  • 11. Data: 2011-06-06 07:47:35
    Temat: Re: Styrodur mi się skurczył????
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-06-06 09:20, Adam pisze:

    > Ano - ja tym dziadostwem zaczalem kleic pierwsze plyty piwniczne -
    > niby wszystko OK a na drugi dzien wszystko lezalo na ziemi :D To
    > cholerstwo na sloncu schnie szybko ale jak jest pod gruba warstwa
    > styro bez wiekszego kontaktu z powietrzem - zachowuje przez pare dni
    > gesta konsystencje .. Jak plyty byly bez solidnego podparcia to mogly
    > sie porozjezdzac.
    > pozdr.

    Ale weźcie Panowie pod uwagę jedno: Jak przykleiłem cały pas 11 metrów
    na płyty klejone w zeszłym roku jesienią, to szczelin nie miałem ani u
    dołu ani z obu boków. Jak przykleiłem na to kolejny pas, też bez
    szczelin - to po tygodniu - choćby ten WL był z owsianki robiony - nowe
    płyty nie miały prawa rozjechać się ani do góry (a szczelina między
    dwiema warstwami nowymi jednak jest), ani na boki (bo przecież mur się
    nie wydłużył a na końcach są płyty przyklejone do dwóch prostopadłych
    ścian - i tych płyt nie oderwało (od np. chwilowego wydłużenia się tego
    11-sto metrowego pasa)

    Po południu zmierzę ile mają te płyty na ścianie i te przechowywane w
    piwnicy i napiszę co wyszło... A potem pewnie kupie piankę...

    PS Klejenie siatki na tego XPS-a wymaga jego zeszlifowania? Chodzi mi o
    to, że część ścian będzie wystawała nad ziemię i nie widzę sensu kleić
    na te wystające ściany zwykłego styropianu elewacyjnego. A klej i siatkę
    jakoś muszę (sam, bo z tynkiem to już poczekam na fachowca) położyć. Tak
    samo pod ziemią - tam jest XPS a i tak trzeba by ze 20-30 cm siatki wkopać.

  • 12. Data: 2011-06-06 09:28:46
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "hk" <b...@m...pl> wrote:
> [...]
    > (sam, bo z tynkiem to już poczekam na fachowca) położyć. Tak samo pod ziemią -
    > tam jest XPS a i tak trzeba by ze 20-30 cm siatki wkopać.

    To zależy jaki jest ten XPS. Jeśli gładki w dotyku jak plastik, to trzeba
    przetrzeć. Ale nie bój nic, dużo roboty z tym nie ma. Wystarczy go lekko
    zadrapać. Taki XPS mam na balkonie i go przetarłem. Z kolei na fundamencie mam
    chropowaty, którego trzeć nie trzeba było.

    --
    Bartek