiFePO4 ...
    diysolarforum.com
    Ikona globalnej sieci Web
    Poradnik ładowania baterii LiFePO4 dla początkujących
    batteryfinds.com
    Ikona globalnej sieci Web
    Jak ładować baterie litowo-żelazowo-fosforanowe? | BSLBA...
    lithium-battery-factory.com
    Ikona globalnej sieci Web
    Jakie są problemy z ładowaniem LiFePo4 metodą float? Jak...
    electronics.stackexchan...
    Ikona globalnej sieci Web
    Ustawienia dla MPPT dla litowego LIFEPO4 | DIY Solar Pow...
    diysolarforum.com
    Polecane na podstawie tego, co jest popularne - Opinie
    Poradnik ładowania baterii LiFePO4 dla początkujących
    https://batteryfinds.com/lifepo4-battery-charging-gu
    ide

    08.06.2021 - Zmiana napięcia baterii LiFePO4 Podczas ładowania i rozładowywania, będą
    pewne zmiany napięcia w bateriach LiFePO4. Ale normalny zakres napięcia powinien być
    Jak ładować baterie LiFePO4? - Litowo-żelazowo-fosforanowe
    https://www.canbat.com/how-to-charge-lifepo4-batteri
    es

    27.06.2021 - Jeśli ładujesz akumulatory LiFePO4 12V, napięcie ładowania powinno
    mieścić się w granicach 14V - 14,2V. Przy równoległym ładowaniu akumulatorów 24V
    napięcie ładowania powinno wynosić 28V - 28,4V. Ładując akumulatory litowe 36V w ...
    Jak ładować akumulator LiFePO4?
    Zobacz ten i inne tematy dotyczące tego wyniku
    Ostateczny przewodnik po baterii LiFePO4 - Sunon Battery
    https://sunonbattery.com/guides-lfp-lifepo4-battery

    18.05.2022 - Najlepszy cykl ładowania/rozładowania dla baterii LiFePO4 to 10% do 90%,
    ale w mojej opinii, 5% do 95% jest wystarczająco dobre. Prąd ładowania Zaleca się,
    aby utrzymać ładowanie ...
    Cykl ładowania Obrazy LiFePO4
    bing.com/images
    Obraz znaleziony dla: LiFePO4 Charging Cycle. Rozmiar: 186 x 170. Źródło:
    www.mydeal.com.au
    Akumulator Litowy 12V 125Ah LiFePO4 Żelazo Fosforanowe Głębokie ...
    Obraz znaleziony dla: LiFePO4 Cykl ładowania. Rozmiar: 187 x 170. Źródło: e2e.ti.com
    Giving More Life to LiFePO4 Batteries - Fully Charged - Archives - TI ...
    Obraz znaleziony dla: Cykl ładowania LiFePO4. Rozmiar: 188 x 170. Źródło:
    gwl-power.tumblr.com
    lit & energia słoneczna LiFePO4, FAQ: Cykl życia LiFePO4 na podstawie DOD ...
    Obraz znaleziony dla: Cykl ładowania LiFePO4. Rozmiar: 172 x 170. Źródło:
    www.expertpower.us
    Inteligentna ładowarka 24V 20A do akumulatorów litowych LiFePO4 Deep Cycle ...
    Obraz znaleziony dla: Cykl ładowania LiFePO4. Rozmiar: 147 x 170. Źródło:
    www.gtmall.com.au
    12V 60Ah Deep Cycle LiFePO4 Akumulator 768Wh
    Zobacz wszystko
    Zobacz wszystkie obrazy
    Wykresy napięcia akumulatorów LiFePO4 (12V, 24V & 48V)
    https://footprinthero.com/lifepo4-battery-voltage-ch
    arts

    03.05.2022 - Wiele baterii LiFePO4 może rozładować się do 100% swojej pojemności
    znamionowej za każdym razem bez żadnych złych skutków. Jednak wielu producentów
    zaleca rozładowywanie tylko 80%, aby zmaksymalizować ...
    Litowo-LiFePO4 co liczy się jako jeden cykl ładowania? - Victron ...
    https://community.victronenergy.com/questions/...

    23.08.2019 - Czy może cykl jest liczony tylko wtedy, gdy w pełni naładujesz
    akumulator do 100% Na przykład wczoraj mój bank 300ah 24 v był na poziomie 56%, więc
    uruchomiłem genset, który ładował się przy @149amps ...
    Ładowanie akumulatorów LiFePo4 dla maksymalnej żywotności cyklu z ...
    https://electronics.stackexchange.com/questions/3679
    94

    11.04.2018 - i po: 28,5 / 8 = 3,56 volt na ogniwo (Undercharging LiFePO4 for more
    cycle-life) Napięcie można ustawić niebieskim bloczkiem z miedzianą śrubką zamkniętym
    na Power out. Tylko ...
    akumulatory - LiFePO4 na zimno: ładowanie
    Najnowsze pytania 'lifepo4
    Zobacz więcej wyników
    Cykle ładowania Lifepo4 - tdvuty.magicears.shop
    https://tdvuty.magicears.shop/lifepo4-charge-cycles.
    html

    Kup ATEMPOWER 100Ah 12V Bateria Litowa LiFePO4 Deep Cycle Rechargeable Battery online
    i ciesz się darmową wysyłką na wybrane produkty. ... Cykl życia: 2,000 cykli
    ładowania ...
    Cykle ładowania Lifepo4 - jsuema.jackland.shop
    https://jsuema.jackland.shop/lifepo4-charge-cycles.h
    tml

    Żywotność" baterii lub liczba cykli ładowania/rozładowania w jej życiu zależy od
    tego, ile pojemności baterii zazwyczaj używasz. ..