    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Moc kolektora dzis w godzinach 15-16
    Date: Sun, 5 Jun 2011 07:18:42 +0000 (UTC)

    kogutek <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Bez przesady. Popatrz na allegro. 2m2 kolektora to trochę ponad tysiąc
    > złotych. Pojawiają sie jakieś dane to mozna się do nich odnieść. Może się
    > Maniek pomylił bo wychodzi że z 1m2 przez cały dzień jest do przodu 1
    > kilowatogodzinę. Wczoraj był ciepły i słoneczny dzień. Wymarzony do grzania
    > wody Słońcem. I się okazuje że w taki dzień co ich jest w roku ze trzydzieści
    > można zaoszczędzić trochę ponad złotówkę. Niby złotówka dziennie piechotą nie
    > chodzi. Ale to jest strasznie mało. Tak mało że trzeba być patriota większym
> [...]
    Dokonczę bo zaczeło się pieprzyć w komputerze i ledwo wysłałem. Jak jest tak
    jak napisał Maniek to jest to zwyczajnie nie opłacalne. Jeśli rząd chce żeby
    ludzie korzystali z tego typu źródeł energii to z wyjątkiem pierdolenia w
    telewizji powinien coś zrobioć. Przede wszystkim znieść dopłaty. Urządzenia
    wtedy stanieją o połowę. Teraz dla klienta jest cena + dopłata. Jak
    znieść dopłatę to zostanie cena. Było by jak z zasiłkiem pogrzebowym. W
    zeszłym roku grabarze jęczeli że za 4 tysiące to się nie wyrobią. I się
    wyrabiają. Trumniarze odpuścili ( za lichą trumnę w zeszłym roku wołali jak za
    komplet kuchennych mebli w Ikei). Kwiaciarze odpuścili, Sukienkowi też. Jak by
    zrobili 3 tysiące zasiłku to też by pogrzeby były jak dawniej. Jak rząd tak
    kocha planetę to niech kupi w Chinach milion kolektorów i sprzedaje z
    dziesięcio procentową marżą. Pewno taki co teraz kosztuje 1200 kosztował by
    400 złotych. I jeszcze ten co podpisywał kontrakt dostał by z pół miliona
    zielonych na piwo. Podatek od nie zagospodarowanych dachów można zrobić. Mogli
    Francuzi w Paryżu zrobić podatek od nie wynajętych mieszkań to dlaczego
    podatku od dachów bez kolektorów miało by nie być. Rozmawiałem z kimś kto
    konserwuje kolektory słoneczne na dachu bloku. Kupione i założone z dużą
    dopłatą. Cały dach zastawiony kolektorami. Gdyby nie dopłata to inwestycja
    była by nie opłacalna. A tak wychodzi trochę taniej niż gorąca woda z
    elektrociepłowni. Ale nie 50% taniej, bo elektrociepłownia dostarcza prawie
    tyle samo ciepła jak przed założeniem kolektorów. O tyle taniej że jak nie
    będzie kataklizmu co zniszczy kolektory to zwrócą się za kilkadziesiąt lat. To
    może zamiast robić bzdurne ruchy z kolektorami lepiej ocieplić rury którymi
    dostarczana jest gorąca woda z elektrociepłowni do domów.