  • 211. Data: 2013-10-23 21:01:14
    Temat: Re: Kocioł olejowy - a raczej na słomę czyli na siano ;) (dłuuugie!)
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 23 października 2013 19:58:30 UTC+2 użytkownik zbigi napisał:

    > "Znam tereny, o których pan mówi - nawet nasza super odporna na okresowe
    > braki wody wierzba w odmianie "piaskówka" nie będzie u pana rosła wcale.
    > Więc nic pan ode mnie nie kupi"

    Kurde to juz wiem czemu moje ~500 sztuk nasadzonych wzdluz plotu uschlo ;)
    A myslalem ze wierzba energetyczna to taki chwascior ktory przetrwa
    wszystko.

    > można palić sianem zamiast słomą? Bo o kotłach na słomę, to słyszałem
    > już dawno, tylko że uprawa zbóż na siano u mnie znów odpada.
    > No i skończyło się tak, jak się skończyło :)

    A co stalo sie z biednymi kozami???? Dajesz im tak wyzerac swoj opal czy
    zmieliles je na pasztet ? ;-)

    > konieczność codziennego napalenia. Nooo... Jak pokombinuję, to mogę
    > krótki weekend spędzić poza domem :)

    Moze jakis bardzo duzy bufor wodny?

    > Sorki, że tak długo - przedstawiłem (w skrócie!) ewolucję i przebieg
    > procesu decyzyjnego związanego z wybraniem _optymalnego_ źródła ciepła w
    > moim przypadku.
    > Gdzie ostatniego słowa jeszcze nie powiedziałem ;)

    Spoko - jestes ciekawym przypadkiem szczerze mowiac he he :))
    Wegla tez bym nie chcial, tym bardziej brunatnego.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 212. Data: 2013-10-24 13:01:18
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    k...@g...com napisał(a):
    > W dniu środa, 23 października 2013 19:58:30 UTC+2 użytkownik zbigi napisał:
    [...]
    > Gumofilce kup. Słyszałem że jak wstawić w takie gumofilce tylne łapy kozy
    > to nie ucieka przy rypaniu.

    Proooszee Paaanaa!... :)
    Nie jesteś pierwszy z takim a'propos żartem. :)
    Rozumiem więc, że może to być dla kogoś bardzo zabawne - ja się tylko
    uśmiecham, bo gumiaki faktycznie są niezbędne w pracy z kozami - choć z
    zupełnie innych przyczyn :)
    BTW Bardzo lubię Twą obecność na grupie (nie tylko tej) - taki zdrowy
    ferment siejesz. Tylko proszę Cię - rżnij zbędne cytaty.
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 213. Data: 2013-10-24 23:06:39
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-24 13:01, zbigi pisze:

    > BTW Bardzo lubię Twą obecność na grupie (nie tylko tej) - taki zdrowy
    > ferment siejesz. Tylko proszę Cię - rżnij zbędne cytaty.

    Zapomnij, niereformowalny beton.

    Pozdro.. TK

  • 214. Data: 2013-10-27 11:51:31
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Adam napisał(a):

    > Moze jakis bardzo duzy bufor wodny?

    Z obliczeń wychodziło mi, że będę potrzebował bufora ~1,5m^3. Z racji
    ograniczeń kubaturowych i czasowych stanęło na zbiorniku 0,8m^3.
    W warunkach obliczeniowych (-20stC) taka ilość nagrzanej do blisko 90stC
    wody wystarcza prawie dokładnie na 12h.
    Czyli obliczenia mówiły prawdę :)

    --
    zbigi i stopka zastępcza