    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Monitoring na działkę
    Date: Wed, 17 Feb 2021 09:43:45 +0100

    On Wed, 17 Feb 2021 08:26:43 +0100, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Z ciekawości, kamera się odwraca i jak długo tak pozostaje? Do
    > ręcznego
    > resetu? Ma ustawiony timer?

    Czas zdarzenia jest ustawiany w zakresie 1-300s
    Po tym czasie wraca do poprzedniej pozycji lub wcześniej wykonywanej
    funkcji np. patrol

    A gdy te kamery (PTZ) mają funkcję śledzenia
    > i wykrywania twarzy, to automatycznie robią zoom na twarz?

    Poziom zoomu ustawia się przy programowaniu parametrów zdarzenia,
    przynajmniej w kamerach Hika.

    > Tylko ja to dostrzegam czy ktoś tutaj zawodowo się tym zajmuje i
    > jest w
    > stanie napisać z doświadczenia dlaczego jedna kamera o kącie < 360*
    > miałaby zebrać więcej informacji niż dwie lub więcej o mniejszych
    > kątach?

    W miejskim monitoringu PTZ jest dość powszechnie stosowany.
    Najsłynniejsza kamera to chyba ta od Iwony Wieczorek, można sobie
    zobaczyć jak działa typowy automatyczny patrol.
    Gdyby była ze śledzeniem twarzy może udałoby się zidentyfikować
    człowieka z ręcznikiem.
    A czy dwie zbierają więcej od jednej? Kwestia dyskusyjna, wszystko
    zależy od okoliczności i obszaru. Zawsze można mieć kamery PTZ
    ustawione jakby były stacjonarnie a funkcję PTZ wykorzystywać ad hoc
    w zależności od potrzeby.
    Tak mam u siebie, domyślnie są ustawione nieruchomo na interesujące
    mnie obszary. Dopiero gdy coś się dzieje wędrują za zdarzeniem. No i
    kamera w moim przypadku nie była zakładana w kontekście anty
    kryminalnym "no to teraz na pewno nagra się złodziej" a raczej po to
    by móc podejrzeć teren we wszystkich kierunkach gdy jest
    konieczność.

    --
    Marek