    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No po prostu rewelacja... ;-)
    Date: Tue, 17 Jan 2012 09:36:58 +0100

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jf1cmb$k3f$1@inews.gazeta.pl...
    > Poczytajcie sobie, a potem powiedzcie mi, czy 'oni' na prawdę szacują
    > koszt ogrzewania 50 metrowego mieszkania na 2200 zł / sezon...?
    >
    > http://biznes.onet.pl/kto-pyta-nie-placi-oszczedzaj-
    w-kryzysie--cieplo,18493,4997024,4174085,314,1,news-
    detal

    > Czy może mnie się już coś wydaje...?

    Komuna miała swoje zalety. Ogrzewaniem bloków zajmowała się firma od której
    nikt, czyli żaden prezes, akcjonariusze, inwestorzy, banki nie oczekiwali
    zysków postępujących rok do roku. Po prostu działalność społeczna. Z poborów
    w czynszach składnik za ogrzewanie miał się tylko zwrócić tak aby było na
    zatrudnienie palacza zakup węgla i remonty.
    Dzisiaj jeżeli jakiś mpec będzie miał dochód niższy niż poprzedniego sezonu,
    nawet mimo że nie ujemny i firma nie musiała przez to pożyczać lub
    wyprzedawać majątku to i tak główny ekonomista, ulubiona prawa ręka prezesa
    ogłosi stratę co natychmiast będzie skutkowało podniesieniem opłat.
    Zakłady energetyczne, gazownicy, ciepłownie, szpitale, przychodnie powinny
    dla osób prywatnych działać jak niewidzialna ręka. Czyli Społecznie -
    niezorientowani na zysk. Bilans zysków w tej sferze ma być zerowy tak aby
    nie było kominów płacowych z jednej strony a upierdliwiania życia ludziom
    których nie stać na ogrzewanie, prąd, leczenie i gaz z drugiej strony. Aby
    tak było muszą być własnością skarbu państwa.
    Nie jestem komunistą, daleko mi do tego, ale obserwuję co się dzieje na
    świecie oraz to co się wyprawia u nas.

    Marek