  • 1. Data: 2016-11-10 12:20:04
    Temat: Mieszkanie w domu bez odbioru
    Od: Marek <f...@f...com>

    Na Mazowszu to standard, że do nowego domu (jednorodzinnego) ludzie
    wprowadzaja się zanim dom zostanie oficjalnie odebrany przez nadzór.
    Teoretycznie nadzór może przywalić karę za coś takiego, ale nie
    słyszałem o takim przypadku. Wszyscy w takich sytuacjach bronią się
    wtedy argumentem, że nie mieszkają tylko przebywają by pilnować
    dobytek za co się dostaje jedynie pogrożenie palcem.
    Jak to wygląda w innych rejonach kraju, czy ktoś spotkał się kiedyś z
    karą za mieszkanie w domu bez odbioru?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-11-10 12:33:34
    Temat: Re: Mieszkanie w domu bez odbioru
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Jak to wygląda w innych rejonach kraju, czy ktoś spotkał się kiedyś z
    > karą za mieszkanie w domu bez odbioru?

    W Małopolsce szwagier chyba jeż pięc lat mieszka.

    Z śmieszniejszych historii tego typu kiedyś dostałem pismo z GDDIKA
    że stodołe trzeba rozebrać bo za blisko drogi.
    Problem tego rodzaju że stodoła stała jak na drodze jeszcze żwir był.

  • 3. Data: 2016-11-10 13:09:43
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.11.2016 12:20, Marek wrote:
    > Wszyscy w takich sytuacjach bronią się
    > wtedy argumentem, że nie mieszkają tylko przebywają by pilnować dobytek

    Ale mieli kontrolę czy tak tylko sobie gadają do znajomych i sąsiadów?
    Jeśli mieliby kontrole to kara, bodaj 10tys., jest za *domniemanie
    pomieszkiwania*. Nikt raczej nie będzie wysłychiwał żadnych tłumaczeń.

    Tak przynajmniej twierdzi mój znajomy w pinb.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2016-11-10 14:30:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Nov 2016 13:09:43 +0100, quent <x...@x...com> wrote:
> [...]
    > Jeśli mieliby kontrole to kara, bodaj 10tys., jest za *domniemanie
    > pomieszkiwania*. Nikt raczej nie będzie wysłychiwał żadnych

    W,sądzie domniewanie może nie przejść. Nadzór musiałby udowodnić
    korzystanie bez odbioru a właściciel może zawsze bronić się tym, że
    ma prawo pilnować obiektu.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-11-10 15:16:02
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.11.2016 14:30, Marek wrote:
    > W,sądzie domniewanie może nie przejść. Nadzór musiałby udowodnić
    > korzystanie bez odbioru a właściciel może zawsze bronić się tym, że ma
    > prawo pilnować obiektu.

    Jasna sprawa.
    Można zawsze się sądzić.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2016-11-10 15:45:43
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-11-10 o 15:16, quent pisze:

    > Jasna sprawa.
    > Można zawsze się sądzić.

    A co jak ma się odbiór częściowy, a wykorzystuje się też tą nieodebraną
    część? Bo przy odbiorze pełnym zdaje się, że przychodzą wtedy do domu
    oglądać...?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2016-11-10 18:02:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Nov 2016 15:45:43 +0100, Kżyho<k...@c...pl>
    wrote:
> [...]
    nieodebraną
    > część? Bo przy odbiorze pełnym zdaje się, że przychodzą wtedy do

    Z tego co czytałem, jest odwrotnie. Na odbiór pełny rzadko
    przychodzą, na częściowy zawsze.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-11-10 19:32:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-10 12:20, Marek wrote:
    > Na Mazowszu to standard, że do nowego domu (jednorodzinnego) ludzie
    > wprowadzaja się zanim dom zostanie oficjalnie odebrany przez nadzór.

    Na Górnym Śląsku to powszechne i zakładam że w całym kraju. Ludzie
    potrafią mieszkać w domach bez mediów, przy swieczkach. Mieszkać, bo
    trudno pilnowaniem uważać zamieszkiwanie z dziećmi.

  • 9. Data: 2016-11-10 22:24:20
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2016 12:20:04 +0100, Marek napisał(a):

    > Na Mazowszu to standard, że do nowego domu (jednorodzinnego) ludzie
    > wprowadzaja się zanim dom zostanie oficjalnie odebrany przez nadzór.

    A to domy jednorodzinne się odbiera?
    Chyba najczęściej zgłasza się zakończenie budowy?

    W Małopolsce normą jest mieszkanie w domach, którą są w budowie.
    I dobrze, resztki zdrowego rozsądku pozostały w narodzie, który nie poddaje
    się urzędniczej wszechwwładzy.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2016-11-12 20:10:34
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-11-10 o 18:02, Marek pisze:
    > nieodebraną
    > domu
    >
    > Z tego co czytałem, jest odwrotnie. Na odbiór pełny rzadko przychodzą,
    > na częściowy zawsze.

    Może źle ująłem, a dokładnie o to mi chodziło. Przy częściowym odbiorze,
    jak już ma być pełny docelowo, to wtedy się fatygują.
    Tylko właśnie o to mi chodzi, co wówczas? Gdy widać, że ta nie odebrana
    część była już używana :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /