    From: M <M...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Moja budowa
    Date: Mon, 18 Oct 2010 20:52:49 +0200
    <i96v9k$f5r$1@node1.news.atman.pl> <i9787j$squ$1@inews.gazeta.pl>
    <i97qkg$3v5$1@opal.futuro.pl>
    <f...@d...googlegroups.com>
    <o...@l...dom>
    <2...@l...googlegroups.com>
    <i99nu2$1to$1@inews.gazeta.pl> <i9a5o3$f42$1@inews.gazeta.pl>
    <i9eoe6$f3d$1@news.onet.pl> <i9epob$iot$1@news.onet.pl>
    <i9esdk$b23$1@node1.news.atman.pl> <i9f12s$70c$1@news.onet.pl>
    <9...@2...googlegroups.com>
    <i9gmju$l7u$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2010-10-18 07:40, Tomek pisze:

    > W któruymś wątku była mowa o kamere termowizyjnej.
    > Otóż chciałbym powiedzieć, że pokazuje ona rozkąłd temeratur
    > a nie rozkład utraty ciepła. Przy duzym oporze cieplnym
    > różnica temperatury styku może być duża, a straty pomijalnie małe.

    Pomieszało ci się totalnie wszystko. :-)

    Straty ciepła (w przybliżeniu) proporcjonalne są do różnicy temperatur.
    Jeżeli opór cieplny jest duży (jak twierdzisz) to fragment ściany
    powinien był wychładzany przez powietrze zewnętrzne. Jeśli ściana ma
    wyższą temperaturę niż powietrze na zewnątrz to oznacza, że skądś musi
    być energia (ciepło) aby tę ścianę ogrzewać (jej zewnętrzną
    powierzchnię). To ciepło pochodzi z wnętrza budynku (bo niby skąd). Im
    większy przepływ energii, tym cieplejsza może być ściana.

    M.