  • 1. Data: 2011-06-02 20:19:05
    Temat: Ocieplenie nakrokwiowe - zna ktos?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowanie.

    Niedlugo zaczynam przerobke dachu w drewnianym domu i nie chcialbym sie
    bawic z ociepleniem tradycyjnym tj. welna pod krokwiami. Znalazlem cos
    takiego, no i pytanie - czy ktos cos o tym wie? Dobre niedobre?

    http://www.recticelinsulation.be/pl/application/syst
    em-powerroof

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2011-06-02 20:41:10
    Temat: Re: Ocieplenie nakrokwiowe - zna ktos?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > bawic z ociepleniem tradycyjnym tj. welna pod krokwiami. Znalazlem cos
    > takiego, no i pytanie - czy ktos cos o tym wie? Dobre niedobre?

    pewnie drogie jak cholera, to raz - znasz cene?
    dwa - robią max. 10cm czyli to marne ocieplenie, trzeba pogrubic wełną od spodu ale
    rodzą sie problemy z wentylacją.

    Kiedyś patrzyłem na kształtki styropianowe dachowe , drogie były ale miały w sobie od
    razu kształt pod dachówkę.

    b.

  • 3. Data: 2011-06-03 10:42:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >pewnie drogie jak cholera, to raz - znasz cene?
    >dwa - robią max. 10cm czyli to marne ocieplenie, trzeba pogrubic wełną od
    >spodu ale rodzą sie problemy z wentylacją.

    Cen niestety jeszcze nie znam, ale nie wiem czy w ogole chce je poznac. 10cm
    nawet z lambda 0,024 nie powala na kolana a ocieplenie welna od spodu
    sprawia, ze sens ocieplenia nakrokwiowego jest watpliwy a wlasciwie zaden.
    Dom ktory bedzie przebudowywany sluzy glownie za letnisko i jak by sie komus
    wydawalo ocieplen nie wiadomo jakich nie potrzebuje. Tylko jak siedziec w
    takiej sypialni pod dachem przy 40C wieczorem?

    >Kiedyś patrzyłem na kształtki styropianowe dachowe , drogie były ale miały
    >w sobie od razu kształt pod dachówkę.

    Styropian ponoc takze XPS na ocieplenie dachu sie nie nadaje, bo powyzej 70C
    stabilny nie jest. Takie rzeczy opowiadal mi jeden z przedstawicieli
    producentow styropianu bo zima juz sie krecilem za takim ociepleniem.
    Na dzis nie moge znalezc nic dedykowanego o jakichs rozsadnych parametrach.
    Pewnie zostanie welna.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2011-06-03 11:20:23
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > nawet z lambda 0,024 nie powala na kolana a ocieplenie welna od spodu
    > sprawia, ze sens ocieplenia nakrokwiowego jest watpliwy a wlasciwie zaden.

    no nie -powoduje ze nie musisz ocieplac pod krokwiami a to rzutuje na powiekszenie
    poddasza - czysty zysk w złotówkach. Minus koszty tego dziwnego ocieplenia :-)

    > Dom ktory bedzie przebudowywany sluzy glownie za letnisko i jak by sie komus
    > wydawalo ocieplen nie wiadomo jakich nie potrzebuje. Tylko jak siedziec w
    > takiej sypialni pod dachem przy 40C wieczorem?

    No i dlatego potrzebuje praktycznie jak kazdy inny.

    b.

  • 5. Data: 2011-06-03 12:16:40
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    cinews:is8sh0$2h9$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > producentow styropianu bo zima juz sie krecilem za takim ociepleniem.
    > Na dzis nie moge znalezc nic dedykowanego o jakichs rozsadnych parametrach.

    jakby tak bylo ze nie stabily to by plaskie dachy welna ocieplali.
    Co do ocieplenia nakrokwiowego to jest to bardzo dobry system tylko
    trzeba dlugie gwodzie zakupic przy ociepleniu >15cm, gdyz kontrlata +
    izolacja+ cos w krokwie.
    Systemem ktory najlepiej by sie sprawdzil to plyta OSB - izolacja -
    plyta osb i na to jakies gonty.
    Latwe w montazu wlasnymi rekoma i trwaly na wieki.

  • 6. Data: 2011-06-03 16:58:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > sie bawic z ociepleniem tradycyjnym tj. welna pod krokwiami.
    > Znalazlem cos takiego, no i pytanie - czy ktos cos o tym wie? Dobre

    ja mam bardzo podobnie...

    tylko że w celach ozdobnych

    na krowkie nabiłem deski boazeryjne na to bolia i XPS dachowy, potem łaty
    kontrłaty i blacha.

    Działa OK

  • 7. Data: 2011-06-03 17:27:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > tylko że w celach ozdobnych
    >
    > na krowkie nabiłem deski boazeryjne na to bolia i XPS dachowy, potem łaty

    No fajnie, tylko co to jest ten XPS dachowy? Nigdzie tego nie moge znalezc i
    jakiej masz grubosci ten styropian?
    Widze tu pare problemow technicznych do rozwiazania...

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2011-06-03 17:32:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci

    > jakby tak bylo ze nie stabily to by plaskie dachy welna ocieplali.

    Znaczy nie chcial sprzedac?

    > Co do ocieplenia nakrokwiowego to jest to bardzo dobry system tylko
    > trzeba dlugie gwodzie zakupic przy ociepleniu >15cm, gdyz kontrlata +
    > izolacja+ cos w krokwie.

    Dlugie gwozdzie beda grube. Montazowo wydaja sie byc lepsze wkrety, tylko
    ciagle problem z dlugoscia.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2011-06-03 17:34:11
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >no nie -powoduje ze nie musisz ocieplac pod krokwiami a to rzutuje na
    >powiekszenie poddasza - czysty zysk w złotówkach. >Minus koszty tego
    >dziwnego ocieplenia :-)

    Tak tez wlasnie mysle po malu, ale zastanawia mnie ta welna pod
    nieprzepuszczajaca wilgoci pianka ocieplajaca.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2011-06-03 18:33:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Tak tez wlasnie mysle po malu, ale zastanawia mnie ta welna pod
    > nieprzepuszczajaca wilgoci pianka ocieplajaca.

    warstwy trzeba przemyśleć -ale widzę tu dobrą mozliwosc zastosowania tej piany
    natryskowej.

    b.