    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: NTS-Energy, IVT, Nibe - która pompa ciepła
    Date: Fri, 13 Sep 2013 12:50:52 +0200

    W dniu 13.09.2013 o 12:06 Adam <a...@g...com> pisze:

    > IMHO z tymi kablami to bardzo zly pomysl. Nie wiesz co bedzie z cena
    > pradu
    > za XX lat, a ogrzewania kablami juz nie zmienisz - koszty wymiany podlog

    I tak i nie, koszty inwestycyjne małe, można grzać częściowo w nocnej
    taryfie. jakby to policzyć na xx lat to się może okazać że wyjdzie taniej.

    > kucia posadzek beda b. duze. Podlogowka wodna to juz bardziej uniwersalne
    > wyjscie - kwestia przeliczenia co sie bardziej oplaci, czy wydawanie
    > 50-60k
    > na cieplejszy dom czy wydanie 20k pln na pompe i ogrzewanie 4 x taniej ;)
    Ale pompa tez bieże sporo prądu, a jak nie ocieplisz dobrze bo braknie kasy
    to w sumie wyjdzie znacznie drożej niż kable + ocieplenie.

    Poza tym sam mu też proponowałem podłogówkę wodną.

    > No i jak juz Budyn wspomnial - sama izolacja to nic. Trzeba wydac
    > z 50k wiecej zeby to zrobic z sensem (plyta zamiast law, porzadne okna
    > w warstwie izolacji, lepsze drzwi, bramy, oczywiscie wentylacja z
    > rekuperatorem i wlasciwy projekt).
    Ale jak jemu już dom stoi (a pewnie tak jest) to zapomnij o płycie.
    Pozostaje docieplić to co ma. Poza tym nie wiemny jaką dużą ma działkę,
    może kolektor dla PC się mu już nie zmieścić na niej a odwierty to już ma
    kosmos
    cenowy jak na taki mały dom.

    --

    Pozdr