  • 1. Data: 2010-08-29 17:15:25
    Temat: Oświetlenie aneksu kuchennego
    Od: "Adaa" <a...@o...eu>

    Proszę o pomoc, gdyż mąż zostawił mi na głowie zaprojektowanie oświetlenia w
    aneksie kuchennym (o. 3,5 x 2 m).
    Nad szafkami będzie sufit podwieszany o grubości ok 10cm, który ouryje przy okazji
    przewód wyciągu z okapu. W tym cokoliku o chcę zrobić oświetlenie główne
    rozproszone 220V, pewnie z pięć punktów i nie wiem jakie oprawki i jakie żarówki
    wybrać? Poradźcie proszę jak to zrobić, żeby z zabudowanego punkciku otrzymać
    światło mniej skupione, tzn. bardziej rozproszone. Może żarówki, które częściowo
    wystają, ale jakie?

    Dodatkowym oświetleniem będą lampki pod szafkami i oświetlenie pod okapem.

  • 2. Data: 2010-08-29 20:17:24
    Temat: Re: O?wietlenie aneksu kuchennego
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-08-2010 o 19:15:25 Adaa <a...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > przewód wyciągu z okapu. W tym cokoliku o chcę zrobić oświetlenie główne
    > rozproszone 220V, pewnie z pięć punktów i nie wiem jakie oprawki i jakie
    Kup sobie ledy na 230V dają rozproszone światło i nie będziesz miała
    problemu z ciepłem io transformatorem jak przy halogenach
    podam ci przykłady opraw to są takie jak do halogenów
    np:
    http://allegro.pl/oprawa-led-21-ruchoma-230v-chrom-i
    1191586506.html

    i ledy do nich:
    http://allegro.pl/ciepla-zarowka-80-led-gu10-230v-sz
    erokokatna-i1191344258.html
    Zasada jest taka szukasz sobie żarówki, najlepiej ciepłej i na 230 V
    i patrzysz jaki ma trzonek ta co ci podałem ma GU10 i potem szukasz
    oprawy do niej przykład ci podałem. Jeżeli będzie miała inny trzonek to
    zapytaj
    sprzedawcę czy ci zmieni na taki jak chcesz bo w tych oprawach trzonek nie
    jest
    związany z oprawą i można go dowolnie zmieniać.

    acha to nie są moje aukcje

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-08-29 21:29:04
    Temat: Re: OÂświetlenie aneksu kuchennego
    Od: "Adaa" <a...@o...eu>

> [...]
    > jest
    > związany z oprawą i można go dowolnie zmieniać.

    Już jutro przeanalizuję Twoją propozycję i pewnie będę mieć jakieś pytanie. Na
    razie Wielkie dzięki!

  • 4. Data: 2010-08-29 21:53:11
    Od: "Adaa" <a...@o...eu>

    A jednak dziś jeszcze: czy takie żarówki diodowe w odmianie 12 V z zasilaczem
    impulsowym można w tych samych oprawkach umieścić w suficie podwieszanym w
    łazience?

  • 5. Data: 2010-08-30 06:58:03
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-08-2010 o 23:53:11 Adaa <a...@o...eu> napisał(a):

    > A jednak dziś jeszcze: czy takie żarówki diodowe w odmianie 12 V z
    > zasilaczem
    > impulsowym można w tych samych oprawkach umieścić w suficie podwieszanym
    > łazience?

    Mozna tylko po co? zarówki 12V nie mają żadnej przewagi nad 230V a jest
    dodatkowa komplikacja bo wtedy w suficie musisz wsadzić transformator
    i mieć do niego dostęp jak się zepsuje, przy 230V masz tylko kabelki.
    Acha oprawki na 12V są inne niż na 230V.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2010-08-30 07:01:37
    Od: "Adaa" <a...@o...eu>

    (...)
> [...]
    > i mieć do niego dostęp jak się zepsuje, przy 230V masz tylko kabelki.
    > Acha oprawki na 12V są inne niż na 230V.

    Dzięki za odpowiedź! Mam rozumieć, że sugerujesz, żeby zarówno w kuchni jak i w
    łazience dać LEDy na zasilaniu 220V? Będzie bezpiecznie? bo chyba wskazane 12V? :)
    Łazienka: chodzi o sufit podwieszany i półki na geberitem
    Kuchnia: też sufit podwieszany i punkty pod szafkami
    Miłego dnia!

  • 7. Data: 2010-08-30 21:19:55
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-08-2010 o 09:01:37 Adaa <a...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > jak i w
    > łazience dać LEDy na zasilaniu 220V? Będzie bezpiecznie? bo chyba
    Masz rację ale częściowo, wanna ew prysznic jest głównym obiektem
    odniesienia,
    strefa nad wanną do wysokości chyba 2,3m nie może być nic na 230V,
    potem jest jeszcze pośrednia i tak 1m w poziomie od wanny gdzie też są
    obostrzenia,
    poza tymi strefami już może być 230v.
    Tak że oczka w suficie są wysoko to są poza zasięgiem tych stref i można
    tam
    dać spokojnie oczka ledowe na 230V, ale aby być bardziej bezpiecznym to do
    łazienki
    kup hermetyczne, które są bryzgoszczelne.

    > Łazienka: chodzi o sufit podwieszany i półki na geberitem
    Na kibel nie ma obostrzeń :)

    > Kuchnia: też sufit podwieszany i punkty pod szafkami
    Takie jakie ci pasują :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2010-08-31 20:17:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > transformator i mieć do niego dostęp jak się zepsuje, przy 230V masz
    > tylko kabelki. Acha oprawki na 12V są inne niż na 230V.

    oj mają mają...

    po pierwsze halogeny nie lubią niestabilnego zasilania (przewoltowanie
    skraca im znacznie okres życia, podobnie jak szybki start) żarówki z
    zasilaczem elektronicznym pracują bardzo długo (kilka lat).

  • 9. Data: 2010-09-01 07:27:31
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-08-2010 o 22:17:24 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > oj mają mają...
    Ale my mówimy o ledch a nie halogenach :)
    oprawki są tylko jak do halogenów.

    --
    Pozdr
    JanuszK