  • Data: 2020-07-09 11:36:08
    Temat: Re: Mała Fotowoltaika z duzym potencjałem
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    08 Jul 2020 20:59:55 GMT, Budzik

    > CZyli jak mam dach o pochyleniu 5%-10% (wydaje mi sie ze bardziej 5%)
    > to tak połozyć panele i nie pierdzielic sie z ich unoszeniem?

    5 procent czy stopni? 5% to 2 stopnie a w przepisach minimum spadku to
    AFAIR 6 stopni czyli 11-12%. Wg mnie to za mały spadek.

    Ja wczoraj u szwagra świadka ślubnego ;) walnąłem kolejną elektrownię 9.5
    kWp na dachu północnym 15 stopni -- czyli kontra z trójkątów 36 i wyszło
    ~21 stopni na południe: https://zapodaj.net/images/6f4082221f88b.jpg
    Straszna to była męczarnia -- na 56 kotw tylko 4 mi prosto weszły, reszta
    prostowana gazrurą, do tego dach krzywy i walka z trójkątami i profilami.
    Ogólnie system KENO na trójkątach to porażka -- zerowa regulacja. Zamiast
    zrobić do kotwy otwory przesuwne walą dziurkę i niech się monter
    gimnastykuje. :/

    Tymczasem właśnie dzwonili z PGE, że dzisiaj w ciągu najbliższych 3h mi
    licznik wymienią, w końcu -- bendem prosómętem. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk