  • 1. Data: 2010-08-29 11:19:12
    Temat: Rada dla tych co jeszcze nie odpalili w tym roku pomp od ogrzewania
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Witam, coś chłodno się zaczęło robić, po analizie pogody na ten tydzień
    postanowiłem odpalić podłogówkę.....
    Niestety zakleszczył się wirnik w pompie w mieszaczu. Wyjęcie pompy
    odkleszczenie.
    Teraz pora założyć pompę na śrubunki.... uszczelki te kartonowe. Srubunki
    spasowane na styk oczyiwście uszkodziłem uszczelki, teraz trza jechać i
    szukać uszczelek 32mm kartonowych.

    A wracając do sedna odpalcie sobie wszytkie pompy i sprawdźczie czy nie
    będzie konieczne odkleszczenie wirnika.....

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-08-29 12:00:21
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Nieużywane psuje się bardziej od używanego

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-08-29 12:21:06
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    > Nieużywane psuje się bardziej od używanego

    Się zgadza :), ale chyba nie myślisz żeby podłogówkę w lecie odpalać?:)

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2010-08-29 15:52:39
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > Witam, co? ch?odno sie zacze?o robiae, po analizie pogody na ten tydzien
    > postanowi?em odpaliae pod?ogówke.....
    > Niestety zakleszczy? sie wirnik w pompie w mieszaczu. Wyjecie pompy
    > odkleszczenie.
    > Teraz pora za?o?yae pompe na ?rubunki.... uszczelki te kartonowe. Srubunki
    > spasowane na styk oczyiw?cie uszkodzi?em uszczelki, teraz trza jechaae i
    > szukaae uszczelek 32mm kartonowych.

    IMHO nie jest to klinkieryt a nie karton. Kup normalne uszczelki gumowe. Klinkierowe
    stosuje sie pod korki grzejników i chyba tylko po to, zeby nie bylo widac czarnego
    paska gumy.

  • 5. Data: 2010-08-29 17:04:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > A wracając do sedna odpalcie sobie wszytkie pompy i sprawdźczie czy nie
    > będzie konieczne odkleszczenie wirnika.....

    Wirnik można ruszyć bez rozbierania pompy, odkręcasz śrubkę od
    odpowietrzania, resztę widać (tak przynajmniej jest w pompach Wilo).

    Pzdr
    TG

  • 6. Data: 2010-08-29 17:12:31
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Wirnik można ruszyć bez rozbierania pompy, odkręcasz śrubkę od
    > odpowietrzania, resztę widać (tak przynajmniej jest w pompach Wilo).

    Ha, a ja mam w mieszaczu Halm'a i nie da się śrubki wyjąc.......
    A w Wilo rzeczywiście jest taka opcja.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 7. Data: 2010-08-29 20:22:45
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-08-2010 o 13:19:12 Stolat <c...@g...pl> napisał(a):

    > Witam, co? ch?odno sie zacze?o robiae, po analizie pogody na ten tydzien
    > postanowi?em odpaliae pod?ogówke.....
    > Niestety zakleszczy? sie wirnik w pompie w mieszaczu. Wyjecie pompy
    > odkleszczenie.
    Wiekszość pomp ma wirnik wyprowadzony pod odpowietrzenie z nacięciem
    tak że wystarczy duży płaski śrubokręt aby ruszyć wirnik bez rozbierania.

    > Teraz pora za?o?yae pompe na ?rubunki.... uszczelki te kartonowe.
    Uszczelki są ze specjalnej masy rezotekstowej ale niestety od wody
    ona puchnie i się rozwala, teraz już robią lepszą gumę która wytrzyma
    tak że najlepeij dać gumowe i spokój.

    A tak w ogóle to pompe co dwa tygodne powinno się właczyć na chwilę
    aby wirnik nie chycił, niektóre sterowniki to robią same.

    --
    Pozdr
    JanuszK