    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Date: Mon, 29 Dec 2014 18:32:07 +0100

    W dniu 2014-12-29 o 13:43, Ergie pisze:
    > I dlatego KK płaci podatki od pieniędzy które już raz zostały opodatkowane?
    > Pisałem przy poprzedniej dyskusji jak idę z kolegami na piwo i się składamy
    > a jeden idzie do kasy i płaci to nie musi płacić od tego podatków,
    Jak to nie musi?? Czy on przypadkiem nie przyjął zaliczki na zakup
    alkoholu, który następnie dostarczył. Ja tu widzę nie tylko problem
    sprzedaży po cenie zakupu i to podmiotom powiązanym (znajomym), ale
    przede wszystkim brak koncesji na sprzedaż. Brak prowadzenia DG jest tu
    chyba najmniejszym problemem :->

    > a jak
    > wierni KK robią sobie wspólną imprezę nazywaną sakramentami to ten który to
    > organizuje (ksiądz) musi płacić podatek. Dlaczego??? Przecież kościół i
    > plebania nie nalezą do niego tylko do parafii (a więc lokalnej
    > społeczności).
    Pytanie, czy sakrament jest usługą? Oburzysz się, że nie, bo "Twój"
    ksiądz, w czasach Twojego dzieciństwa, wzbraniał się przed przyjęciem
    kasy. Niestety praktyka, potwierdzana zresztą przez obecnego papieża,
    pokazuje, że w wielu kościołach praktycznie tym właśnie się stał,
    łącznie z umieszczeniem w cenniku (mniej bądź bardziej oficjalnym).
    Skoro więc dentysta może umieścić w cenniku usługę wyleczenia zęba i
    zapłacić podatek od tej usługi, to dlaczego ksiądz oferujący sakrament
    zbliżający do osiągnięcia życia wiecznego ma tego podatku nie zapłacić?

    Maciek