  • 1. Data: 2010-08-29 17:05:29
    Temat: zasilanie kinkietów z gniazd
    Od: "Alek" <A...@a...pl>

    Mały remoncik i sprawa doprowadzenia prądu do 2 nowych kinkietów.
    Kusi mnie, żeby zrobić to najprościej, czyli pociągnąć zasilanie z gniazdka,
    które jest akurat pod kinkietem i pod przyszłym kontaktem... Ale czy tak
    wolno? Czy kinkiety muszą być na bezpieczniku oświetlenia? Pozdro!

  • 2. Data: 2010-08-29 17:31:35
    Temat: Re: zasilanie kinkietów z gniazd
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 29 Aug 2010 19:05:29 +0200, "Alek" <A...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >które jest akurat pod kinkietem i pod przyszłym kontaktem... Ale czy tak
    >wolno? Czy kinkiety muszą być na bezpieczniku oświetlenia? Pozdro!

    nie, nie musza, tyle ze to ty ponosisz za to odpowiedzialnosc e razie
    [przyszlych problemow.

    tak czy siak oswietlenie mozna w miare bezpiecznie robic na obwodzie z
    gniazdkami, w druga strone robi sie niebezpiecznie (czesto oswietlenie
    jest na kablach bodajze 1.5mm^2 a gniazdka na 2.5mm^2).

    fazy i taks sa 3 (elektorwnia wiecej nie puszcza :), wiec u ciebei na
    danej fazie sa swiatla a u sasiada np. gniazdka :)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 3. Data: 2010-08-29 17:36:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.08.2010 19:05, Alek pisze:
> [...]
    > gniazdka, które jest akurat pod kinkietem i pod przyszłym kontaktem...
    > Ale czy tak wolno? Czy kinkiety muszą być na bezpieczniku oświetlenia?

    A co, do oświetlenia są specjalne bezpieczniki? ;->

    Jedyny problem jest taki, że jak przeciążysz czymś podłączonym do
    gniazdka, to zgasną te kinkiety - a oświetlenie daje się na osobnych
    bezpiecznikach, żeby nie robiło się ciemno przez urządzenie podłączone
    do gniazdka.

  • 4. Data: 2010-08-29 17:42:33
    Od: "Alek" <A...@a...pl>

    (...)
> [...]
    > gniazdka, to zgasną te kinkiety - a oświetlenie daje się na osobnych
    > bezpiecznikach, żeby nie robiło się ciemno przez urządzenie podłączone

    Dziękuję za odzew! Ot, po prostu myślałem, że może tak jest niezgodnie z
    przepisami... np. unijnymi ;)
    Ale i odwrotnie: gdy oświetlenie sufitowe padnie, to będę miał to kinkitowe,
    bo idzie z gniazdek :)

  • 5. Data: 2010-08-29 17:43:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.08.2010 19:31, Cyb pisze:

    > tak czy siak oswietlenie mozna w miare bezpiecznie robic na obwodzie z
    > gniazdkami, w druga strone robi sie niebezpiecznie (czesto oswietlenie
    > jest na kablach bodajze 1.5mm^2 a gniazdka na 2.5mm^2).

    Jeśli instalacja była poprawnie zrobiona, tj. bezpiecznik był dobrany do
    grubości tych kabli, to problemów nie widzę - poza ewntualnym wywalaniem
    bezpiecznika ;)

  • 6. Data: 2010-08-29 17:45:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.08.2010 19:42, Alek pisze:

    > Dziękuję za odzew! Ot, po prostu myślałem, że może tak jest niezgodnie z
    > przepisami... np. unijnymi ;)

    Przestań im podpowiadać nowe pomysły ;->

  • 7. Data: 2010-08-29 18:15:17
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 29 Aug 2010 19:42:33 +0200, "Alek" <A...@a...pl>
    wrote:

    >Dziękuję za odzew! Ot, po prostu myślałem, że może tak jest niezgodnie z
    >przepisami... np. unijnymi ;)

    zamilcz!!!
    bo jesczez wprowadza kolejny durny przepis o drapaniu sie lewa reka w
    prawe ucho...

    ogolnie u nas praktyka jest taka, ze za licznikami i bezpiecznikami
    robisz sobie co chcesz, a w razie problemow dopiero za to mozesz
    beknac - gdy np. kogos prad zabije* czy bedzie ladny pozar (a i to nie
    zawsze ustali sie przyczyny).

    * chodzi np o to, ze jesli na oprawce jest napiecie mimo wylaczonego
    wylacznika, to jak kogos zabije przy zmainie zarowki to moga sie do
    ciebie przyczepic - w takim przypadku lepiej meic podkladke, ze to nie
    ty zrobiles sobie taka isntalacje...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2010-08-29 18:16:28
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 29 Aug 2010 19:43:56 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Jeśli instalacja była poprawnie zrobiona, tj. bezpiecznik był dobrany do
    >grubości tych kabli, to problemów nie widzę - poza ewntualnym wywalaniem
    >bezpiecznika ;)

    jesliz alozymy standardopwy kinkiet, to bedzie do 100W maks obciazenia
    - sredio obciazany obwod gniazdkowy spokojnie to wytrzyma (no chyba ze
    na tym obwodzie na wiekszosc odbiornikow z chatki :)

    pozdarwioam,
    Cyb

  • 9. Data: 2010-08-30 05:59:08
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Alek" <A...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gniazdka, które jest akurat pod kinkietem i pod przyszłym kontaktem...
    > Ale czy tak wolno? Czy kinkiety muszą być na bezpieczniku oświetlenia?

    Przepisy mówią tak:
    W instalacji elektrycznej w mieszkaniu należy stosować wyodrębnione obwody:
    oświetlenia, gniazd wtyczkowych ogólnego przeznaczenia, gniazd wtyczkowych w
    łazience, gniazd wtyczkowych do urządzeń odbiorczych w kuchni oraz obwody do
    odbiorników wymagających indywidualnego zabezpieczenia.

    Czyli nie wolno - a że ludzie tak robią to inna sprawa.

    b.

  • 10. Data: 2010-08-30 06:35:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.08.2010 07:59, Budyń pisze:

> [...]
    > wtyczkowych w łazience, gniazd wtyczkowych do urządzeń odbiorczych w
    > kuchni oraz obwody do odbiorników wymagających indywidualnego

    Źródło poproszę.