  • 1. Data: 2011-06-03 06:26:02
    Temat: Grubość otuliny rury miedzianej
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Witam !

    W kotłowni mam niezaizolowane rury miedziane fi 22mm i fi18mm.
    Chce założyć na nie otulinę.

    Ogólnodostępne są otuliny o grubości 6mm i 9mm.

    Widziałem jednak w internecie że są otuliny o większej grubości ,
    nawet 2cm ...
    Mogę je zamówić , tyle że po pierwsze są dużo droższe niż te
    ogólnodostępne o grubości 6mm i 9mm, po drugie nie wiem czy da się je
    łatwo zamontować (chodzi o odległości od ściany jak i odległości np.
    między rurami).

    Czy warto jednak zamówić najgrubszą dostępną otulinę (2cm) , czy
    spokojnie starczy "standardowa" otulina 9mm ?

    Czym łączy się przecięte otuliny ? Jakiś klej ? taśma ? Czy klej lub
    taśma muszą być jakieś specjalne ?

    Czy do rur fi 22 i fi 18 starczą takie samej średnice otuliny , czy
    muszą być o większej średnicy ?

  • 2. Data: 2011-06-03 07:18:46
    Temat: Re: Grubość otuliny rury miedzianej
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote:
> [...]
    > spokojnie starczy "standardowa" otulina 9mm ?

    > Czym łączy się przecięte otuliny ? Jakiś klej ? taśma ? Czy klej lub

    Otuliny się nie przecina tylko moczy i nakłada na rurę. Oczywiście przed
    lutowaniem.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-06-03 07:32:01
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-06-03 08:26, /// Kaszpir /// pisze:

    > Czy warto jednak zamówić najgrubszą dostępną otulinę (2cm) , czy
    > spokojnie starczy "standardowa" otulina 9mm ?
    >
    > Czym łączy się przecięte otuliny ? Jakiś klej ? taśma ? Czy klej lub
    > taśma muszą być jakieś specjalne ?

    Kup zwykłe otuliny 9mm.
    Do klejenia użyj dobrego power tap-e.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2011-06-03 09:19:54
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Wewnątrz nie potrzeba Ci grubszych otulin. Klei się taśmą zwaną "duct tape"
    taką srebrzystą lub czerwoną

  • 5. Data: 2011-06-03 12:46:05
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Wewnątrz nie potrzeba Ci grubszych otulin. Klei się taśmą zwaną "duct tape"
    > taką srebrzystą lub czerwoną

    Dzięki.

  • 6. Data: 2011-06-03 13:44:30
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Wewnątrz nie potrzeba Ci grubszych otulin. Klei się taśmą zwaną "duct
    tape"
    > taką srebrzystą lub czerwoną

    Ja dałem tak:
    http://tnij.org/opaskska
    efekt niesamowity
    wcześniej nie dało się wejść do kotłowi chyba ze 30 stopni było :), teraz
    jest przyzwoicie, nawet latem
    gdzie do grzania wody uzywam kotła,
    ok 25kg wegla idzie na 5 dni

    czy to duzo czy mało, nie wiem
    na dnaich moze wstawie grzałkę do bojlera

  • 7. Data: 2011-06-03 13:50:08
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > ok 25kg wegla idzie na 5 dni
    >
    > czy to duzo czy mało, nie wiem
    > na dnaich moze wstawie grzałkę do bojlera

    Liczyłeś czy prąd wyjdzie taniej w lecie? Ja mam grzałkę ale nie wiem jak to
    policzyć. Mam zasobnik 400L Galmetu i grzałkę 2000W tak w środku wysokości
    zasobnika.

  • 8. Data: 2011-06-03 13:51:11
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "kiki" <k...@t...fel> wrote in message news:isaoqc$isv$1@opal.futuro.pl...

    > Liczyłeś czy prąd wyjdzie taniej w lecie? Ja mam grzałkę ale nie wiem jak
    > to policzyć. Mam zasobnik 400L Galmetu i grzałkę 2000W tak w środku
    > wysokości zasobnika.

    Aha i nigdy jej nie włączałem jeszcze :-) Może warto ?

  • 9. Data: 2011-06-03 14:10:48
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Sprzęt Galary jest ponoc przyzwoity, firma ich od niedawna robi tez pompy
    ciepła

    > Aha i nigdy jej nie włączałem jeszcze :-) Może warto ?

    teraz będe montował grzałkę na dniach i kupie watomierz taki z allegro za
    30zł
    http://tnij.org/watomierz12

    wiem ile teraz mnie kosztowało podgrzewanie wody, niestety energia musiała
    sie marnować
    w komin
    ale przy okazji podłogówka była ciepła w łazienkach

    tez jestem bardzo ciekaw jaki będzie koszt na grzałce.

    Mam też instalację pod przepływowy podgrzewacz przygotowaną,
    i też to rozważam, tylko taki 21kW dobry to ponad 2k trzeba
    dać, dlatego narazie przetestuję grzałkę za ok 200zł :)

    dla każego pewnie co inngo będzie opłacalne
    jak bardzo malo to przewnie przepływowy wyjdzie najkorzystniej przy takim
    zbiorniku wielkim

    ja akurat mam zbiornik 200l.

    a jak teraz ogrzewasz wodę?

    pozdrawiam
    AT

  • 10. Data: 2011-06-03 14:52:01
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

    > ja akurat mam zbiornik 200l.
    >
    > a jak teraz ogrzewasz wodę?

    olej opałowy. Palnik pracuje od 20 do 30 minut żeby go "załadować" jakieś 2L
    oleju na te pół godziny 7zł * 30 dni albo i dwa razy dziennie . Powiedzmy
    300zł miesięcznie.