    Subject: Re: NTG internet mobilny
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 2 Dec 2015 13:33:19 +0100

    W dniu 2015-12-02 o 12:47, s...@g...com pisze:
> [...]
    routerem - czy ona moze blokowac cos?

    > Nieeee, żleeee.
    >
    > Dajesz jeden port publiczny. Jeden a nie zakres 4000-4100.
    > Aplajujesz i jak bedziesz sie wbijał na port 4000 na adresie publicznym to
    powinienes dostac polaczenie.

    Ale to nie ma znaczenia czy jeden czy zakres. Ustawiając zakres może
    korzystać z większej ilości urządzeń ustawiając kolejne porty z zakresu
    w kolejnych urządzeniach.

    > Jesli po drodze masz inne urzadzenie (np. jak u mnie modem i potem router) to i tam
    trzeba forwarda ustawic.

    Z modemem czy AP to zależy czy jest NAT-owany. Może być przecież
    ustawiony przezroczyście i wtedy nie potrzeby forwardowania.