  • Data: 2023-06-08 20:04:57
    Temat: Re: Magazynowanie energii
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08-06-2023 o 10:41, ptoki (ptoki) pisze:

    > W przypadku EdF i podobnych spolek w innych krajach mamy np. tak ze inwestycje w
    solary i wiatraki sa albo dotowane wprost albo preferencyjnie kredytowane,
    podlaczenie do sieci jest obligatoryjne i EdF musi za takie przylacze zaplacic mimo
    ze nie ma z tego pozytku bo podpina konkurenta, nastepnie musi zaplacic za kazdy kWh
    energii wyprodukowany przez OZE podczas gdy oczekiwane jest ze EdF-owa elektrownia
    jadrowa sie wylaczy/zmniejszy produkcje - i co za tym idzie zyski.

    Tu akurat nie widzę nic zdrożnego - siłą rzeczy brudne źródła energii
    powinny być sekowane w miarę możliwości.

    >Dodatkowo obstawiam (nie weryfikowalem) ze energia oze jest oplacana wyzej niz ta z
    atomu.

    A ja obstawiam, że jest jak u nas - czyli energia z OZE jest sprzedawana
    w cenie najdroższego źródła.
    Atom nim nie jest w FR przypadkiem?

    I nie pytam o okresy przejściowe z szaleństwami na cenach gazu....

    > W efekcie przeplywy finansowe sa takie ze OZE zarabia a EdF ma straty.

    Ale nie dlatego że ktoś go szykanuje, albo wyprowadza kasę, tylko
    dlatego że produkuje prąd ze słabo sterowalnego, brudnego źródła.

    W efekcie nie wykorzystując swojej pełnej mocy i nie maksymalizując zysków.

    I tak ma być - nie można napychać kieszeni producentom z brudnych
    źródeł, tak jak to ma miejsce obecnie u nas.