    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Monitoring na działkę
    Date: Tue, 16 Feb 2021 20:19:56 +0100
    <rvom2o$bqb$1@dont-email.me> <rvqnf0$2li$1@dont-email.me>
    <rvqpjo$aqq$1@dont-email.me> <rvqsa5$t2e$1@dont-email.me>
    <602137fb$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <rvred5$dkc$1@dont-email.me>
    <602146fc$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <rvrih3$p1s$1@dont-email.me>
    <rvrnh7$240$1@dont-email.me> <602177fd$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <s06a62$m7p$1@dont-email.me> <6026c178$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <s09614$90n$1@dont-email.me> <60285222$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <s0av27$n5h$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <s0eaco$kki$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>

    > Chodzi Ci o protokół? - teraz na wszystkich kamerach mam protokół
    > HIKVISION, ale mogę zdefiniować własny. Mam do wyboru RTSP/AUTO,UDP,RTP
    > over RTSP do tego podaję port.
    > Zapodaj jakiś model z którego jesteś zadowolony, zaryzykuję, kupię i
    > zobaczę jak działa.
    > Chcę coś zmienić bo mam dużo fałszywych alarmów, nie nagrywam ciągle -
    > tylko po wyzwoleniu zdarzenia.
    > Te kamery, których używam mają wykrywanie przekroczenia linii,
    > wejścia/opuszczenia strefy, mogę definiować rozmiar obiektu, który
> [...]

    tego typu kamery powinny działać. jeśli domyślnie mają wyłączony onvif,
    to załącza sie go w następujący sposób. na kartę sd wgrywa sie plik
    settings a w treści onvif=true

    https://allegro.pl/oferta/kamera-hd-wifi-ip-monitori
    ng-niania-elektroniczna-10090353118

    ja kupowałem w chinach mniej więcej takie kamery:
    https://pl.aliexpress.com/item/4001122830845.html?sp
    m=a2g0o.productlist.0.0.16b044a9Cng4Fj&algo_pvid=17b
    8fe21-cfd8-45e2-b42d-d8f93a9a4e27&algo_expid=17b8fe2
    1-cfd8-45e2-b42d-d8f93a9a4e27-2&btsid=2100bdd0161350
    20567583983eeec4&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb20
    1602_,searchweb201603_

    natomiast polecam jako ukryte kamery takie coś:
    https://pl.aliexpress.com/item/4001326152760.html?sp
    m=a2g0o.productlist.0.0.3e8a30adyqcQEe&algo_pvid=7cb
    c6c1b-0155-4280-b51b-e5e613143d5c&algo_expid=7cbc6c1
    b-0155-4280-b51b-e5e613143d5c-7&btsid=2100bdd0161350
    21393095484eeec4&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb20
    1602_,searchweb201603_

    Pomysł kolegi który wykrywa ruch PIRem jest dobry. tyle że np moje
    kamery nie mają wejścia, które informuje je że mają przekazać
    rejestratorowi informacje żeby... przeciez to bez sensu. Rejestrator ma
    wejście, dzięki któremu mogę wymusić nagrywanie (chyba na wszystkich
    kamerach na raz)
    Mimo to robię inaczej. nagrywam każdy ruch. dysk 1tb wystarcza na 2
    tygodnie latem i 6 tygodni zimą. tyle że kamery ustawiłem tak, aby
    widziały poszukiwaną zmianę. czyli jeśli pies nasrał na chodnik, nie
    szukam o ktorej, tylko patrzę czy w połowie nocy kupa jest czy nie. jak
    jest, dzielę na pół wcześniejszy odcinek czasu. PRzepraszam za kupę, ale
    to dobry przykad na wytłumaczenie. I na to ze rozstawienie kamer ma
    pierwszorzędne znaczenie, a nie ich rozdzielczość. Monitoring nie
    zastąpi alarmu. Ma nagrać i tyle. jak ktoś _musi_ mieć powiadomienie, to
    albo zdecydowanie droższy system monitoringu, albo czujka pir połączona
    z telefonem który wysyła smsa. gotowiec chyba 70zł,ale działa marnie,
    nie można na nim polegać. "samoróbki" robiłem łącząc czujkę z
    rozbebeszonym simensem s55, który puszczał dzwonek.

    Pomysł z kupieniem kamery na allegro jest dobry, bo możesz zwrócić. z
    kupieniem w chinach też, bo jeszcze tam nie spotkałem taniej kamery
    która by nie miała onvifa.
    powodzenia. jak będziesz miał problemy chętnie pomogę, ale załóż nowy wątek
    ToMasz