  • 61. Data: 2016-11-13 21:49:13
    Temat: Re: Najczęściej popełniane błędy...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Nov 2016 16:22:14 +0100, KIKI <n...@e...il> wrote:
    > Zawsze mówiłem, że 10cm styro dobrze zrobione czyni cuda.

    Podaj więcej szczegółów.

    --
    Marek

  • 62. Data: 2016-11-13 21:49:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Nov 2016 08:18:14 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Ty tak na poważnie?

    No tak, ja tak robię.

    --
    Marek

  • 63. Data: 2016-11-13 21:54:01
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-13 o 17:59, Budyń pisze:

    > zdaje sie ze to niekoniecznie tak jak mowisz - oczywiscie jest

    pewien najlepszy parametr zwrot z inwestycji/grubosc izolacji ale wazny

    jest kształt krzywej, jesli jest w miare poziomy to smiało mozna dac duzo

    wiecej niz optimum.

    Sam to już kiedyś liczyłem, a tu ktoś to policzył
    http://palmy.zameknet.pl/www/forum/index.php?topic=7
    04.0

    i wykres strat
    https://lh6.googleusercontent.com/-4L5ZzYaPo2k/URuWs
    oL4FdI/AAAAAAAAGnE/iX_stDadZa4/s920/wykres-ile-watow
    -na-kubik.png

    jak sam widzisz krzywa się wypłaszcza, im dalej tym bardziej.
    Może na tym wykresie nie jest do końca parabolą bo brakuje punktów <5cm
    wtedy gdy straty są największe, z nimi już jest prawie parabolą.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 64. Data: 2016-11-13 22:39:09
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-13 o 21:49, Marek pisze:

    > Podaj więcej szczegółów.

    Musi być dobrze przyklejone, najlepiej na pianę, bez szczelin a jeśli
    już to zapianowane, nalepiej kleić dwie warstwy na mijankę.
    10 to oczywiście przesada in minus, dla ściany powinno być więcej,
    ważne są mostki aby były zakryte, ściany szczytowe ocieplone od góry
    i w środku na strychu, brak balkonów i wykuszy a jak juz są to także
    dobrze ocieplone w koło, od góry pod płytkami także.
    Ja np mam na wykuszu 20cm styro na to dopiero cienka wylewka zazbrojona
    włóknem szklanym i płytki. na ścianach 5+10 styro tylko dlatego że nie
    dałem rady dac więcej, na skosach 25cm wełny a na płaskim na poddaszu
    mam 40cm wełny, ogrzewanie kosztuje mnie średnio 2,6kzł na rok tyle co w
    bloku płaciłem za mieszkanie 64m2 10 lat temu.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 65. Data: 2016-11-14 12:28:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 listopada 2016 21:54:05 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

> [...]

    > Może na tym wykresie nie jest do końca parabolą bo brakuje punktów <5cm
    > wtedy gdy straty są największe, z nimi już jest prawie parabolą.

    tak najbardziej sensownie (chyba) to byłoby wyliczyc ile kosztuje
    inwestycja+ogrzewanie w czasie technicznego życia urządzenia - dla styropianu moznaby
    przyjąć 40 czy 50lat. Nie mam teraz czasu policzyc, ale spodziewam sie ze grube styro
    da duze oszczegnosci. Mimo kształtu krzywej :)

    b.

  • 66. Data: 2016-11-14 16:30:46
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 14.11.2016 12:28, Budyń wrote:

> [...]
    przyjąć 40 czy 50lat. Nie mam teraz czasu policzyc, ale spodziewam sie ze grube styro
    da duze oszczegnosci. Mimo kształtu krzywej :)

    A mnie się wydaje, że styro na ścianach to mało. Trzeba ocieplić
    fundamenty z obu dtron aź do końca ław.
    Ocieplić pod chudziakiem, nawet symbolicznie 5-10cm żeby całe
    posadowienie oddzielić od pomieszczeń ile się da.

    To dopiero przyniesie wymierne korzyści.
    Sam styropian na ściany to mało. Ściany mają okna i drzwi.

  • 67. Data: 2016-11-14 16:46:27
    Od: rjka <r...@o...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 16:30, KIKI pisze:

> [...]
    >
    > To dopiero przyniesie wymierne korzyści.
    > Sam styropian na ściany to mało. Ściany mają okna i drzwi.

    Żeby to miało sens to trzeba by ocieplić również ławy na około (a raczej
    się tego nie robi bo nie wiadomo jak by się zachowywał budynek stojący
    na styropianie czytam jakimś polistyrenie) bo bez tego ściana
    fundamentowa wraz ze ścianą zewnętrzną tworzą odbiornik ciepła
    uciekającego do gruntu. Ocieplenie po bokach jedynie trochę ograniczy to
    uciekanie.

    ...alternatywą wydaje się być płyta fundamentowa, która izoluje
    całkowicie od gruntu (żałuje że wcześniej o tym nie wiedziałem bo
    wygląda to sensownie)

  • 68. Data: 2016-11-14 17:27:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-13 o 22:39, janusz_k pisze:
    > Musi być dobrze przyklejone, najlepiej na pianę, bez szczelin a jeśli
    > już to zapianowane

    Dlaczego bez szczelin?
    Nieruchome powietrze ma lepszy współczynnik izolacyjności niż najlepszy
    styropian. Małe szczeliny są więc świetnymi izolatorami.

    --
    MN

  • 69. Data: 2016-11-14 17:30:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 16:46, rjka pisze:

    > Żeby to miało sens to trzeba by ocieplić również(...)

    Idźmy dalej: ocieplmy całe podwórko i dopiero w nim stawiajmy ocieplony dom.

    --
    MN

  • 70. Data: 2016-11-14 17:32:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-13 o 21:45, Marek pisze:
    > często,
    >
    > Ale jaki związek z bywaniem ma łatwa kasa? Przecież kierbud bierze kase
    > raz przy odbiorze.

    Kiki był łatwym klientem. Na niczym się nie znał i dopiero po fakcie
    zaczął uczyć się na własnych błędach.

    --
    MN