  • 1. Data: 2013-09-12 13:23:28
    Temat: NTS-Energy, IVT, Nibe - która pompa ciepła
    Od: Edyward <b...@i...pl>

    Witam

    Ktoś ma zamontowane i użytkuje najlepiej kilka lat. Rozważając IVT i Nibe natrafiłem
    na pompy NTS-Energy. Ktoś z grupowiczów może się pochwalić jak się spisują te
    wrocławskie pompy, jaka awaryjność, serwis itd. Do końca nie mam zaufania do polskiej
    zaawansowanej myśli technicznej ale chętnie kupiłbym coś na lokalnym wrocławskim
    rynku.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-09-12 16:29:52
    Temat: Re: NTS-Energy, IVT, Nibe - która pompa ciepła
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 września 2013 13:23:28 UTC+2 użytkownik Edyward napisał:

> [...]
    polskiej zaawansowanej myśli technicznej ale chętnie kupiłbym coś na lokalnym

    Nie znam Ciebie i tej firmy ale cos mi to na spam wyglada - ogladales
    pompy za 40k i nagle zainteresowales sie pompa za 14? :) To zupelnie inny
    przedzial cenowy i inny target klientow. Choc marketingowo to fajnie
    wyglada stawiajac "swoje" pompy obok najlepszych / najdrozszych na rynku ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-09-12 18:29:36
    Od: Edyward <b...@i...pl>

> [...]
    >
    > przedzial cenowy i inny target klientow. Choc marketingowo to fajnie
    >
    > wyglada stawiajac "swoje" pompy obok najlepszych / najdrozszych na rynku ;)

    Cóż poradzić, do tej pory znam jedną osobę która ma zamontowana pompę, akurat IVT,
    byłem na konferencji gdzie był przedstawiciel NIBE, a NTS-Energy znalazłem szukając
    firm które zajmują się dystrybucją/montażem na dolnym śląsku. Ostatnią pompę biorę
    pod uwagę ze względu, na nieduża powierzchnie do ogrzania - 120m^2 i zastanawiam się
    czy wogóle instalować coś takiego (biorąc pod uwagę, że nigdy się nie zwróci a
    uwzględniając jedynie komfort użytkowania innych domowników) czy inwestować w piec na
    paliwo stałe.
    Pytanie było czy ktoś używa/używał bo zdechła np. po 4 latach?

    Edyward

  • 4. Data: 2013-09-12 18:57:10
    Od: "KS" <...@o...pl>

> [...]
    > nie mam zaufania do polskiej zaawansowanej myśli technicznej ale chętnie
    > kupiłbym coś na lokalnym wrocławskim >rynku

    Polska to tam tam jest pewnie obudowa i moze sterownik. No może jeszcze
    wymiennik(i).
    Nie jest to zbyt zaawansowana myśl techniczna (tzn ne ta konkretna bo jej
    nie znam, tylko pompa generalnie).
    Aczkolwiek jest co spieprzyć.

    K.S.

  • 5. Data: 2013-09-13 11:27:13
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 12.09.2013 o 18:29 Edyward <b...@i...pl> pisze:

> [...]
    > czy wogóle instalować coś takiego (biorąc pod uwagę, że nigdy się nie
    > zwróci a uwzględniając jedynie komfort użytkowania innych domowników)
    Dlatego przy tak małym domku ja bym te pieniądze zamiast w pompę
    zainwestował w dobrą (grubą) izolację domu a ogrzewanie zrobił np
    elektryczne podłogowe czyli zatopione kable grzejne lub podłogówkę wodną
    do tego bufor grzany nocną taryfą.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2013-09-13 11:37:22
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >zainwestował w dobrą (grubą) izolację domu a ogrzewanie zrobił np
    >elektryczne podłogowe czyli zatopione kable grzejne lub podłogówkę wodną

    niby masz rację ale
    bufor w małym domku zajmie sporo miejsca, wiecej niz pc
    grubosc izolacji to nie wszystko - trzeba ocieplenie rozwiązac kompleksowo a
    przy nie ujęciu tego w projekcie i nędznym wykonawstwie można sie potem
    zdziwić.

    b.

  • 7. Data: 2013-09-13 12:06:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 września 2013 11:27:13 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

> [...]
    > zainwestował w dobrą (grubą) izolację domu a ogrzewanie zrobił np
    > elektryczne podłogowe czyli zatopione kable grzejne lub podłogówkę wodną

    IMHO z tymi kablami to bardzo zly pomysl. Nie wiesz co bedzie z cena pradu
    za XX lat, a ogrzewania kablami juz nie zmienisz - koszty wymiany podlog i
    kucia posadzek beda b. duze. Podlogowka wodna to juz bardziej uniwersalne
    wyjscie - kwestia przeliczenia co sie bardziej oplaci, czy wydawanie 50-60k
    na cieplejszy dom czy wydanie 20k pln na pompe i ogrzewanie 4 x taniej ;)

    No i jak juz Budyn wspomnial - sama izolacja to nic. Trzeba wydac
    z 50k wiecej zeby to zrobic z sensem (plyta zamiast law, porzadne okna
    w warstwie izolacji, lepsze drzwi, bramy, oczywiscie wentylacja z
    rekuperatorem i wlasciwy projekt).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-09-13 12:50:52
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 13.09.2013 o 12:06 Adam <a...@g...com> pisze:

    > IMHO z tymi kablami to bardzo zly pomysl. Nie wiesz co bedzie z cena
    > pradu
    > za XX lat, a ogrzewania kablami juz nie zmienisz - koszty wymiany podlog

    I tak i nie, koszty inwestycyjne małe, można grzać częściowo w nocnej
    taryfie. jakby to policzyć na xx lat to się może okazać że wyjdzie taniej.

> [...]
    > 50-60k
    > na cieplejszy dom czy wydanie 20k pln na pompe i ogrzewanie 4 x taniej ;)
    Ale pompa tez bieże sporo prądu, a jak nie ocieplisz dobrze bo braknie kasy
    to w sumie wyjdzie znacznie drożej niż kable + ocieplenie.

    Poza tym sam mu też proponowałem podłogówkę wodną.

> [...]
    > z 50k wiecej zeby to zrobic z sensem (plyta zamiast law, porzadne okna
    > w warstwie izolacji, lepsze drzwi, bramy, oczywiscie wentylacja z
    Ale jak jemu już dom stoi (a pewnie tak jest) to zapomnij o płycie.
    Pozostaje docieplić to co ma. Poza tym nie wiemny jaką dużą ma działkę,
    może kolektor dla PC się mu już nie zmieścić na niej a odwierty to już ma
    kosmos
    cenowy jak na taki mały dom.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2013-09-13 12:56:23
    Temat: Re: NTS-Energy, IVT, Nibe - która pompa ciep?a
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 13.09.2013 o 11:37 Budyn <b...@r...pl> pisze:

    > U?ytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >

    > niby masz racje ale
    > bufor w ma?ym domku zajmie sporo miejsca, wiecej niz pc
    > grubosc izolacji to nie wszystko - trzeba ocieplenie rozwi?zac
    > kompleksowo a
    > przy nie ujeciu tego w projekcie i nedznym wykonawstwie mo?na sie potem
    > zdziwiae.
    Masz rację, musi przypilnować roboty i mieć o niej pojęcie,
    ale to jest potrzebne przy całej budowie domu, od ław zacząwszy.

    A co do grzania to alternatywy ma też nieciekawe, bo owszem bufor trochę
    zajmnie miejsca ale ma czysto, jak będzie palił węglem
    to potrzebuje więcej miejsca, z koleji PC potrzebuje kolektora
    a nie wiemy jaką ma działkę, może nie być miejsca dla niego.
    Takwięc trudno tu coś poradzić sensownego, mając tak mało danych.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 10. Data: 2013-09-13 13:05:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 września 2013 12:50:52 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

    > I tak i nie, koszty inwestycyjne małe, można grzać częściowo w nocnej
    > taryfie.

    Pewnie - na juz to moze byc (i pewnie bedzie) bardzo ekonomiczne :)

    > jakby to policzyć na xx lat to się może okazać że wyjdzie taniej.

    Problem w tym ze nie mozna ;( Zobacz goscia ktory pytal o piec olejowy -
    20 lat temu placil 0,5 pln / l oleju, teraz placi 3,7! Nie wiadomo co
    bedzie z pradem. Nawet mnie, posiadacza pompy ciepla, moze czekac
    rozczarowanie i dobudowywanie komina zeby np. zmienic pompe na cos innego,
    bo okaze sie ze prad pojdzie 10 x w gore, a w koncu zaczna wydobywac gaz
    i ten bedzie 3 x tanszy ;) Nie mozemy przewidziec co sie stanie. Pozatym
    podlogowka wodna wcale nie jest duzo drozsza od kabli - nie trzeba tylu
    indywidualnych sterownikow i kable wcale tanie nie sa :) Jak ktos sam montuje
    to wyjdzie podobnie cenowo, a jednak zawsze mozna podpiac pod to kazde
    zrodlo ciepla.

    > Ale pompa tez bieże sporo prądu, a jak nie ocieplisz dobrze bo braknie kasy
    > to w sumie wyjdzie znacznie drożej niż kable + ocieplenie.

    No wlasnie imo nie. Na prostym przykladzie - nowy, standardowy dom taki jak moj
    zuzywa 15 tys kWh na CO. Zeby zuzywal 5 tys kWh musialbym wylozyc jakies pi
    razy drzwi 60k pln wiecej. Na juz grzejac pradem tylko w taniej taryfie (0,322)
    ogrzewanie tego cieplego wyszloby 1600 pln. Pompa ciepla ogrzanie tego
    gorszego (zuzywajacego 15 tys kWh) liczac srednio po 0,4 pln / kWh
    (mi tyle wychodzi) i z COPem 3,5 wyjdzie 1715 pln. Roznica? 115 pln / rok.
    Od 60k trzebaby odjac jeszcze ~30 na instalacje PC, wychodzi 30k. Kiedy sie
    to zwroci? Po 260 latach ;) Liczac COP 4 - nigdy :)

    > Poza tym sam mu też proponowałem podłogówkę wodną.

    Wiem wiem, ja tylko uczulam na te kable, bo mozna zostac jak zablocki
    na mydle :)

    > Ale jak jemu już dom stoi (a pewnie tak jest) to zapomnij o płycie.

    Tym bardziej nie ma sensu isc w czysta elektryke bo tego domu nigdy
    nie doprowadzi do takiego stanu, zeby ona sie oplacila :)

    > Pozostaje docieplić to co ma. Poza tym nie wiemny jaką dużą ma działkę,
    > może kolektor dla PC się mu już nie zmieścić na niej a odwierty to już ma
    > kosmos
    > cenowy jak na taki mały dom.

    Przeciez szuka PC wiec chyba warunki ma :-)

    --
    Adam Sz.