  • 1. Data: 2011-06-04 17:18:30
    Temat: Styrodur mi się skurczył????
    Od: hk <h...@k...pl>

    Czy ktoś miał tak, że tydzień po naklejeniu styroduru BASF-a to
    cholerstwo "zbiegło się"? Kleiłem płyty na zakładkę bardzo starannie -
    ie robiłem żadnych szpar, góra 2 mm i po tygodniu widzę centymetrowe
    szpary. Z wilgoci? Padał deszcz, ale przecież XPS jest wodoodporny? Z
    gorąca?

  • 2. Data: 2011-06-04 19:26:42
    Temat: Re: Styrodur mi się skurczył????
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "hk" <h...@k...pl> wrote in message news:isdpd8$14ho$1@bgp.inds.pl...
> [...]
    > żadnych szpar, góra 2 mm i po tygodniu widzę centymetrowe szpary. Z
    > wilgoci? Padał deszcz, ale przecież XPS jest wodoodporny? Z gorąca?

    Dziwne !
    A czym to kleiłeś i czy nie było jakiegoś rozpuszczalnika w okolicy? W
    papie, lepiku...?

  • 3. Data: 2011-06-05 07:54:19
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-06-04 19:18, hk pisze:
> [...]
    > ie robiłem żadnych szpar, góra 2 mm i po tygodniu widzę centymetrowe
    > szpary. Z wilgoci? Padał deszcz, ale przecież XPS jest wodoodporny? Z

    Coś takiego nie powinno mieć miejsca.
    Jesteś pewny tego styroduru?
    Czytałem nie dawno o podrabianym styrodurze BASF-a właśnie...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2011-06-05 11:45:39
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2011-06-04 21:26, kiki pisze:

    > Dziwne !
    > A czym to kleiłeś i czy nie było jakiegoś rozpuszczalnika w okolicy? W
    > papie, lepiku...?
    Izohan Izobud WL. Żadnej papy, lepiku, rozpuszczalnika. Styrodur był w
    chłodnej piwnicy, wyciągany na bieżąco i klejony na ścianę. Nie widać
    np. żadnych uszkodzeń typu "wyżarło brzegi" - kanty są ostre, tylko
    płyty tydzień po naklejeniu są jakby skurczone. A styrodur leżał w
    piwnicy od zeszłego roku. Czyżby napęczniał od wilgoci???? Ale w takim
    razie co z jego wodoszczelnością?

  • 5. Data: 2011-06-05 11:49:09
    Od: hk <h...@k...pl>

    > płyty tydzień po naklejeniu są jakby skurczone. A styrodur leżał w
    > piwnicy od zeszłego roku. Czyżby napęczniał od wilgoci???? Ale w takim
    > razie co z jego wodoszczelnością?

    Znaczy jakby napęczniał przez zimę i wiosnę w wilgotnej piwnicy a po
    tygodniu na nasłonecznionej ścianie się skurczył... W poniedziałek
    zmierzę płytę w piwnicy i taką już naklejoną. Tylko, że przecież jak był
    na ścianie to czasem padało...

  • 6. Data: 2011-06-05 12:06:59
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.06.2011 19:18, hk pisze:
> [...]
    > ie robiłem żadnych szpar, góra 2 mm i po tygodniu widzę centymetrowe
    > szpary. Z wilgoci? Padał deszcz, ale przecież XPS jest wodoodporny? Z
    nie wiem czy styrodur też się tak zachowuje, ale styropian potrzebuje
    sezonowania, w trakcie którego właśnie traci nieco na objętości. Może
    masz taki niesezonowany, prosto z fabryki..

  • 7. Data: 2011-06-05 18:31:41
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2011-06-05 14:06, Albercik pisze:
    > nie wiem czy styrodur też się tak zachowuje, ale styropian potrzebuje
    > sezonowania, w trakcie którego właśnie traci nieco na objętości. Może
    > masz taki niesezonowany, prosto z fabryki..
    ja go rok temu kupiłem i w piwnicy leżał...

  • 8. Data: 2011-06-05 22:32:22
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "hk" <h...@k...pl> wrote in message news:isgi2f$2qk0$1@bgp.inds.pl...

    > ja go rok temu kupiłem i w piwnicy leżał...

    A jak go zmierzysz to ile ma centymetrów na ile?
    Może się płyty rozjechały, a nie styropian skurczył?

  • 9. Data: 2011-06-06 06:19:28
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 6 Cze, 00:32, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > A jak go zmierzysz to ile ma centymetrów na ile?
    > Może się płyty rozjechały, a nie styropian skurczył?

    Zwłaszcza, że to WL - wiem, że ludzie na to klęli, bo płyty zjeżdżają
    itp. - choć po tygodniu teoretycznie powinien stwardnieć. Ja mam jakiś
    węgierski XPS (Tegotherm) - żadnych zjawisk tego typu nie
    zaobserwowałem.

    mucher

  • 10. Data: 2011-06-06 07:20:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Cze, 08:19, mucher <m...@g...com> wrote:

    > Zwłaszcza, że to WL - wiem, że ludzie na to klęli, bo płyty zjeżdżają

    Ano - ja tym dziadostwem zaczalem kleic pierwsze plyty piwniczne -
    niby wszystko OK a na drugi dzien wszystko lezalo na ziemi :D To
    cholerstwo na sloncu schnie szybko ale jak jest pod gruba warstwa
    styro bez wiekszego kontaktu z powietrzem - zachowuje przez pare dni
    gesta konsystencje .. Jak plyty byly bez solidnego podparcia to mogly
    sie porozjezdzac.
    pozdr.

    --
    Adam