  • 1. Data: 2011-06-04 21:07:30
    Temat: pęknięta płytka gresowa na podłodze
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Mam pękniętą płytkę gresową na podłodze - z powodu trudności z wymianą
    chiałbym rozważyć inne rozwiązanie. I teraz - tak naprawdę jak płytki są
    doczyszczone to ryski prawie nie widać, ale niestety w mikropęknięciu
    zbiera się brud i ryska zaczyna czernieć...
    Czy jest jakiś środek, który mógłbym zastosować aby takie mikropęknięcie
    zniwelować?
    Musiałoby to być coś (prawie) bezbarwnego...

    Ew. co innego poza wymianą płytki można wykombinować?

    pozdrawiam,

    Mariusz Preiss

  • 2. Data: 2011-06-05 07:58:01
    Temat: Re: pęknięta płytka gresowa na podłodze
    Od: "bartez" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości
> [...]
    > zniwelować?
    > Musiałoby to być coś (prawie) bezbarwnego...
    >
    > Ew. co innego poza wymianą płytki można wykombinować?

    Domyślam się, że płytka jest na zewnątrz więc będzie coraz gorzej (woda,mróz
    itd). Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana płytki i trudno raczej w takim
    przypadku doradzić coś innego. Napisz na czym polega ta trudność z wymianą.
    Może wtedy coś się poradzi.

    V.

  • 3. Data: 2011-06-05 08:46:42
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-06-05 09:58, bartez pisze:

> [...]
    > raczej w takim przypadku doradzić coś innego. Napisz na czym polega ta
    > trudność z wymianą. Może wtedy coś się poradzi.

    w zasadzie przesadzilem :) to nie gres, to plytka polerowana
    Jest w mieszkaniu, mam takich 5szt - niestety budowlaniec spieprzyl
    sprawe. Pekly te plytki, ktore sa naciete (np. z calej plytki wyciety
    fragment prostokatny). Plytki 60x60 sa na 1cm warstwie kleju, niestety
    cienkowarstwowego (nie chcial sluchac ze bedzie zle... a teraz sam se
    radz czlowieku)

    W kazdym razie 2 plytki sa na ogrzewaniu podlogowym i nie sadze, aby
    dalo sie zdjac plytke bez uszkodzenia tegoz (ogrzewanie w warstwie
    kleju). Pozostale 3 plytki sa nie takie problematyczne, ale sam ich
    raczej nie wymienie a nikt mi tutaj nie przyjdzie aby wymienic 3
    plytki... dodatkowym utrudnieniem jest fuga epoksydowa, pewnie nie usune
    jej z sasiadujacych plytek po usunieciu tej jednej...

    To wszystko powoduje, ze szukam innego rozwiazania

    Sierp

  • 4. Data: 2011-06-05 08:53:58
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    > Czy jest jakiś środek, który mógłbym zastosować aby takie mikropęknięcie
    > zniwelować?

    podejdz do sklepu i kup fuge w kolorze najbardziej przypominajacym plytke i
    ta fuga "zapaskudz" ryse. jesli to tylko pekniecie, bez zadnych
    ubytkow/wykruszen to sladu nie bedzie - nawet jesli fuga bedzie tylko
    "podobna" do plytek. wiem bo sam mam tak "poklejone" ze 4 plytki w lazience.

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
    American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

  • 5. Data: 2011-06-05 11:21:31
    Temat: Re: p?kni?ta p?ytka gresowa na pod?odze
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-06-05 10:53, ..:maniek:.. pisze:
> [...]
    > "podobna" do plytek. wiem bo sam mam tak "poklejone" ze 4 plytki w lazience.

    i to się trzyma? ubytków nie ma, po prostu płytka pękła (zgaduję, że
    cienkowarstwowy klej się skurczył a przez nacięcie płytka osłabiona i
    nie wytrzymała)

    ale pęknięcie jest mikroskopijne, więc nie wiem czy tam fuga będzie się
    miała czego utrzymać...

    jeżeli spróbować (nic nie szkodzi chyba, zacznę od płytki najmniej
    widocznej, bo mam 5szt do zrobienia) to jak to zrobić - rozrobić fugę wg
    instrukcji, zapaćkać, poczekać chwilę i zmyć szmatką?

    Sierp

  • 6. Data: 2011-06-05 20:05:44
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-06-05 13:21, Sierp pisze:

> [...]
    > widocznej, bo mam 5szt do zrobienia) to jak to zrobić - rozrobić fugę wg
    > instrukcji, zapaćkać, poczekać chwilę i zmyć szmatką?

    Spróbuj fugę epoksydową. Trzymać będzie, jednak pomylić się nie możesz.

    Możesz też spróbować pokryć czymś w stylu Atlas Delfin - żeby wyrównać rysę.

    M.

  • 7. Data: 2011-06-06 19:06:08
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    > Spróbuj fugę epoksydową. Trzymać będzie, jednak pomylić się nie >możesz.

    nic nie kombinuj! kup zwykla fuge! ja mam plytki o fakturze cos a`la tkany
    len w kolorze ecru...baza plytki jest ceglasta ceramika wiec na jasnym tle
    pekniecie bylo widac z kilometra.
    plytki mi pekly po wizycie fachowcow - demontwali scianke i plytki pekly
    wlasnie na tej sciance. w kazdym razie zaciaglem to delikatnie fuga, po
    wyschnieciu przetalrem nadmiar i teraz nawet z kilkunastu cm wpatrujac sie w
    plytke nie widac pekniecia - no ale ja mam tez wzor tego tkanego lnu..na
    calkiem gladkich plytkach moze byc gorzej, ale pewnie niewiele gorzej