  • 1. Data: 2013-09-11 18:13:31
    Temat: Kocioł olejowy.
    Od: "Piotr P." <p...@w...pll>

    Witam wszystkich :-)

    Ogrzewam dom za pomocą kominka i centralnego ogrzewania na olej opałowy.
    Mam kocioł olejowy (Pleszew), ktory ma ~20 lat i czas go zmienić.
    Od kliklu lat zużycie oleju w granicach 500 litr i 15 mp drewna
    kominkowego - na sezon.
    Czy ktoś ma doświadczenie w tej materii. Jaki kocioł olejowy polecacie,
    jakiej firmy.
    Dom ma powierzchnie 220m2.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2013-09-11 18:41:42
    Temat: Re: Kocioł olejowy.
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 18:13:31 UTC+2 użytkownik Piotr P. napisał:

    > Ogrzewam dom za pomocą kominka i centralnego ogrzewania na olej opałowy.
    > Mam kocioł olejowy (Pleszew), ktory ma ~20 lat i czas go zmienić.
    > Od kliklu lat zużycie oleju w granicach 500 litr i 15 mp drewna

    Ile placisz za olej?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-09-11 19:02:20
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > kominkowego - na sezon.
    > Czy ktoś ma doświadczenie w tej materii. Jaki kocioł olejowy polecacie,
    To albo chałupa stara, słabo ocielona albo nie wiem co. 15mp drewna to powinno
    starczyc na całą zimę na taką chatę jeśli w miarę nowa budowla. Ale kominek ma pewnie
    sporo niższą sprawność niz zwykły kocioł stałopalny

  • 4. Data: 2013-09-11 19:04:10
    Od: "Piotr P." <p...@w...pll>

    In news:bc128a0e-fcff-4db2-96c2-c65c2b1974e3@googlegrou
    ps.com,
    *Adam* <a...@g...com> typed:

    > Ile placisz za olej?

    3.70 zł/l

  • 5. Data: 2013-09-11 19:11:39
    Od: "Piotr P." <p...@w...pll>

    In news:e0c51104-ac8c-42e3-8ace-149d1dde2cc6@googlegrou
    ps.com,
    *Kris* <k...@g...com> typed:

    > To albo chałupa stara, słabo ocielona albo nie wiem co. 15mp drewna to
    > powinno starczyc na całą zimę na taką chatę jeśli w miarę nowa budowla.

    Dom faktycznie jak pisze wyzej jest 20 letni, budowany z ceramiki (sciana 52
    cm z ociepleniem). W porównaniu do dzisiejsztch budowli jest na 100%
    cieplejszy. 15 mp. jak pisze starcza na cały sezon zimowy. Dom w sumie ma
    330 m2, ale 110 nie jest ogrzewane. Kocioł, czyli ogrzewanie olejowe włącza
    się w 99% w nocy jeśli temperatura w pomieszczeniu (gdzie jest czujnik)
    spadnie poniżej 18 stopni. Przez dzień nie ma szans aby piec się włączył.

    > Ale kominek ma pewnie sporo niższą sprawność niz zwykły kocioł stałopalny

    Kominek 15 KW

  • 6. Data: 2013-09-11 20:30:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 19:04:10 UTC+2 użytkownik Piotr P. napisał:

    > 3.70 zł/l

    Uuuuuh!
    Z jakiej jestes miejscowosci i od kogo prad kupujesz?
    1l oleju to ok 10kWh energii, po uwzglednieniu sprawnosci kotla
    wychodzi jakies powiedzmy 8,5kWh / l. 3,7 pln / l daje koszt 1kWh = 0,43 pln.
    U mnie na slasku w Tauronie 1kWh w II taryfie kosztuje 0,322 pln.

    Zamiast kupowac piec na olej - kupilbym baniak 1000l (2k pln) i do tego ze
    dwie grzalki po przynajmniej 6kW kazda (jakies 200-300 pln za sztuke).

    Bedziesz mial bezobslugowe i tansze zrodlo ciepla.
    Bez przegladow, bez czyszczenia komina etc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-09-11 21:01:05
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 11 września 2013 20:30:35 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >

    > Bedziesz mial bezobslugowe i tansze zrodlo ciepla.
    >
    > Bez przegladow, bez czyszczenia komina etc.

    Ja bym kupił tysiąc litrowy baniak za stówę. 1900 bym przepił albo w burdelu wydał.
    Grzałki też drogawe. 55 złotych płaciłem za trzy grzałki po 1,5kW. I to nie luzem a
    wlutowane w elegancki kołnierz z gwintem półtora cala.

  • 8. Data: 2013-09-11 21:11:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 21:01:05 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    Grzałki też drogawe. 55 złotych płaciłem za trzy grzałki po 1,5kW. I to nie luzem a
    wlutowane w elegancki kołnierz z gwintem półtora cala.

    Wiemy wiemy, podaj jeszcze adres zlomu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-09-11 22:02:04
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 11 września 2013 21:11:13 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    luzem a wlutowane w elegancki kołnierz z gwintem półtora cala.

    > Wiemy wiemy, podaj jeszcze adres zlomu :)

    Allegro się ten złom nazywa. Ty zapewne do grzania wody do co musisz mieć zbiornik z
    atestem takim jak w statkach kosmicznych. Ale Ty tam nie kupuj. Na pewno Chińskie te
    grzałki i zbiorniki.

  • 10. Data: 2013-09-11 22:05:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 22:02:04 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Allegro się ten złom nazywa. Ty zapewne do grzania wody do co musisz mieć zbiornik
    z atestem takim jak w statkach kosmicznych. Ale Ty tam nie kupuj. Na pewno Chińskie
    te grzałki i zbiorniki.

    Ja wiem, ze Ty bys zaadoptowal plastikowy zbiornik otwarty do tego - tylko
    ciekawe jak taki sie zachowa przy temperaturze 95stC - zeby czasem sie nie
    "wylal" przez stalowa krate w ktorej jest zabudowany :)

    Ja mowie o normalnym zbiorniku stalowym, zamknietym z kilkoma kroccami,
    ktorego mozna wykorzystac w instalacji zamknietej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.