  • 1. Data: 2013-09-10 10:43:13
    Temat: Decyzja o zmianie klasyfikacji gruntu
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Jakiś czas temu ktoś przyszedł do mnie i powiedział, że działa na
    polecenie Starostwa Powiatowego. dał mi jakieś pismo i poprosił o
    potwierdzenie poprzez podpis, że otrzymałem to pismo. Po czasie dostałem
    do domu jakiś papier, że coś tam z moim gruntem było przemierzone i że
    mogę sobie to sprawdzić w Starostwie. Sprawę olałem, bo nikt faktycznie
    u mnie nic nie mierzył. Po kilku miesiącach przysłali mi z gminy, abym
    złożył nowe zgłoszenie podatkowe bo zmieniła się klasyfikacja mojej
    działki (jej części) z rolnej na budowlaną. Wiąże się to ze sporo
    większym podatkiem.
    Wg. Starostwa otrzymałem decyzję, od której w ciągu 14 dni mogłem się
    odwołać. Nie twierdzę, że nie ale z tego co pamiętam na piśmie nie było
    co się zmieniło ale tylko, że są zmiany i mogę się z nimi zapoznać w
    Starostwie. Terminy minęły i ponoć nie ma możliwości zmiany tego zapisu.

    Wiem, że mogę wynająć geodetę, który na nowo przeprowadzi pomiar - co
    uważam za zbędne bo stan faktyczny z poprzednim pomiarem nie zmienił
    się. Sytuacja na mojej działce nie uległa zmianie. Wynajęcie geodety i
    nowe pomiary to koszt kilkuset zł.

    Czy jest jakaś formalna możliwość uchylenia prawomocnej decyzji.
    Czy ktoś z was to przerabiał.

    A tych co jeszcze nie mieli takiego przypadku przestrzegam aby nie
    bagatelizować takich niby tylko uaktualnień.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 2. Data: 2013-09-10 10:55:17
    Temat: Re: Decyzja o zmianie klasyfikacji gruntu
    Od: Adam <a...@g...com>

    IMHO to wszyscy takie dostali - ja jakis rok czy dwa lata temu.
    Zupelnie sie w tym gubie i nie do konca jest to dla mnie jasne ale obrazowo
    mowiac to odgornie wszystkie grunty rolne zostaly odrolnione i przeksztalcone
    na dzialki "budowlane". U mnie w miescie wszyscy placa od tamtego czasu podatki
    2-3 x wyzsze niz wczesniej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-09-10 11:35:18
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 10.09.2013 10:55, Adam pisze:
> [...]
    > na dzialki "budowlane". U mnie w miescie wszyscy placa od tamtego czasu podatki

    Bo nikt pewnie nie wiedział, że może być inaczej.
    Jeżeli masz zapis, że cała działka jest budowlana to powinieneś mieć
    możliwość wybudować się na niej całej (nie chodzi tu o budynki, ale np.
    podjazd, parking, utwardzenie do innych celów, boisko,...), a tak nie
    jest bo każda działka musi zawiera tzw. tereny zielone. I teraz na tych
    terenach możesz mieć posadzone drzewa owocowe, krzewy owocowe, kawałek
    warzywniaka,... I te tereny nadal mogą być rolne - piszę rolne ale chyba
    nie do końca tak się to nazywa - geodeci mają tam jakieś swoje
    oznaczenia typu B, A czy jakoś tam. Tak czy inaczej podatek od terenów
    rolnych np. w mojej gminie wynosi 1,8 zł, a od budowlanej 19 zł.
    łatwo policzyć na 10 arach różnica w podatku wynosi 172 zł na rok.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 4. Data: 2013-09-10 11:42:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2013 11:35:18 UTC+2 użytkownik Ariusz napisał:

    > łatwo policzyć na 10 arach różnica w podatku wynosi 172 zł na rok.

    To sie ciesz bo i tak jakos malo. Ja placilem niecale 100 pln, a teraz
    place prawie 1000 pln :) Do tego jeszcze podatek za dom i w sumie place
    rocznie ok 1300 podatku. Szczescie ze mam ponad 25a nieuzytkow zwolnionych
    calkowicie z podatku bo bym chyba placil ponad 2k!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-09-10 16:44:55
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    ---------.

[...]
    --------------

    Jakoś dużo płacisz, to ile ty masz arów razem :)

    ja mam ok 8 i placilem chyba ze 150 a teraz niecałe 300

    dom ok 180m2 + 90m2 piwnica
    pozdrawiam
    AT

  • 6. Data: 2013-09-10 16:54:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2013 16:44:55 UTC+2 użytkownik AT napisał:

    > Jako? du?o p?acisz, to ile ty masz ar?w razem :)

    52ar. Z czego jakos 25ar to nieuzytki za ktore nie place podatku (rosnie tam
    sobie lasek :)

    > ja mam ok 8 i placilem chyba ze 150 a teraz nieca?e 300
    > dom ok 180m2 + 90m2 piwnica

    To malo placisz.. U mnie wszyscy tyle placa - ci co maja dzialki po 15ar
    z domami 140-200m2 placa 700-900 pln srednio za wszystko. Ja wiecej ze
    wzgledu na duza powierzchnie dzialki. Podwyzka byla masakryczna! Gdzies mam
    jeszcze te pisma, jak sie dokopie to wkleje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-09-12 10:41:19
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]

    wzgledu na duza powierzchnie dzialki. Podwyzka byla masakryczna! Gdzies mam
    jeszcze te pisma, jak sie dokopie to wkleje :)

    to tak z dnia na dzień zrobili wam taką podwyżkę :)?

    prawie jak podatek katastralny, kiedy tak podniesli?
    pewnie i nas też to czeka niedługo.

    pozdrawiam
    AT