  • Data: 2015-01-08 21:27:47
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-08 o 17:06, Piotr Wyderski pisze:

    > W tym kontekście Wielki Wybuch jest całkowicie nieistotny.
    > Wycisz emocje, włącz uczciwość intelektualną. Dla wyjaśnienia
    > zjawiska stosunkowo złożonego postulujesz wprowadzenie zjawiska
    > nieskończenie od niego bardziej złożonego.
    > Która nauka, Twoim
    > zdaniem, tak postępuje? Bo znane mi działają odwrotnie, złożoność
    > starając się wyprowadzić z zestawu istotnie prostszych reguł.

    Aha. Czyli nie szukamy ew. korelacji przyczyn ze skutkami? Wystarczy juz
    tylko czysta wiedza specjalistyczna i poglebianie jej dla samego
    poglebiania?
    Rozumiem, ze na tym swiecie, czy wszechswiecie nie powinnismy szukac
    dowodow na jego istnienie bo jest poza tym swiatem? Skoro tak to
    wlasciwie zadanie masz jeszcze latwiejsze, bo innych probek do analizy
    nie mamy. Pozostaje Ci tylko Twoja filozofia. Nie licz jednak na to, ze
    filozofia cos zdzialasz, bo umysl do filozofii to masz zwykly - ziemski.

    > Nie, to Ty nie rozumiesz. Czysto fizyczne powody powstania
    > Wszechświata mają się kompletnie nijak do kwestii istnienia
    > boga. Przecież on jest poza czasem i przestrzenią, nie będąc
    > przy tym skrępowanym przez fizykę, którą wszak sam stworzył,
    > nieprawdaż? :-)

    Nie wierzac przy tym w biblie. Fajnie, ze juz wszytko wiesz.

    > Jeśli ma być fizycznie, to powstanie Wszechświata jest tak
    > samo fizycznie naturalne jak powstanie deszczu.

    A publikowales to gdzies?
    Narazie to mamy klopoty z fizyka kwantowa i poczatkiem wybuchu. A Ty
    zdaje sie juz wiesz co bylo przed wybuchem?

    > Tylko skala
    > "nieco" inna. I co, kałuże są dowodem na nieistnienie boga?
    > I dlaczego tylko jednego?

    Cieszyc sie tylko, ze ekonomistow z podobnym wnioskowaniem mamy deficyt.

    > Owszem, ale nauka stara się wytłumaczyć trudne łatwiejszym,
    > a nie trudne trudniejszym. Ty na starcie każesz przyjąć tak
    > silne założenie, że reszta to przy nim drobiazgi.

    Nie kaze przyjmowac zadnego zalozenia. W przeciwienstwie do Ciebie
    przyjmuje taka mozliwosc. Nigdzie tez nie pisalem, ze poczatek
    wszechswiata jest dowodem na istnienie Boga, a raczej, ze nie dowodzi
    jego braku. Spodziewalbym sie, ze historia napisana wieki temu przez
    prymitywny badz co badz lud da sie z czasem naukowo obalic tak jak inne
    zabobony. A tu popatrz - jestesmy tak blisko wyjasnienia poczatku
    wszechswiata, a problemy jednakowo zywe.

    Pozdro.. TK