  • 1. Data: 2013-09-09 22:35:37
    Temat: mur na granicy tarasu - na środku działki - na zgłoszenie/pozwolenie ?
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    Witam!

    Chcę postawić na narożniku tarasu murek odgradzający taras od oczu spacerujących
    ludzi. Mur będzie spełniał wymagania dotyczące nieprzekraczalnych linii zabudowy.

    Mur będzie od "0" do około 2 metrów w najwyższym punkcie - powiedzmy, że średnio
    około 1,50m. Za murem chce zrobić skalniak z ziemi z humusowania pod budowę domu, z
    którego będzie spływał strumyk do oczka wodnego.

    Wiem, że oczko wodne wymaga zgłoszenia, ale co z taką ścianką i skalniakiem ?

    W projekcie taras jest, także fundamenty do postawienia ścianki już są.

    Ma ktoś z Was jakiś pomysł jak zrobić to aby było jak najmniej papierów, ale
    legalnie? (Dom jeszcze nie zgłoszony do odbioru)

    Pozdrawiam
    MW.

  • 2. Data: 2013-09-09 23:27:52
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin W." <m...@w...org> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Ma ktoś z Was jakiś pomysł jak zrobić to aby było jak najmniej papierów,
    >ale legalnie? (Dom jeszcze nie zgłoszony do odbioru)

    Pozwolenia ani zgłoszenia nie wymaga budowa: obiektów małej architektury
    poza miejscami publicznymi

    czyli jesli to tak nazwiesz to pełny luz. A jak chcesz miec kwit to zawsze
    możesz zgłosić zamiar wybudowania "małej architektury" w postaci skalniaka.

    b.

  • 3. Data: 2013-09-10 08:41:38
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2013-09-09 22:35, Marcin W. pisze:
> [...]
    >
    > Ma ktoś z Was jakiś pomysł jak zrobić to aby było jak najmniej papierów, ale
    legalnie? (Dom jeszcze nie zgłoszony do odbioru)

    Chyba że skończy się tak:
    http://www.budujemydom.pl/ogrodzenia/10886-rozbiore-
    ten-mur-lyzeczka-a-nie-zaplace-za-legalizacje

    CezaryT

  • 4. Data: 2013-09-10 09:13:04
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > Chyba że skończy się tak:
    >
    > http://www.budujemydom.pl/ogrodzenia/10886-rozbiore-
    ten-mur-lyzeczka-a-nie-zaplace-za-legalizacje

    Ta.... to już czytałem... Tylko że gość postawił to praktycznie na granicy działki

  • 5. Data: 2013-09-10 10:43:21
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin W." <m...@w...org> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    ten-mur-lyzeczka-a-nie-zaplace-za-legalizacje

    >Ta.... to już czytałem... Tylko że gość postawił to praktycznie na granicy

    zrób zgłoszenie -bedziesz miał kwit -bedziesz legalny

    b.