  • 21. Data: 2010-02-26 22:30:44
    Temat: Re: Młynek do pieprzu
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 17:13:50 +0100, AW napisał(a):

    > 1. Czasami chcesz mieć grube ziarna soli. Coś takiego jak na słonych paluszkach.
    Bierzesz
    > grubą sól morską i mielisz na taką, która ci odpowiada.
    > 2. Sól warzona (drobnoziarnista) słabo przylega np. do frytek, jest nieco zbyt
    gruba
    > chociaż drobna :-) i tu może przydać się młynek żeby ją jeszcze bardziej
    rozdrobnić.
    > 3. Nie ma nic złego w zwykłej solniczce.

    Ok, teraz jasne. Myślałem już, że to jakaś kuchenna odmiana audiofilstwa
    :)
    Do czego w praktyce używasz grubej soli?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 22. Data: 2010-02-27 00:27:41
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-26 23:30, Borys Pogoreło pisze:

    Bierzesz

    > Ok, teraz jasne. Myślałem już, że to jakaś kuchenna odmiana audiofilstwa
    > :)
    > Do czego w praktyce używasz grubej soli?

    Np. do wątróbki :-)

    AW

  • 23. Data: 2010-03-07 13:10:59
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > To chyba się nie da. Jestem fanem ręcznych młynków do pieprzu i już od
    > bardzo dawna nie widziałem spełniających w/w warunki. Jak jest ładny,
    > funkcjonalnie zrobiony młynek, to żarna plastikowe. Jak żarna metalowe, to
    > badziewna reszta. No nie da się widać i już.

    Są jeszcze żarna ceramiczne.
    Ja polecam Peugeota.

    MS

  • 24. Data: 2010-03-16 21:45:39
    Od: Janusz Wo <j...@t...pl>

    Dzięki wszystkim. Pomogła trochę zmiana kapci. Szukam pozostałych
    przyczyn. A swoją drogą, szkoda, że nie ma innego rozwiązania. Kapcie
    były (i są!) bardzo fajne.
    Podrawiam.
    --
    Popraw gaz w adresie

  • 25. Data: 2010-03-16 22:21:27
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Janusz Wo <j...@t...pl> wrote:
    > Dzięki wszystkim. Pomogła trochę zmiana kapci. Szukam pozostałych
    > przyczyn. A swoją drogą, szkoda, że nie ma innego rozwiązania.
    > Kapcie
    > były (i są!) bardzo fajne.

    Znaczy po zmianie kapci znalazłeś wreszcie dobry młynek do pieprzu,
    czy przestał Ci być potrzebny???

    J. (w lekkim szoku)

  • 26. Data: 2010-03-16 23:46:20
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Jarek P. pisze:

    > Znaczy po zmianie kapci znalazłeś wreszcie dobry młynek do pieprzu, czy
    > przestał Ci być potrzebny???
    >
    > J. (w lekkim szoku)

    Pewnie chodzi mu o elektryczność statyczną - niedawny wątek ;-)

  • 27. Data: 2010-03-19 15:57:51
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-02-25 20:29, Prawusek pisze:
    > http://www.smak-kuchni.pl/Mlynek-do-pieprzu-drewnian
    y-maly-2NT-p272.html
    > Mechanizmy metalowe lub ceramiczne (na całe życie).
    Mam taki sam, jest bardzo fajny. Regulacja grubości mielenia "taka
    sobie" - ale udało mi się zmusić go do mielenia jak lubię - bardzo grubo
    (prawie tylko połamane ziarenka).
    Byłby idealny gdyby nie jeden największy minus - napełnianie - trzeba
    się nagimnastykować, zrobić "tutkę" z papieru itp by wsypać ziarenka do
    środka, bez rozsypania po całej kuchni.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 28. Data: 2010-03-19 18:07:38
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
> [...]
    > Byłby idealny gdyby nie jeden największy minus - napełnianie - trzeba się
    > nagimnastykować, zrobić "tutkę" z papieru itp by wsypać ziarenka do

    Jak masz pomysł, projekt - wprowadź go w życie. Mędzenie to nie jest męska
    rzecz. Mi wystarczyłby plastikowy lejek odpowiednich rozmiarów, których
    pełno w sklepach.

  • 29. Data: 2010-03-20 14:51:13
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    AW pisze:

    > Eee tam, ja kupiłem młynek do pieprzu w Biedronce. Wygląd ma, delikatnie
    > mówiąc, niezbyt wyszukany ale za to ma ceramiczny mechanizm mielący, z
    > regulacją grubości naturalnie. Po paru miesiącach żałuję, że nie wziąłem
    > jeszcze jednego do soli.

    To ja mam identyczny, chyba, tylko on plastikowy jest, ale jakie żarna,
    to nie sprawdzałem. I też żałuję, że do soli nie wziąłem białego :P

  • 30. Data: 2010-03-28 08:41:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-19 19:07, Panslavista pisze:
> [...]
    > rzecz. Mi wystarczyłby plastikowy lejek odpowiednich rozmiarów, których
    No bez przesady, czy ja mędzę? Tylko o drobnej niedogodności wspominam,
    która jest jedyną a przez to największą jaką posiada ten młynek. Gdyby
    producent zmajstrował górę tak, by choćby posiadała 5mm rand na brzegu
    (by się ziarenka nie rozsypywały) albo większy/w innym miejscu otwór do
    zasypywania, to może by było lepiej.
    Tutka z papieru bo:
    a) lejek jaki posiadam - ma większą końcówkę niż otwór w młynku (nie
    będę latał specjalnie po lejek do młynka, a kartkę papieru każdy posiada)
    b) po wsypaniu do lejka pieprzu - klinowały się w rurce ziarenka i nie
    leciały. Tutkę z papieru łatwo pougniatać i wszystko wsypuje się bez
    problemu.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173