  • 21. Data: 2010-08-30 16:07:35
    Temat: Re: zasilanie kinkietów z gniazd
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Budyń <b...@g...pl> writes:

    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:kjzsk1we795.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
    >

    > Lampka nocna taka z wtyczką nie jest obwodem tylko urządzeniem. O

    A kinkiet nie?

    MJ

  • 22. Data: 2010-08-30 16:15:41
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A kinkiet nie?

    A kinkiet nie, bo jest stałą częścia obwodu swiatła. Ty tak na serio?

    b.

  • 23. Data: 2010-08-30 17:50:31
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Budyń <b...@g...pl> writes:

    > A kinkiet nie, bo jest stałą częścia obwodu swiatła. Ty tak na serio?

    Nawet jak jest zasilany z gniazdka?

    MJ

  • 24. Data: 2010-08-30 19:53:19
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    [.......]
    > ROZPORZĄDZENIE
    > MINISTRA INFRASTRUKTURY
    >

    > z dnia 12 kwietnia 2002 r.
    >

    > w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    > usytuowanie.
    >

    > (Dz. U. z dnia 15 czerwca 2002 r.)

    A który paragraf bo jak 183 to nie ma tam nic o tych sprawach ?

  • 25. Data: 2010-08-30 20:08:24
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4c7b6f9c$0$27033$65785112@news.neostrada.pl...
    [.....]
    Wszystko prawda tyle że dotyczy to obwodów stałego, zasadniczego
    oświetlenia. Nikt nie każe dla lampki nocnej robić osobnego obwodu, tak
    samo kinkiety powieszone na ścianie mogą być zasilane z gniazdek, ważne
    żeby żyrandol miał inny obwód .....
    ----------------------------------
    Żyrandol wcale nie wymaga dodatkowego obwodu. Na upartego oświetlenie może
    mieć jeden obwód i będzie to poprawnie.
    ----------------------------------

    ...... (w maksymalnym układzie - na innej fazie
    jak gniazdka, ......
    ----------------------------------
    Szkoda fazy ! Całe oświetlenie domu ile może mieć ? Np. 15 x 75W = 1125W i
    dawać temu całą osobną fazę ? To błąd. Z innej strony patrząc na to samo -
    zły tj. nierównomierny rozkład amperażu na fazach bywa przyczyną wywalania
    S-ów jak nastąpi nadmierne obciążenie.
    ----------------------------------
    .....dodatkowo w przylegających pomieszczeniach obwody
    oświetleniowe i gniazdek powinny być zasilane z różnych faz... Wówczas
    zanik którejś z faz pozostawia szansę na przenikanie światła z
    pomieszczeń przyległych - powinno wystarczyć żeby się o własne nogi nie
    zabić. Ale oczywiście to już są fanaberie.
    ----------------------------------
    Bez przesady :)

  • 26. Data: 2010-08-30 20:12:05
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    [........]
> [...]
    > zasilania. Tam gdzie jest wymagana ciągłosć oświetlenia realizuje się ją
    > poprzez oprawy z własnym zasilaniem awaryjnym. W ciągu roku każdy z nas
    > przeżyje więcej czasu "w ciemności" z powodu braku prądu w ogóle niż z
    > powodu wyłączenia zabezpieczeń w tablicy. Prawdziwym powodem jest zaś
    > uniknięcie efektu migotania oświetlenia od pracujących impulsowo
    > odbiorników (pralka, lodówka, orzewacz wody, kuchnia). I tak należy też
    > rozumieć "wyodrębnione obwody". Nie jako oddzielna faza / róznicówka /
    > eska, tylko jako oddzielne kable, na których nie odkładają się spadki
    :) Jednak zasadę rozdziału obwodów światła od gniazd stosuje się również w
    instalacjach mieszkaniowych, gdzie dochodzi jedna faza.

  • 27. Data: 2010-08-30 20:25:40
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Nawet jak jest zasilany z gniazdka?

    No co żeś sie tak uparł? Co jest niejasne? Kinkiet zasilany z obwodu
    gniazdka poprzez wtyczke jest urządzeniem i jest ok, a zasilany bezposrednio
    jakims połączeniem stałym jest czescią obwodu. A ponieważ przepis mowi zeby
    rozdzielać obwody oswietleniowe od gniazdkowych to nalezy tak nie robić :)

    eot

    b.

  • 28. Data: 2010-08-30 21:16:17
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Nagash" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > :) Jednak zasadę rozdziału obwodów światła od gniazd stosuje się również w
    > instalacjach mieszkaniowych, gdzie dochodzi jedna faza.

    Bez znaczenia ile jest faz. Chodzi o to, że obwody końcowe (od tablicy do gniazda /
    wypustu) mają być oddzielne. Oddzielne w sensie oddzielnego przewodu neutralnego i
    fazowego. Bo na nich ma prawo być do 10% spadków napięcia. Przewód przyłącze -
    tablica może mieć już tylko 3% spadku napięcia przy maksymalnym obciążeniu.

  • 29. Data: 2010-09-06 06:31:31
    Od: "R_SZ" <g...@a...ru>

    > ty nie wiesz? Prosze :-)
    >

    > ROZPORZĄDZENIE
    > MINISTRA INFRASTRUKTURY
    >

    > z dnia 12 kwietnia 2002 r.
    >

    > w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    > usytuowanie.
    >

    > (Dz. U. z dnia 15 czerwca 2002 r.)

    Tyle, że ten przepis a dokładniej paragraf 188 odnosi się do budynku
    wielorodzinnego.

  • 30. Data: 2010-09-07 07:11:50
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "R_SZ" <g...@a...ru> napisał w wiadomości
    > Tyle, że ten przepis a dokładniej paragraf 188 odnosi się do budynku
    > wielorodzinnego.

    paragraf 1 tak, ale paragraf 2 o którym rozmawiamy - nie. Nie wiem skad to
    wymyśliłeś.

    b.