  • Data: 2010-01-28 19:24:52
    Temat: Re: Mrozy powyżej -18C a zużycie gazu
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Sty, 09:30, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Miał to porażka. miałem kiedyxś epizod w zyciu z paleniem miałem i weglem
    > brunatnym. Porażka. Chodzbyś nie wiem jak sie starał to syfu z tego wszędzie
    > pełno.

    Ja od parunastu dni pale w kominku brykietami z wegla brunatnego.
    Potwierdzam - syf niemilosierny:/ To co kupilem wyjaram do konca (na
    szczescie zostalo na jeszcze 2-3 dni) i musze zalatwic sobie w koncu
    ten brykiet drzewny - tansze to i czyste :)

    > Węgiel juz lepiej ale wychodzi porównywalnie z gazem pod względem kosztów
    > wiec jak jest mozliwość gazu to wegiel bez sensu moim zdaniem
    > Tak sobie licże że u mnie wegla spalałbym 25 kg dziennie przy takich
    > temeraturach jakie sa teraz. To jest ok 15-20zł czyli ok 500zł miesięcznie.

    Ja dokladnie spalam 25kg brykietu z wegla brunatnego w tym momencie
    (przy -20 w nocy:-) Przy 0 idzie polowe mniej.

    > Gazem wyszłoby podonbnie jak myślę i czytam(plus rekraacja kominkowa
    > oczywiście)

    No nie wiem, nie wiem. Wegiel (zwykly czarny) ma te 28MJ z kg czyli
    ~7,8 tys kWh z tony. Zakladajac sprawnosc pieca na poziomie ~80% to
    daje 6,2 tys kWh za cene.. 550 pln ? Czyli koszt 1kWh to 0,09 pln :)
    Gaz to jednak przynajmniej ze dwa razy tyle!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.