    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 19 Jun 2013 05:22:18 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Nic tylko marudzicie na fachowców
    From: ptoki <s...@g...com>

    On 17 Cze, 21:22, Pawel O'Pajak <o...@i...pl> wrote:
    > Powitanko,

    > A zaufalbys schodom z cegly?,
    Na samej cegle to chyba by sie nie trzymaly. Moze sa zakotwione. A
    nawet jak nie to wylanie nowych schodow jest tansze niz budowa nowego
    domu.
    Nawet jak takich wpadek jest wiecej to uratowanie bedzie na tym etapie
    tansze niz budowa od zera na nowym terenie.

    > sciany jesli zaprawa jest taka jak
    > wyglada, to obawiam sie, ze od kichniecia moze sie przewrocic.
    Sciana w sumie nie musi miec wiele zaprawy zeby sie trzymala. Troche
    felernie wygladaja te ceglane slupki ale jak fundament trwaly to nie
    ma co sie obawiac ze sie przewroci. No chyba ze sa krzywe to co
    innego. Ale tam nie widac zeby byly tak krzywe zeby sie poprzewracaly.
    Na scianach nie widac pekniec wiec objawow brak...

    > Jesli ta
    > sama ekipa robila fundament, to juz chyba lepiej rozebrac co sie da,
    > przykryc reszte ziemia, posadzic trawke i postawic chalupe w innym miejscu.
    > Swoja droga to trzeba byc cholernie bogatym, zeby nie odwiedzic budowy
    > ani razu.

    Wlasnie. Wychodzi na to ze fundamenty decyduja czy brnac dalej czy
    porzucic.
    Po pierwszej zimie mozna by co nieco powiedziec.

    Bogaty by pewnie wolal porzucic ale mniej zamozny moze sie skusic na
    odkupienie i remont. nie koniecznie musi to byc zly biznes.
    Dom dobrze nie wyglada ale do katastrofy troche brakuje.