  • 11. Data: 2011-06-05 10:24:33
    Temat: Re: Moc kolektora dzis w godzinach 15-16
    Od: robertr <e...@o...pl>

    > kocha planetę to niech kupi w Chinach milion kolektorów i sprzedaje z
    > dziesięcio procentową marżą. Pewno taki co teraz kosztuje 1200 kosztował by
    > 400 złotych. I jeszcze ten co podpisywał kontrakt dostał by z pół miliona
    > zielonych na piwo.

    Kolektora nie da się zrobić za takie pieniądze - zobacz ceny miedzi,
    aluminium, stali na giełdach - policz ile tego wychodzi na kolektor
    (dla niewtajemniczonych powierzchnia * grubość * ciężar właściwy)
    dodaj szkło i koszt już znacznie przekracza 400.
    Są też inne koszty....śrubki, robota, pokrycia absorpcyjne,
    obrabiarki, spawarki, energia marże... (instalacja to inne licho)
    Za 400 to można jedynie ze starego grzejnika choć wbrew pozorom to
    całkiem sensowna alternatywa...
    pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-06-05 10:25:52
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Żebym nie był nieopatrznie zaliczony do inwestorów - marzycieli ;)
    > zaznaczam, że to: http://dzikijunak.org/gallery/solary jest mój "solar"
    > ;).

    >rewelka!! otuliny rurki w kierunku domu załóż :)

    No tak se pomyślałem, że to chyba jednak niekonieczne...
    1. Brzydko będzie wyglądać ;)
    2. Ile traci przez 2m alupexa woda 45`C w atmosferze 25`C?
    3. Tam woda nie płynie cały czas. Dopiero po spełnieniu
    warunku Twdomu+11<Tpodsolarem włącza się obieg.
    Załadowuje nowym towarem zbiornik w domu i zatrzymuje się.

    Naprawdę uważacie, że jest sens to izolować? Ja już miałem
    zajafkę, żeby te pexy umalować zielonym spreyem ale i na
    niego mi kasy szkoda wyrzucać :(.

    --
    Jozwig

  • 13. Data: 2011-06-05 10:29:50
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    x.googlegroups.com...
> [...]

    >Kolektora nie da się zrobić za takie pieniądze - zobacz ceny miedzi,
    >aluminium, stali na giełdach - policz ile tego wychodzi na kolektor

    Wiertarki 500W też się nie da zrobić za 25zł :).
    Policz sobie materiał, śrubki, obrabiarki ;)...

    Dlatego kolega wspomniał sięgnięcie do innej
    strefy ekonomicznej. Wtedy prosty rachunek
    nie ma sensu jakwidać.

    --
    Yozwig

  • 14. Data: 2011-06-05 16:18:07
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Yozwig <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Policz sobie materiał, śrubki, obrabiarki ;)...
    >
    > Dlatego kolega wspomniał sięgnięcie do innej
    > strefy ekonomicznej. Wtedy prosty rachunek

    Przepłaciłeś, chyba że z ich smiesznym udarem. 19,90 dałem za wiertarkę 500W
    bez udaru. Co w sumie sobie chwalę bo wrzeciono jest na łożysku kulkowym a nie
    na tulejce.

  • 15. Data: 2011-06-05 16:26:10
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 500W
    > bez udaru. Co w sumie sobie chwalę bo wrzeciono jest na łożysku kulkowym a

    Ulala! Gratulacje! ;)
    Coś się Kolega plącze w zeznaniach ;)
    A gdzie cena miedzi?
    To da się te kolektory za 400zł zrobić czy nie? ;)

    --
    Yozwig

  • 16. Data: 2011-06-05 18:23:37
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Yozwig <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Coś się Kolega plącze w zeznaniach ;)
    > A gdzie cena miedzi?
    > To da się te kolektory za 400zł zrobić czy nie? ;)

    Oczywiście że się da. I da się jeszcze na tym zarobić. Policz sobie ile
    potrzeba miedzi na rurki do kolektora. Zakładając że grubość ścianki będzie na
    przykład wynosiła 0,2mm. Poza tym współczesny kolektor oparty jest na szkle.
    Szkło to stopiony piasek. Raczej tani jest. Po przerobieniu na szkło nabiera
    wartości jak przejdzie przez kilku pośredników. Czy wiesz`że w szybach
    zawierających w składzie złoto, jest go tak mało że w procesie wytwarzania
    jego cena praktycznie nie wpływa na cenę szyby. Jak chcesz udowodnić że może
    być dobrze jak będzie drogo to zamiast miedzi wstaw do kalkulacji srebro. Jest
    jeszcze lepsze. A ja wstawię aluminium. kosztuje kilkanaście złotych za kilo i
    jest 3 razy lżejsze od miedzi.

  • 17. Data: 2011-06-05 19:53:37
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Yozwig" <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > warunku Twdomu+11<Tpodsolarem włącza się obieg.
    > Załadowuje nowym towarem zbiornik w domu i zatrzymuje się.

    Te węże ogrodowe mają styczność z "towarem"? jeśli tak, to ja bym je wymienił.
    Sąsiadowi woda się pieni i śmierdzi jakimś rozpuszczalnikiem gdy postoi dzień w
    wężu. Niekoniecznie nawet na słońcu.
    Solar wypas! :)

    --
    Bartek

  • 18. Data: 2011-06-05 20:31:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A nie przeliczeniowo ile miejsca na dachu zajmują.

    4m^2+2*1,8m^2. Lacznie jakies ~7,6m^2.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2011-06-05 20:41:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > i ile kosztowały ?

    Trudno powiedziec tak naprawde ile to kosztuje. Na etapie budowy pewne
    rzeczy i tak sa potrzebne, wiec trudno tu liczyc np. zasobnik a kupilem jako
    pierwszy wlasnie zestaw za 6tys. Do tego otulina, rura ok. 1000zl. W zeszlym
    roku dwa kolektory z uchwytami o ile pamietam 2,7tys. minus podatek 15% od
    calosci 1455. Razem wyjdzie jakies 8300zl.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2011-06-05 20:52:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    Nie bardzo rozumiem o co chodzi z ta kilowatogodzina i nie wiem jak sie do
    tego odniesc. Opisalem to bezwgledne z mojej instalacji, bo sa tu osoby
    ktore sa takimi rzeczami zainteresowane. Taki byl cel, a reszte niech kazdy
    sobie sam policzy.

    > Dokonczę bo zaczeło się pieprzyć w komputerze i ledwo wysłałem. Jak jest
    > tak
    > jak napisał Maniek to jest to zwyczajnie nie opłacalne. Jeśli rząd chce
    > żeby
    > ludzie korzystali z tego typu źródeł energii to z wyjątkiem pierdolenia w
    > telewizji powinien coś zrobioć. Przede wszystkim znieść dopłaty.
    > Urządzenia
    > wtedy stanieją o połowę.

    Tak jest, masz 100% racji. Tylko czy to nie Ty w ktoryms z watkow pisales,
    ze bedzie dokladnie odwrotnie? Sorry moze sie myle, ale nie tak znowu dawno
    ktos tu udowadnial, ze ceny materialow beda nizsze jak nalozy sie obowiazek
    ocieplania domow znacznie ponad dzisiejsze normy. Watek bodaj "Unia zadba o
    wasze domy".
    Moim zdaniem doplaty do tego typu instalacji to psucie rynku. Taka polityka
    jest antyrozwojowa pod wzgledem technologicznym i ekonomicznym. Rzad jak
    zechce moze zrezygnowac z podatku od takich instalacji o ile zechce je
    wesprzec, co tez po czesci czyni, ale nabijanie ludzi na podatek od doplaty
    i pakowanie w odsetkowe kredyty trudno nazwac wsparciem.
    Co do kolektorow z Chin. No niestety czesto nie maja zadnych norm, a uzyski
    co najmniej takie sobie. Mamy na rynku rodzimych producentow kolektorow
    bardzo wysokiej klasy.

    Pozdro.. TK