  • 11. Data: 2011-06-03 18:38:06
    Temat: Re: Ocieplenie nakrokwiowe - zna ktos?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > No fajnie, tylko co to jest ten XPS dachowy? Nigdzie tego nie moge
    > znalezc i jakiej masz grubosci ten styropian?
    > Widze tu pare problemow technicznych do rozwiazania...

    np http://building.dow.com/europe/pl/proddata/xps/chara
    k/rm_sla.htm

    albo agmate

    http://dachyb2b.pl/files/366,DOW_Instrukcja_izolacji
    _dachow_stromych_o_konstrukcji_drewnianej_plytami_Ro
    ofmate_i_Agmate.pdf

  • 12. Data: 2011-06-03 20:33:56
    Temat: Re: Ocieplenie na krokwiowe - zna ktoś?
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Dom ktory bedzie przebudowywany sluzy glownie za letnisko i jak by sie
    >komus wydawalo ocieplen nie wiadomo jakich nie potrzebuje. Tylko jak
    >siedziec w

    A nie lepiej zamiast zamontować klime zamiast babrać się z wełną

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 13. Data: 2011-06-03 21:11:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > A nie lepiej zamiast zamontować klime zamiast babrać się z wełną

    No wiesz, niby tak, ale...
    Klima to tez koszt instalacyjny i co gorsza eksploatacyjny. Niby ze 2-3kW no
    ale jednak. Co bedzie zima gdyby co?

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2011-06-06 08:56:37
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Znam :)
    U siebie na domu zamiast welny mam plyty na krokwiach z pianki 12 cm.
    1. Podstawowa zaleta to szczelnosc i ciaglasc izolacji.
    2. Jesli masz ladna wiezbe to moze pozostac widoczna.

    Wazne, aby do mocowania kontrlat zastosowac DOBRE sruby, ktore nie zerwa
    sie i nie odleca z pokryciem :)
    I warto miec sprawna wentylacje, aby ze wzgledu na termosowa szczelnosc
    zadnych grzybow nie wyhodowac.

    Akurat ta firma wymieniona przez Ciebie miala kosmiczne ceny. Kupilem
    plyty o takich samych parametrach u znanego producenta blachodachowki
    BA*** METAL.

    pozdrawiam
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 15. Data: 2011-06-06 08:58:27
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Tak tez wlasnie mysle po malu, ale zastanawia mnie ta welna pod
    > nieprzepuszczajaca wilgoci pianka ocieplajaca.

    Welna w tej sytuacji to zly pomysl, poniewaz zlapie wilog i jej nie odda.
    Zalecam naklejenie w razie potrzeby styropianu.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 16. Data: 2011-06-06 08:59:20
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Dlugie gwozdzie beda grube. Montazowo wydaja sie byc lepsze wkrety, tylko
    > ciagle problem z dlugoscia.

    SPAX 26 i 28 cm dla plyt grubosci 12 cm

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 17. Data: 2011-06-06 19:11:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > SPAX 26 i 28 cm dla plyt grubosci 12 cm

    Owszem, ale 12cm to troche chudo.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2011-06-06 19:13:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Akurat ta firma wymieniona przez Ciebie miala kosmiczne ceny. Kupilem
    > plyty o takich samych parametrach u znanego producenta blachodachowki
    > BA*** METAL.

    Ooo, dzieki. Wlasnie dowiedzialem sie cen tego produktu 65 netto/m^2. :-)
    Troche chyba sporo za taka grubosc izolacji.
    A czy te Twoje 12cm to troche nie za malo? Jak to licze to bede sie gotowal
    latem pod takim dachem.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2011-06-06 19:18:33
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 6 Jun 2011 21:11:39 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Owszem, ale 12cm to troche chudo.

    Też miałem takie nastawienie (planujemy ocieplenie nakrokwiowe), ale
    doświadczenia tych, którzy zrobili i użytkują pokazuje, że 10 cm
    styroduru na krokwiach daje lepszy efekt niż 20 cm wełny pod.

    --
    ŁC
    Żonaci mężczyźni żyją dłużej niż samotni, mimo że chcą szybko umrzeć.

  • 20. Data: 2011-06-06 19:46:34
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Też miałem takie nastawienie (planujemy ocieplenie nakrokwiowe), ale
    > doświadczenia tych, którzy zrobili i użytkują pokazuje, że 10 cm
    > styroduru na krokwiach daje lepszy efekt niż 20 cm wełny pod.

    Hm, no niech by bylo, ale matematyka sprawia, ze mam watpliwosci. Welny
    trzeba dac te 25cm z lambda powiedmy 0,035W. Piana najlepsza ma 0,024W przy
    polowie grubosci ocieplenia, czyli 12cm piany to jakies 18cm welny.

    Pozdro.. TK