    From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No po prostu rewelacja... ;-)
    Date: Mon, 16 Jan 2012 23:15:43 -0800 (PST)

    > http://biznes.onet.pl/kto-pyta-nie-placi-oszczedzaj-
    w-kryzysie--ciepl...

    > Czy może mnie się już coś wydaje...?

    Ja za swoje mieszkanie 65m2 (nowe budownictwo , blok położony na
    skarpie) płaciłem za roczne ogrzewanie zawsze około 1000zł za rok.
    Niemalże co roku miałem jakieś jeszcze zwroty kasy ...

    Dopiero 2 lata temu jak była mroźna zima zaplaciłem więcej , ale w tym
    roku otrzymałem kilkaset złotych zwrotu ...
    W bloku miałem licznik w GJ ale oczywiście płaciłem także od "metrażu"
    co uważam że jest głupotą , bo każdy u nas miał własne "rury" grzewcze
    (nie było wspólnych pionów i itd ...)
    Ale zapewne było by to "niesprawiedliwe" społecznie ...

    Pamiętam jak się wprowadzałem to walczyłem z developerem bo developer
    z powodu "oszczednosci" we wszystkich pomieszczeniach zamontował
    grzejniki 40x50 c22 ... nieważne czy to pomieszczenie 25m2 czy
    8m2 ...
    Developer wymienił , a może nie developer a spółdzielnia i
    spółdzielnia obciążyła developera ;)
    Ale byli ludzie którzy to olali a potem po pierwszej zimie był
    lament , bo grzejniki za małe i mimo że działały na max to ciężko było
    ogrzać i rachunki był astronomiczne ...

    Inna rzecz że są ludzie którzy nie potrafią oszczędzać lub źle to
    robią (zupełnie nie wietrzą , zalepiają kratki wentylacyjne) lub
    grzeją na max i otwierają okna i w ten sposób "regulują"
    temperaturę ...