  • Data: 2023-06-08 10:49:37
    Temat: Re: Magazynowanie energii
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, June 7, 2023 at 5:24:38 a.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Oni tam uzyli przegród stalowych ale nie jest opisane z jaką izolacją.
    > Jest opisane jednak, że to nie jest "przydomowe/indywidualne". Sadzę że
    > to większa skala i tutaj bym się doszukiwał "mocy"...bo to raczej
    > oczywiste, że musi to być związane z masą całkowitą, wtedy jest sens a
    > ma to wystarczyć na miesiące a nie tygodnie.

    30cm waty plus nastepne 10-20cm cegly mamy 3x3x3m dodajac jakes 50cm z kazdej strony
    zeby moc to jakos serwisowac mamy 4x4x4. Da sie w domu umiescic.

    > No to oblicz jeszcze, jak jest czas utraty ciepła przy masie 5T czy 50T
    > czy 500T. Już z samego widoku nie jest to liniowe, raczej paraboliczne
    > ze wskazaniem że im większa masa tym mniejsza utrata ciepła.

    Oczywiscie ze nie jest liniowe.
    Ja liczylem pesymistycznie bo nie chcialo mi sie kombinowac.
    4T bedzie promieniowac dajmy na to 4kW przez przegrode a 40T nie bedzie promieniowac
    40kW tylko raczej okolica 9kW (powierzchnia 4T to powiedzmy 2x2x2 = 4m2*6=24m2 a 40T
    to 3,5x3,5x3,5 = 73m2) W praktyce mniej bo wewnetrzny opor tez bedzie gral role.

    Ja mysle ze tam u nich takie straty nie sa problemem bo oni to laduja i rozladowuja w
    dniach lub godzinach a nie miesiacach.
    Wiec strata 100kWh przy pojemnosci 100 000 kWh to waciki...