  • 41. Data: 2022-10-04 12:17:01
    Temat: Re: Magazyn energii - akumulatory GEL czy LiFePO4?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 4 Oct 2022 09:44:38 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Oczywiście weź tez pod uwagę ograniczenie ładowania poniżej 0C.

    Nie rozumiem, mógłbyś rozwinąć?
    Jakiś czas temu na pmr pytałeś o skuteczność balansowania bms przy
    ładowaniu, testowaleś może to?

    --
    Marek

  • 42. Data: 2022-10-04 12:49:48
    Od: a a <m...@g...com>

    w przypadku dużych pojemności aku w stringu, nie stosuje się BMS, bo nie istnieją BMS
    dla dużych pojemnosci, z uwagi na duże prądy ladowania.

    To same aku o dużej pojemnosci pelnią funkcję BMS, gdyż zmieniają się warunki
    ladowania, gdy rośnie temperatura i zmienia się opornośc wewnętrzna i 10 aku w
    stringu samodzielnie wyrównuje prąd ladowania przez BMS, gdyz aku szybciej naladowane
    zmniejszają zużycie prądu na ladowanie a więcej przepuszczają

    Każdy może sam sprawdzic, że w przemyslowych UPSach nie BMS, bo nie da się takiego
    wyp;rodukować dla dużych prądów.

  • 43. Data: 2022-10-04 13:07:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/10/2022 12:17, Marek wrote:
    > Nie rozumiem, mógłbyś rozwinąć?

    Nie wolno ładować LiFePO4 poniżej 0 stopni C (niektóre BMSy maja nawet
    mierniki temperatury do blokowania). Można natomiast rozładowywać, choć
    widziałem już ograniczenia u jakiegoś producenta co do prądu.

    > Jakiś czas temu na pmr pytałeś o skuteczność balansowania  bms przy
    > ładowaniu, testowaleś może to?

    Mam akumulator z fabrycznym BMS w zastosowaniu małego UPSa (w skrzynce
    na narzędzia) zrobiony ręcznie i on posiada BMS wbudowany fabrycznie.
    Nic innego z LiFePO4 nie robiłem, do UPSa domowego mam AGM 100Ah. Ale
    podpinałem testowo do niego LiFePO4 i miałem takie same problemy z
    ładowaniem jak inni (musi być najpierw "wzbudzony" jesli rozładowano go
    poniżej odcięcia BMS).

    Ogólnie - dysponuje jednym akku 12V LiFePO4 z BMS i pracuje on w ręcznie
    zrobinym powerbanku zrobonym z gotowych komponentów. Poza tym nei mam
    doświadczenia z dużymi, zastanawiałem się uzycie takiego 100Ah do UPSa
    domowego, ale problemy z ładowaniem mnie zniechęciły, wymagało by to
    dodatkowego kombinowania. Pozostałem przy kwasowym, pracuje on jako UPS
    i zakłądam że nie rozpadnie się po tygodniu, zalety LiFePO4 przy pracy
    buforowej są żadne.

  • 44. Data: 2022-10-04 13:44:56
    Od: a a <m...@g...com>

    bel;kot
    nie ma BMS dla aku o dużych pojemnościach
    bo one się same bal;ansują w stringu
    a jak przestaja sie balansowac to znaczy że któryś jest zużyty i wymienia się cały
    string w UPS

    Kwasowe aku nie nadają się do niczego stacjonarmnego bo ulegają zasiarczeniu i
    zwarciu gdy stoją w bezruchu.

    Kwas musi być w ruc hu aby gęstośc b yła jednakowa i syfy z cel odpadały i spadały na
    dno, aby nie wywolywały zwarć między celami.

  • 45. Data: 2022-10-04 15:16:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/10/2022 13:44, a a wrote:
    > nie ma BMS dla aku o dużych pojemnościach

    Znowu debilu żyjesz urojeniami?

    https://allegro.pl/oferta/akumulator-litowy-lifepo4-
    12-8v-100ah-bms-150a-ups-11181962589

  • 46. Data: 2022-10-04 15:48:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 4 października 2022 o 15:16:19 UTC+2 heby napisał(a):
    > Znowu debilu żyjesz urojeniami?
    >
    > https://allegro.pl/oferta/akumulator-litowy-lifepo4-
    12-8v-100ah-bms-150a-ups-11181962589
    I teraz zastanów się co udowodniłeś. Chyba tylko podwójnie udowodniłeś że niezbyt
    mądry jesteś. Zastanów się komu odpowiedziałeś. A potem czy dawanie linka do
    akumulatora w którym amperogodzine jest najdroższa na świecie ma sens. Za 2400 można
    kupić trzy razy tyle pojemności w akumulatorze ołowiowych. Sens używania takich
    akumulatorów jak z allegro jest w samolotach. Co za różnica czy w piwnicy na posadzce
    stoi akumulator co waży 10 kg albo 40 kilogramów. Raz go trzeba wnieść i raz wynieść.
    Iz40 kilogramowym przy transporcie inteligetny mniej się narobi. Jeśli idzie o
    żywotność to ołowiowy dedykowany do instalacji o jakiej jest temat będzie lepszy.
    Wytrzyma dłużej i więcej cykli. Amen.

  • 47. Data: 2022-10-04 15:57:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/10/2022 15:48, Zenek Kapelinder wrote:
    12-8v-100ah-bms-150a-ups-11181962589
    > I teraz zastanów się co udowodniłeś.

    Że akumulatory o dużych pojemnościach mają BMS.

    > Za 2400 można kupić trzy razy tyle pojemności w akumulatorze ołowiowych.

    A teraz tyu zastanów się co ma do tego BMS i dlaczego piszesz to w
    gałęzi gdzie udowodniono jakiemuś debilowi, że BMS istnieje w
    akumualtorach o dużych pojemnosciach.

    Czy gdzieś z powyżeszego linku wynika, że coś polecam lub uważam za
    opłacalne? Sam nie posiadam LiFePO4 o takiej pojemnosci bo uważam go za
    bezużyteczny, co w wątku już padło, ale nie czytałeś.

    W gruncie rzeczy, Zenek, zarówno "a a" jak i Ty, nie różnicie się.

    Oboje nie czytacie tego, na co odpowiadacie i macie oboje skłonnośc do
    lania wody i monologów, albo o trywializmach albo o urojeniach. U "a a"
    dochodzi jeszcze schizofrenia, ale to w zasadzie tylko dodatek do problemu.

  • 48. Data: 2022-10-04 16:13:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 4 października 2022 o 15:57:49 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > dochodzi jeszcze schizofrenia, ale to w zasadzie tylko dodatek do problemu.
    Masz rację. Z koniem kopał sie nie będę.

  • 49. Data: 2022-10-04 19:10:15
    Od: a a <m...@g...com>

    znów niekumate gołodupce usiłują kit wciskac i syf sprzedać niekumatym Gienkom.

    Nie istnieje wysokoprądowy BMS w zamknięciu bo wydziela dużo ciepla i musi być
    wentylowany .

    Magazyn energii to fake reklamowy i nigdy nie istniał

    Jedyne co jest na rynku to jest UPS
    ale aku w UPS mają małą pojemność i dlatego są łączone w stringi aby zwiększyc ilośc
    energii zwielokrotnionym napięciem, bo wtedy sprawnośc przetwornicy rośnie do 90%.

    Nie da się zrobić UPS na aku o dużej pojemności, bo się zasiarcza szybko, albo
    wyschnie elektrolit.
    Gdy ładowanie dużej pojemności trwa nawet 10-20 razy dlużej, bo ładowanie następuje
    prądem 1% pojemności

    A dlugie ladowanie oznacza wydzielanie dużej i.lości ciepła i niszczenie żywotności
    aku, gdy następuje często, czy.li jest niezgodne z instrukcją obsługi i warunkami
    gwarancji.

    Aku kwasowe w samochodach pozostają w stanie pelnego naladowania, gdyż tak działa
    kontroler ładowania.

    Nikt nie odłącza alternatora i nie wyładowuje aku do minimum
    a potem laduje do maksimum.

    Niekumate Zenki usiłują wyrwac kase i ściemniają jak z nut.

    Nigdy żadnego magazynu energii nie zbudują, bo są niekumate, co widać w pisanych
    tekstach.

    Usiłuja sprzedaćc bardzo drogie, niepotrzebne nikomu akumulatory z których nikt nie
    będzie miał żadnego pożytrku , bo się do niczego nie nadają, nie nadają się do
    laczenia w stringi, ani równolegle, nie ma do nich żadnych BMS, bo się nie używa
    wysokoprądowych BMS poza dronami, zale tam jest sprawne chłodzenie powietrzem.

    Zatem niech kogut na swe kury dalej skacze, bo tylko to potrafi i do tego się nadaje.

    #Kogutkanibalpożerakurczaki

  • 50. Data: 2022-10-04 20:02:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/10/2022 19:10, a a wrote:
    > Nie istnieje wysokoprądowy BMS w zamknięciu bo wydziela dużo ciepla i musi być
    wentylowany .

    Znowu, imbecylu, żyjesz w świecie urojeń?

    https://litowe.pl/produkt/akumulator-lifepo4-12v-100
    -500ah/

    [...]
    Ciągły prąd rozładowania 400A
    [...]
    BMS: zarządzanie to sprawia że akumulator LifePO4 12V pracuje poprawnie,
    nie pozwala aby akumulator się przeładował lub rozładował
    wysoki prąd rozładowania i ładowania: prąd może być dużo większy niż w
    akumulatorach żelowych czy AGM
    [...]