    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nie zagęszczony piasek pod wylewkami. Co robić.
    Date: Sat, 3 Mar 2012 10:23:22 +0100

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
    news:jisg3e$9jk$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Plumpi" napisał w wiadomości grup

    > Jak bym Tobie powiedział: instalacje elektryczną nie rob mi przewodem
    > miedzianym tylko skrętką bo tańsza jest to byś robił tą skrętką czy raczej
    > podziękował takiemu "inwestorowi" czując kłopoty w przyszłości

    Złe porównanie, ponieważ przewody muszą spełniać wymagania norm oraz prawa.
    Ale można to porównać do sytuacji, z którą już się spotkałem ileś lat temu.
    Klient wyjął stary przewód jednożyłowy LgY (linka) w jednym kolorze
    zółto-zielonym i stwierdził, że nie będzie kupował YDYp lub YDYt, bo jest
    drogi, a tego przewodu LgY ma bardzo dużo. Wymagało to jednak układania w
    peszlu i dodatkowo oznaczania końców odpowiednimi kolorami. Ponadto każdy
    koniec tego przewodu musiał być zakańczany tulejkami zaciskowymi. W tym
    przypadku normy ani prawo nie zabraniają używania tego typu przewodu, choć
    kolor zółto-zielony jest zarezerwowany dla przewodu ochronnego i nie powinno
    się go używać do innych celów. Normy dopuszczają oznakowywanie widocznych
    końców przewodów jeżeli są innego koloru niż nakazują normy. Przy czym
    koloru żółto-zielonego nie powinno się używać jako przewodu L lub N, ani
    zmieniać oznakowania (koloru)
    Ponadto jest upierdliwy w trakcie montażu jak i późniejszego użytkowania.
    Oczywiście ten przewód położyłem, bo po rozmowie z klientem, którego
    próbowałem przekonać, aby jednak wydał te ok. 2000zł na nowy przewód YDYp,
    miałem do wyboru zrezygnować z tej roboty, albo ułożyć przedwód taki jaki
    był i oznaczyć jego końce. odpowiednimi kolorami.