  • 1. Data: 2013-09-11 12:47:01
    Temat: ogrzewanie klimatyzacją
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    Jak to faktycznie wygląda ogrzewanie klimatyzacją
    mam klimatyzację firmy midea 3.5kW, w reklamach podają
    ze z 1kW energii elektrycznej można użyskać ok 4kW cieplnej

    niby do -20 stopni, czy to faktycznie tak działa, gdzie jest haczyk?

    czy jakies określone warunki musza być spełnione?

    czyli uzyska jest taki jak PC powietrze woda?

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2013-09-11 17:55:56
    Temat: Re: ogrzewanie klimatyzacją
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    AT wrote:
> [...]
    >
    > czy jakies określone warunki musza być spełnione?
    >
    > czyli uzyska jest taki jak PC powietrze woda?

    COP 4 do -5(-10) później to tylko gorzej, przy -20 to COP=2 raczej
    nieosiągalne

    jeffrey

  • 3. Data: 2013-09-11 20:06:17
    Temat: Re: ogrzewanie klimatyzacj?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-09-11 12:47, AT pisze:
    > Jak to faktycznie wygl?da ogrzewanie klimatyzacj?
    > mam klimatyzacj? firmy midea 3.5kW, w reklamach podaj?
    > ze z 1kW energii elektrycznej mo?na u?yska? ok 4kW cieplnej
    >
    > niby do -20 stopni,
    To jest podane tak, jak się podaje parametry pomp (nie ciepła ale
    cieczy). Podaje się maksymalną wysokość podnoszenia H i maksymalną
    wydajność Q. Q jest max przy H=0 a H jest max przy Q=0t. Żeby się
    zorientować jak to wygląda są podane wykresy.
    W przypadku klimatyzacji jest podobnie, ale nie spotkałem wykresu.
    Ja mam Fujitsu Inverter i to działa do -17 stopni na zewnątrz, ale
    widzę, że im na zewnątrz zimniej, tym słabiej grzeje. Przy temperaturach
    powyżej +5 na zewnątrz działa fajnie, ale co do COP się nie wypowiem, bo
    nie mierzyłem ani nie mam innych danych.
    Jacek

  • 4. Data: 2013-09-11 22:12:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5230928e$0$1453$65785112@news.neostrada.pl...

    > COP 4 do -5(-10) później to tylko gorzej, przy -20 to COP=2 raczej
    > nieosiągalne

    Bardzo watpie. Ogrzewam klimatyzatorem w okresie przejsciowym i jak na
    zewnatrz spada ponizej 5 (plus) klimatyzator juz niewiele daje.

  • 5. Data: 2013-09-11 23:50:40
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 11 września 2013 22:12:38 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
> [...]
    >

    > Bardzo watpie. Ogrzewam klimatyzatorem w okresie przejsciowym i jak na
    >
    > zewnatrz spada ponizej 5 (plus) klimatyzator juz niewiele daje.

    Taka uroda pomp ciepła. Kiedyś na stronach danfossa podane były parametry sprężarek
    do dużych lodówek. Takich o mocy elektrycznej od 0,5 do 2 kW. Ponizej zera stopni COP
    lecial na pysk. Przy -5 jest mniejszy od 1. Przy zerze mniejszy niż dwa. Do +5 są to
    użyteczne urządzenia. Można to poprawić wymieniając czynnik na inny. Są kriogeniczne
    lodówki mogące pompować ciepło przy -70 stopniach C. Jest jednak jeden myk. W piecu
    węglowym jak potrzeba więcej ciepła to wystarczy dosypać dwie łopaty węgla i
    podskoczy temperatura. W zasadzie górna granica temperatury zależy od wytrzymałości
    mechanicznej kotła i instalacji. W pompie ciepła temperaturę można podbić maksymalnie
    o kilkadziesiąt stopni. I to bliżej pięćdziesięciu niż dziewięćdziesięciu stopni.
    Jedyna metoda na podniesienie temperatury na wylocie to podniesienie temperatury na
    parowniku. Można i dwa stopnie z różnymi czynnikami chłodniczymi zrobić. Jeden od -20
    do + 30. I drugi od +10 do + 60. Ale wtedy sumaryczny COP będzie na poziomie połowy
    średniej dla sprężarek. Czyli nie więcej niż 2. W takiej sytuacji wyjdzie że gaz albo
    prąd w taniej taryfie są tańsze.

  • 6. Data: 2013-09-12 16:49:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:

    > Bardzo watpie. Ogrzewam klimatyzatorem w okresie przejsciowym i jak na
    > zewnatrz spada ponizej 5 (plus) klimatyzator juz niewiele daje.

    wszystko zależy od klimatyzatora... są takie które potrafią chłodzić i
    grzać do -15 a nawet -20 na zewnątrz...

    jeśli idzie o grzanie to oczywiste że cop mocno leci na mordę...

    Porządne firmy dają w dokumentacji tabele parametrów.