    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: O?wietlenie aneksu kuchennego
    Date: Mon, 30 Aug 2010 23:19:55 +0200

    Dnia 30-08-2010 o 09:01:37 Adaa <a...@o...eu> napisał(a):

    > (...)
    >
    > Dzięki za odpowiedź! Mam rozumieć, że sugerujesz, żeby zarówno w kuchni
    > jak i w
    > łazience dać LEDy na zasilaniu 220V? Będzie bezpiecznie? bo chyba
    > wskazane 12V? :)
    Masz rację ale częściowo, wanna ew prysznic jest głównym obiektem
    odniesienia,
    strefa nad wanną do wysokości chyba 2,3m nie może być nic na 230V,
    potem jest jeszcze pośrednia i tak 1m w poziomie od wanny gdzie też są
    obostrzenia,
    poza tymi strefami już może być 230v.
    Tak że oczka w suficie są wysoko to są poza zasięgiem tych stref i można
    tam
    dać spokojnie oczka ledowe na 230V, ale aby być bardziej bezpiecznym to do
    łazienki
    kup hermetyczne, które są bryzgoszczelne.

    > Łazienka: chodzi o sufit podwieszany i półki na geberitem
    Na kibel nie ma obostrzeń :)

    > Kuchnia: też sufit podwieszany i punkty pod szafkami
    Takie jakie ci pasują :)

    --
    Pozdr
    JanuszK