  • 1. Data: 2011-06-04 22:09:36
    Temat: Moc kolektora dzis w godzinach 15-16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowanie

    Moc jaka pokazywal sterownik to 603,5W/m^2 przy temp. wody w zasobniku 17C,
    temp. kolektora 47C, temp. zewn ok. 30C, przeplyw 3L/min., niebo bezchmurne.
    Warunki niemal idealne dla uzyskiwanych wynikow rzeczywistych. Pora dnia
    dosc pozna, wiec moc nie byla najwyzsza. Mimo to dosc daleko do 1000W z m^2.
    Do konca dnia pracy temp. w zasobniku 33C tj. jakies 5,6kWh. Nie pamietam o
    ktorej sterownik wylaczyl pompe, ale chyba nie pozniej jak o ok.19.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2011-06-04 23:27:58
    Temat: Re: Moc kolektora dzis w godzinach 15-16
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > Do konca dnia pracy temp. w zasobniku 33C tj. jakies 5,6kWh. Nie pamietam o
    > ktorej sterownik wylaczyl pompe, ale chyba nie pozniej jak o ok.19.

    ile masz metrów kwadratowych kolektorów?

  • 3. Data: 2011-06-04 23:45:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ile masz metrów kwadratowych kolektorów?

    Przeliczeniowo 5,8 aperytury.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2011-06-05 00:12:35
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Przeliczeniowo 5,8 aperytury.
    >
    > Pozdro.. TK

    A nie przeliczeniowo ile miejsca na dachu zajmują.

  • 5. Data: 2011-06-05 02:25:46
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > A nie przeliczeniowo ile miejsca na dachu zajmują.

    i ile kosztowały ?

  • 6. Data: 2011-06-05 06:33:38
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > i ile kosztowały ?

    Bez przesady. Popatrz na allegro. 2m2 kolektora to trochę ponad tysiąc
    złotych. Pojawiają sie jakieś dane to mozna się do nich odnieść. Może się
    Maniek pomylił bo wychodzi że z 1m2 przez cały dzień jest do przodu 1
    kilowatogodzinę. Wczoraj był ciepły i słoneczny dzień. Wymarzony do grzania
    wody Słońcem. I się okazuje że w taki dzień co ich jest w roku ze trzydzieści
    można zaoszczędzić trochę ponad złotówkę. Niby złotówka dziennie piechotą nie
    chodzi. Ale to jest strasznie mało. Tak mało że trzeba być patriota większym
    niż Wołodyjowski żeby na takie coś się pisać. W innym wątku ktoś pisał o
    grzaniu wody prądem w II taryfie. I wyszło ze jak rozsądnie podejść do sprawy
    i utrzymać reżimy czasowe to prąd wyjdzie drożej niż ekogroszek a taniej niż
    pelet.

  • 7. Data: 2011-06-05 07:18:42
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    kogutek <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > i utrzymać reżimy czasowe to prąd wyjdzie drożej niż ekogroszek a taniej niż

    Dokonczę bo zaczeło się pieprzyć w komputerze i ledwo wysłałem. Jak jest tak
    jak napisał Maniek to jest to zwyczajnie nie opłacalne. Jeśli rząd chce żeby
    ludzie korzystali z tego typu źródeł energii to z wyjątkiem pierdolenia w
    telewizji powinien coś zrobioć. Przede wszystkim znieść dopłaty. Urządzenia
    wtedy stanieją o połowę. Teraz dla klienta jest cena + dopłata. Jak
    znieść dopłatę to zostanie cena. Było by jak z zasiłkiem pogrzebowym. W
    zeszłym roku grabarze jęczeli że za 4 tysiące to się nie wyrobią. I się
    wyrabiają. Trumniarze odpuścili ( za lichą trumnę w zeszłym roku wołali jak za
    komplet kuchennych mebli w Ikei). Kwiaciarze odpuścili, Sukienkowi też. Jak by
    zrobili 3 tysiące zasiłku to też by pogrzeby były jak dawniej. Jak rząd tak
    kocha planetę to niech kupi w Chinach milion kolektorów i sprzedaje z
    dziesięcio procentową marżą. Pewno taki co teraz kosztuje 1200 kosztował by
    400 złotych. I jeszcze ten co podpisywał kontrakt dostał by z pół miliona
    zielonych na piwo. Podatek od nie zagospodarowanych dachów można zrobić. Mogli
    Francuzi w Paryżu zrobić podatek od nie wynajętych mieszkań to dlaczego
    podatku od dachów bez kolektorów miało by nie być. Rozmawiałem z kimś kto
    konserwuje kolektory słoneczne na dachu bloku. Kupione i założone z dużą
    dopłatą. Cały dach zastawiony kolektorami. Gdyby nie dopłata to inwestycja
    była by nie opłacalna. A tak wychodzi trochę taniej niż gorąca woda z
    elektrociepłowni. Ale nie 50% taniej, bo elektrociepłownia dostarcza prawie
    tyle samo ciepła jak przed założeniem kolektorów. O tyle taniej że jak nie
    będzie kataklizmu co zniszczy kolektory to zwrócą się za kilkadziesiąt lat. To
    może zamiast robić bzdurne ruchy z kolektorami lepiej ocieplić rury którymi
    dostarczana jest gorąca woda z elektrociepłowni do domów.

  • 8. Data: 2011-06-05 08:46:09
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

> [...]
    > Nie pamietam o ktorej sterownik wylaczyl pompe, ale chyba nie pozniej jak

    Tylko po co komu w lecie woda 33`C???

    Ja w swoim solarze upuściłem wody z 1000 do 700
    litrów skracając "wężownicę" i dodałem piątą płytę
    solara i w końcu udało mi się przewyższyć produkcyjnie
    zapotrzebowanie CWU mojej rodzinki. CWU w domu
    przekroczyła magiczne 40`C i poniżej nie spada cały
    tydzień.

    --
    Yozwig

  • 9. Data: 2011-06-05 08:55:37
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja w swoim solarze ...

    Żebym nie był nieopatrznie zaliczony do inwestorów - marzycieli ;)
    zaznaczam, że to: http://dzikijunak.org/gallery/solary jest mój "solar" ;).

    Takla instalacja pozwala trzeźwo spojrzeć na sprawę bez wydania
    niemożliwych do zwrotu kilku tysięcy... Ale też kosztuje. Moja
    prowizora NIE ZWRÓCI się w tym roku. A wszytko zrobiłem
    sam z dziadostwa. Niestety złom, śrubki, sklejka, farby, szkło,
    instalacja, też kosztują i nawet to będzie się zwracać 1,5 roku!

    --
    Yozwig

  • 10. Data: 2011-06-05 10:02:00
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Żebym nie był nieopatrznie zaliczony do inwestorów - marzycieli ;)
    > zaznaczam, że to: http://dzikijunak.org/gallery/solary jest mój "solar" ;).

    rewelka!! otuliny rurki w kierunku domu załóż :)

    b.