  • Data: 2010-10-18 11:05:55
    Temat: Re: Moja budowa
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Paź, 07:40, "Tomek" <m...@o...pl> wrote:

    > takie rzeczy jak rekuperator, GWC,
    > okna o dobrym wspolczynniku przenikania ciepla i dobre ocieplenie to
    > podstawa. Ale sa ludzie przyzwyczajeni do tego, ze w kotlowni stoi
    > piec 40kW, a przed domem halda 10t taniego wegla i im zwisaja
    > wszystkie te instalacje, bo po co, skoro w oknach szpary ze palce
    > idzie wsadzic i kilka razy dziennie sie otwiera okna zeby dom
    > przewietrzyc :-) Mozna i tak :)
    >
    > I w takich domach nie uświadczysz pleśni, zawilgocenia murów.
    > Chorób pochodzenia odgrzybowego, alergii.

    Wszystko o czym piszesz znajdziesz w nowym, szczelnym domu ze skopana
    wentylacja grawitacyjna :) A takim przeciwnikiem wentylacji
    mechanicznej jestes.. To wlasnie ona pozwala uniknac grzyba, plesni,
    czy wilgoci w domu. Wiec albo pozwalamy na fuszerki, budujemy dom
    wedlug starych, nieszczelnych, niedopracowanych technologii albo
    budujemy nowoczesnie, szczelnie i z wentylacja mechaniczna (bo wtedy
    jest koniecznoscia). I zuzywamy 40kWh/m2/rok, a nie 150kWh/m2/rok.

    > W któruymś wątku była mowa o kamere termowizyjnej.
    > Otóż chciałbym powiedzieć, że pokazuje ona rozkąłd temeratur
    > a nie rozkład utraty ciepła. Przy duzym oporze cieplnym
    > różnica temperatury styku może być duża, a straty pomijalnie małe.
    > Zainteresowanych odsyłam na kanał Discovery, gdzie są czasem
    > pokazane demonstracje nagrzania izolacji termicznej od promów
    > kosmicznych. Nagrzany do czerwoności element osłony termicznej
    > można wziąść gołą ręką. Bez poparzenia. Bo ciepło to nie to samo co
    > temperaruta, z resztą to mi wiadomo od 7 klasy szkoły podstawowej.

    Bredzisz do potegi!! Popierasz sie argumentami na temat materialu made
    by NASA, ktory ma specjalne wlasciwosci, jest mega-drogi i nie ma nic
    wspolnego z materialami uzywanymi do budowy domu. Tu mamy prosta
    zaleznosc - mur jest cieply (co widac na kamerze termowizyjnej) =
    ucieka tamtedy cieplo z domu. Im jest cieplejszy tym wiecej ciepla z
    domu przenika (z domu na zewnatrz). No chyba nie chcesz z tak
    oczywista rzecza polemizowac? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.